Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

www.stocklcd.com -- Spam of fatsoenlijk aanbod?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Net vandaag een mailtje in mijn inbox waarvan ik niet zeker weet of het spam is (sinds er normale website e.d. in genoemd wordt en ik een elektronica-student ben):

Hi,

we have 10k pc sharp 7" VGA with touch screeen in stock
Model : LQ070V2DG01.
Condition: New
MOQ: 100pc
if you have interesting in it, please reply me.

by the way, we also may provide drive board for you about the lcd. the drive board includ VGA and AV signal. the price is 30USD.

thanks

Ken

(86)755-2760377
Email: stocklcd@126.com
MSN : china-support@hotmail.com
www.stocklcd.com

Nog even de site opgetrokken en die LCD's zien er niet verkeerd uit, ook voor de carputer-mensen enz. Mocht dit een fatsoenlijke aanbieding zijn (prijs is $35 volgens de mail + $30 voor een driverkaart) dan aarzel ik niet om even Inkoopacties.net aan de jas te trekken ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Categorie: spam

Althans, dat zegt mijn gezond verstand mij... Waarom zou jij een mailtje uit China krijgen? Het Engels is ook niet super voor zover ik weet. Kan je zo'n dingen niet voor een normale prijs in Nederland krijgen?

Sommige mensen worden gewoon graag opgelicht :)

[ Voor 6% gewijzigd door Borromini op 01-09-2005 17:30 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Ik twijfel nog, zo te zien is het een groothandel in die dingen in China. Spammer zetten naar mijn weten nooit een e-mail adres en een MSN in hun mail, laat staan een postadres op de site.

En bovendien: Die Sharp LQ070's zijn industriële LCD's (wat dus meestal al niet echt spamvoer is) en er staat duidelijk een MOQ (Minimum Order Quantity) van 100 stuks.

En nee, die Sharp LCD's kun je niet zo nieuw in NL krijgen. Hooguit uit een laptop peuteren, want Sharp levert ze rechtstreeks aan fabrikanten.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Sample bestellen en kijken of het te vertrouwen is? :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
LED-Maniak schreef op donderdag 01 september 2005 @ 18:55:
Sample bestellen en kijken of het te vertrouwen is? :)
Kan ik proberen... vragen of ze samples leveren.

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-11 11:43
Ik denk dat een site met een Hotmail adres een beetje lame is...

Als je als bedrijf MSN gebruikt ook..

Dus de combinatie al helemaal :Y)

edit: de site doet het hier ook niet echt?

[ Voor 17% gewijzigd door Siebolt op 01-09-2005 20:23 . Reden: toevoeging ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Siebolt schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:22:
Ik denk dat een site met een Hotmail adres een beetje lame is...

Als je als bedrijf MSN gebruikt ook..

Dus de combinatie al helemaal :Y)

Een leverancier met MSN zegt niet altijd iets.
Dit is enorm handig om snel afspraken te maken en ervaring te delen.

Al met al is hotmail inderdaad niet het netste adres. Maar je weet maar nooit...

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Siebolt schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:22:

http://www.stocklcd.com komt bij mij toch gewoon netjes binnen hoor. ;)

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
Stoney3K schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:20:
[...]

http://www.stocklcd.com komt bij mij toch gewoon netjes binnen hoor. ;)
Hier ook niet... Misschien heb jij nog iets in je cache of zitten wij op een andere DNS...

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Even op allwhois gekeken:

Domain Name:stocklcd.com

Registrant:
wu jiming
hubei huangshi wuhan lu 121 hao
435000

Administrative Contact:
wu jiming
wu jiming
shenzhen Guangdong 435000
China
tel: 86 132 42978897
fax: 86 132 42978897
dns1000@sohu.com

Technical Contact:
wu jiming
wu jiming
China
dns1000@sohu.com

Billing Contact:
wu jiming
wu jiming
China
dns1000@sohu.com

Registration Date: 2005-06-04
Update Date: 2005-06-04
Expiration Date: 2006-06-04

Primary DNS: ns.xinnetdns.com 210.51.170.66
Secondary DNS: ns.xinnet.cn 202.106.124.195

Ik weet niet of het wat helpt...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Nou ja, het is eerder de vraag: SCAM of niet, spam lijkt het me niet. Ik bedoel, normale spam (penissen, leningen) halen misschien 0,01% resultaat, en spam waarin 100 LCD's of meer worden aangeboden lijken me weinig effectief ;) Niet echt iets om te spammen dus.

Ook voor scam lijkt met dit product onwaarschijnlijk; dan kies je óf iets duurders (1 iemand die er in trapt: meteen veel geld) óf iets populairders maar goedkopers (veel mensen trappen erin: ook veel geld).

Dit lijkt mij eerder een legitiem Chinees bedrijf waarin de Engelse taal slecht wordt beheersd. Dus of je bestelling ooit zal gaan aankomen weet ik niet, ("Sorry sir we do not knowing how muchy posting stampies go on pakketje of 100 kilo to republic of Copenhagen Netherland plieze pee us stamp and give us adress our sale directoor don't know holland place of appelscha so we no have adress") maar de bedoelingen lijken me verder goed.

[ Voor 26% gewijzigd door sjaakaq op 01-09-2005 23:32 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Net nog een keurig mailtje terug gehad (afgezien van een beetje gebrekkig Engels) met de mededeling dat ze waarschijnlijk wel samples kunnen leveren.

Dus misschien maar even mijn postadres doorgeven en een animocheck starten op IA.net?

Verwijderd

Zou mooit zijn, gewoon proberen(net als de AC van de telefoons :| )

Verwijderd

Het moet toch niet veel gekker worden, natuurlijk is dit spam/scam.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 13:05

BaRF

bijna kerst

nou dat schermpje ziet er wel goed uit hoor :) Dat touchscreen, werkt dat met usb? zie ik zo niet op die kleine foto's. Software/driver zal er wel bijzitten dan? :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

in de startpost staat dat hij op vga werkt, of av.

Indien dit echt is zou ik er zeker wel een of twee willen kopen, dus ik zou zeker aan de IA meedoen. _/-\o_

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Eerst maar eens kijken of die samples bij mij in de bus vallen. Als dat zo is zal ik een IA gaan starten, en heb ik zelf ook interesse in een stuk of 4 à 5 van die dingetjes. (voor Flight Simulator project).

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:20

sphere

Debian abuser

Volgens mij ben je goed de Sjaak als je een sample krijgt, met 20 man gaat bestellen, en er ineens achter komt dat die meneer de sample gewoon ergens geript heeft. Als je een IA begint zou ik er van te voren duidelijk op wijzen dat deze aanbieding te mooi is om waar te zijn en dus risicovol kan zijn.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 09:12:
Het moet toch niet veel gekker worden, natuurlijk is dit spam/scam.
Want? :)

Omdat het uit China komt?

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

sphere schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:11:
Volgens mij ben je goed de Sjaak als je een sample krijgt, met 20 man gaat bestellen, en er ineens achter komt dat die meneer de sample gewoon ergens geript heeft. Als je een IA begint zou ik er van te voren duidelijk op wijzen dat deze aanbieding te mooi is om waar te zijn en dus risicovol kan zijn.
Zoals ik al zei is dit gewoon een spam/scam.
Daar ben ik volledig van overtuigd en ik kan het weten aangezien ik tig van dit soort dingen tegenkom voor mijn werk. :)
leokennis schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:18:
[...]

Want? :)

Omdat het uit China komt?
Dat zie je er gewoon aan af, min of meer standaard spam.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 11:20 ]

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 16:41
Tja, ook al is het een scam, als je met je creditcard betaald is in de meeste gevallen de producten 30 dagen tegen diefstal/oplichting verzekerd?

Dus, jij stuurt €3000, chinees stuurt geen lcd's, jij zegt tegen je bank/creditcard maatschappij, terug draaien die handel. En iedereen heeft zijn euro's weer terug.

Gewoon even navragen bij je creditcard maatschappij of ze dat soort dingen ook verzekeren.

Verder is het zo in het Nederlandse recht, dat als je geen aanwijzingen hebt dat het gestolen waar is, en je een redelijke prijs betaald hebt je verder vrij bent van vervolging en ook geen last hebt van derden (de rechtmatige eigenaar zegmaar)

• Tr1de
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-08 11:33
site kan bij mij niet gevonden worden :s
hebben meer mensen dit.
verder lijkt me het wel aardige actie, maar echt betrouwbaar is het imo niet

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-11 21:01

chaser

Als je het niet vertrouwt kun je altijd een derde partij inschakelen die de financiele transactie afhandelt
zet een bericht in het forum van inkoopsacties.net en er is altijd wel iemand die je wil helpen met de IA

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik kan de site ook niet vinden.

Heb wel een beetje ervaring met handel met china. Heb een par maanden geleden voor een paar d'uzend euro aan spullen laten overkomen. Doodeng, ik kende het bedrijf alleen van e-mail contact maar kon wel genoeg info vinden om de betrouwbaardheid te garanderen.

Communicatie zal wel in gebrekkig engels blijven gaan, daar zijn ze gewoon niet zo goed in. Eventueel is het ook niet ongebruikelijk om 30% vooraf te betalen en 70% op het moment dat jij de pakbon in handen hebt (dat het spul op transport staat). En als je een sample aanvraagt: vraag of ze dat ook duidelijk in de papieren vermelden. Dan hoef je hier in NL niet nog eens 19% BTW te betalen over het bedrag.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Site is inderdaad pas offline gegaan door timeout. Misschien een link in de verbinding dood of misschien zit er meer achter... Of is de site ineens geslashdot geweest door een horde GoT'ers? :+

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

ik heb dit topic even aangekeken, en hoewel het een interresant product is gaat het hier niet om de technische kant ervan, en is het dus eigenlijk niet de bedoeling dat dit topic in CM&E staat. Het lijkt me het beste dat de TS netjes afwacht of 'tie de samples krijgt, en een IA start op het moment dat 'm alles OK lijkt. TS: Als je iets anders voor ogen hebt en dat in dit topic wilt zetten, moet je mij maar even mailen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.