onderbouwing powermoderaties

Pagina: 1
Acties:

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:19
naar aanleiding van:
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1387628
en:
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1389040

Zoals in de TMF FAQ staat:
De primaire taak van powermods bestaat uit het corrigeren van foute moderaties die door de reguliere moddereters (bijna) niet meer te veranderen zijn. Daarbij kun je denken aan reactie die op +4 staat, eigenlijk niet meer dan +1 waard is, maar die te oud of te vaak gemodereerd om nog invloed op de eindscore uit te kunnen oefenen.
en:
Verder zal er worden gekeken naar zaken als bijvoorbeeld links naar warez en pr0n. Ook bij excessief flamen en trollen kan je een PM op je weg tegenkomen.
Van beide reacties kun je zeggen dat de score en tag niet zijn wat die zouden moeten zijn, maar volgens mij waren beiden ook nog best corrigeerbaar door reguliere moddereters. Waarom dan deze powermods?

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:49

botoo

💀 too old to die young

Beide posts waren heel snel naar een onjuiste +4 gemodereerd en zijn middels de powermoderatie teruggezet naar 1 zodat het reguliere modleger alsnog de score/tag naar een correcter niveau kan tillen.

Het komt de laatste tijd regelmatig voor dat de meest onbenullige posts (vooral aan het begin van een draadje) zwaar overgewaardeerd worden (mogelijk vriendjespolitiek?) waardoor de serieuse moddereter ondergesneeuwd word.
Op deze manier word een post effectief min of meer gereset.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik denk dat mensen gewoon denken hej wat grappig! Doen we +1 grappig! Misschien kijken de meesten niet zozeer of het niveau van de moderatie al correct is? Ik gis ook maar hoor. :O

Dat deed ik teminste vroeger toen ik er net mee begon. O-)

[ Voor 16% gewijzigd door Artjuh op 01-09-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Ook uit de FAQ:
Dus wat moet je doen? Allereerst een beetje geduld hebben. Als de moderatie onterecht is, zal een langsfietsende mod met een beetje meer verstand van modden deze weer in de richting van de juiste score zetten.
Ik begrijp dat je handen jeuken als als een moderatie wel heel erg de verkeerde richting uitfietst, maar daarmee zal geef je de "zelfcorrigerende" werking van het modsysteem geen kans.
Het komt de laatste tijd regelmatig voor dat de meest onbenullige posts (vooral aan het begin van een draadje) zwaar overgewaardeerd worden (mogelijk vriendjespolitiek?)....
Is al eens onderzocht of vriendjespolitiek inderdaad
een rol kan spelen? Kun je bijvoorbeeld zien of bepaalde mensen vooral reacties van bepaalde anderen modereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

bszzz schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 09:06:
Ik begrijp dat je handen jeuken als als een moderatie wel heel erg de verkeerde richting uitfietst, maar daarmee zal geef je de "zelfcorrigerende" werking van het modsysteem geen kans.
Het gaat ook om het voorbeeld dat een te hoge moderatie stelt. Er komen met enige regelmaat 'snelle' klachten over posts die veel te hoog staan binnen, en telkens uitleggen dat het over twee dagen beter is, is met de hoge omloopsnelheid van artikelen op de FP niet altijd even opportuun.

De Powermods hebben in deze dus de lastige taak een gulden middenweg te zoeken, en soms grijpen we te snel in, soms niet snel genoeg. Primair is het inderdaad aan de PM's om een goede eindscore te verzorgen, maar dat blijkt in de praktijk een te enge omschrijving.
Is al eens onderzocht of vriendjespolitiek inderdaad
een rol kan spelen? Kun je bijvoorbeeld zien of bepaalde mensen vooral reacties van bepaalde anderen modereren?
PM's lezen veel reakties, en als het goed is valt structureel afwijkende moderatie op een gegeven moment altijd op. Voor overleg over vermoedens zowel als voor het leveren van de bewijslast hebben we tooltjes; mochten die tekort schieten dan hebben we een paar snelle DBA's die aanvullende queries op de database kunnen loslaten, maar dat gebeurt maar heel zelden.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
PM's lezen veel reakties, en als het goed is valt structureel afwijkende moderatie op een gegeven moment altijd op.
Je zou eens naar de volgende reacties kunnen kijken:

nieuws: Philips tovert textiel om tot beeldscherm

Omdat ik niet persoonlijk wil worden noem ik geen namen, maar mij valt in dit kader wel wat op .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

edit:
Afgehandeld :)

[ Voor 95% gewijzigd door Rataplan op 09-09-2005 19:58 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1