Toon posts:

langzaam opstarten na bios update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows x64 startte ineens een stuk langzamer op nadat ik de bios van mijn asus a8v-e deluxe heb geupdate. Naar mijn weten ging de installatie vlekkeloos en ik weet zeker dat de goede geinstalleerd werd.
Ik ben er ook vrij zeker van dat ik de instellingen van de bios net zo gezet heb als voor de update.
Hoe kan het dat windows ineens zo langzaam opstart?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lang opstarten kan bijv komen doordat je bios zoekt naar apparaten die er niet zijn.

Bijvoorbeeld je primairy slave. Verder is het handig om alle onboard hardware die je niet gebruikt uit te zetten. Van com port tot ide controllers.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:42
Na de update wel 'load defaults' gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
jah, gewoon load defaults en dan een paar dingetjes wat bijgewerkt. Maar met de defaults was het ook super sloom.
Naar mijn idee zijn de boot instellingen ook gewoon goed, het wordt ook pas echt sloom zodra windows begint. Het windows scherm blijft veel langer dan eerst, richting de halve minuut zit het zon beetje nu.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:33:
jah, gewoon load defaults en dan een paar dingetjes wat bijgewerkt. Maar met de defaults was het ook super sloom.
Naar mijn idee zijn de boot instellingen ook gewoon goed, het wordt ook pas echt sloom zodra windows begint. Het windows scherm blijft veel langer dan eerst, richting de halve minuut zit het zon beetje nu.
Wat ik zelf merk is dat het laden van windows met het bewegende balkje langer gaat duren naarmate je meer drivers hebt. Of bijv. drivers die niet meer kloppen met wat er in je pc zit. Bijv oude chipset drivers met ide aansturing terwijl je bios nieuwe ide aansturing heeft (wat bij de nforce4 zelfs voor prachtige blauwe schermen zorgt als je de waarschuwing bij de bios update niet leest :P).

Dus ik zou even de chipset drivers opnieuw installeren (oude eerst compleet verwijderen) :).