[FreeBSD] Nieuw mob: geen FreeBSD

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-02 18:18

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik heb zojuist een PSCH-SR moederbord in m'n 1u server gezet welke meer afgestemd is op een server.

Ik gebruik de volgende extra hardware:
een IDE hardeschijf
een CD-ROM speler
een ps2 of usb toetsenbord

Tijdens het booten van de installatie loopt deze vast:
op een gegeven moment nadat de bootloader het bestand loader.conf aan het laden is zie ik dat de laatste regel van de command line steeds verandert (de loader overschijft de laatste regel als het ware zonder de vorige tekens eerst te wissen).
Op het moment dat het vertrouwde duiveltje te voorschijn komt staal er allemaal crap op het scherm, ik kan de opties niet lezen, het lijkt wel of er een boek op het toetsenbord ligt (cursor doet heel raar) en ik kan alleen maar ctrl+alt+delete gebruiken.

Problemen die hier mee te maken lijken te hebben zijn topic als deze:
http://www.freebsdforums.org/forums/showthread.php?t=33523

Alleen: het maakt bij mij geen fluit uit of ik nu wel of geen usb toetsenbord gebruik, hij doet ook gewoon met de ps/2.

Ik heb al allerlei bios meuk geprobeerd (usb uitzetten, videorommel prutsen etc). helaas geen oplossing gevonden...
Nu probeer ik knoppix te downloaden, daarmee te booten en kijken of dat werkt, maar ja heb niet veel hoop...

Cogito Ergo Credo

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-02 18:18

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
na veel gezeur heb ik het voor elkaar gekregen om via de floppies toch een goede installatie te doen...

een en ander zou aan HyperThreading kunnen liggen...

Cogito Ergo Credo