opeens 4 bits

Pagina: 1
Acties:

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-08 12:27
Ik was daarnet film aan t kijken en toen kwam me zus binnen en die deed ff vervelend en zette me scherm uit en drukte op de knopjes van de instellingen. Ok dat moet dus kunnen. Ik haar ff me kamer uit werken en ik hoor opeens BOEM, een error dus. Ik me scherm weer aanzetten, 4 bits, ik dacht echt van wtf. Maar oke ik dus ff rebooten. Oke mooi alles werkt weer, en dus maar weer verder met me film. Ik ben net 1 minuut aan het kijken. Hoppa, een zwart scherm. Ik weer rebooten. Ik hoor 1 of ander bios geluid wat lijkt op 1 x lang en 2 x kort. Alleen dan super snel achter elkaar. Ik zet hem dus helemaal uit. Ga even naar andere pc om op te zoeken wat die piepjes waren. Videokaart iets met beeldscherm, wat ik al dacht want ik kreeg ook geen beeld meer. Ik ga dus weer terug naar me pc om te checken of ik het goed hoorde. Hey hij doet het weer.

Maar is me videokaart nu bijna overleden of hoef ik me nog geen zorgen te maken? Ik heb nu alleen nog maar beetje mirc gedaan en dit typen. Dus geen grafisch inspannende dingen voor me kaartje.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik zou het even aan kijken en anders je zus om geld vragen voor een nieuwe videokaart... >:)

Verwijderd

wat voor videokaart heb je?
heb je die overgeklokt?
wat voor voeding heb je?
vertel is wat meer over je systeem.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 16:39 ]

Verwijderd

video is niet stuk ander drivers erin, dan werkt i weer

• Taenadar
Niet overgeklokt
ati 9600 met zalman cooler
en een tagan 480 watt voeding.

helemaal vergeten te melden

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:43:
video is niet stuk ander drivers erin, dan werkt i weer
Ja hoor, jij bent zeker helder zient ..., hij heeft nog niks over zijn systeem verteld, kreeg het probleem naar knoeien aan zijn beeldscherm, maar jij ziet gelijk dat het probleem aan zijn drivers moet liggen :Z

Ik denk dat de kans groot is dat je videokaart / monitor blijft werken, er zitten waarschijnlijk weerstanden/zekeringen in die bij een bepaalde temperatuur de kaart uitschakelen.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Taenadar
Maar temperatuur ken het niet zijn. Want waarom zou dat ding dan naar 4 bits gaan en niet helemaal uit ? En dan gaat er volgens mij ook wat piepen, en kheb niks gehoord

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer je monitor zonder dat je PC staat even terug te zetten naar de standaardinstellingen. Vervolgens booten in veilige modus en ook je video-instellingen weer op 640x480x256 zetten. Dan reboot en normaal opstarten. Vervolgens kun je dnek ik weer normaal werken :)

Problem zit hem vermoedelijk in het feit dat je monitopr dingen doorgeeft aan je PC en andersom. Zet voor de gein het vinkje bij de instellingen dat ie nieuwe monitoren etc moet detecteren maar eens uit, enevals energy-star en dat andere vinkje.

[ Voor 32% gewijzigd door The Eagle op 01-09-2005 16:51 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Want waarom zou dat ding dan naar 4 bits gaan en niet helemaal uit
Yep, die 4bits weergave is wel erg raar ..., welke monitor heb je trouwens?

[ Voor 12% gewijzigd door djexplo op 01-09-2005 16:54 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Taenadar
Een dell 17". Dell D1025HE om precies te zijn.

andere drivers heeft trouwens niet veel zin. Ik kan dan sommige spellen niet meer spelen, ja dat is ook al zoiets raars. Alleen de drivers op de cd-rom werken perfect.

Verwijderd

dan zet je die drivers toch terug, dus ff overnieuw installeren.

• Taenadar
Ik heb ze er niet afgehaald hoor :) Ik ga nog even testen of ik weer film kan kijken.

Alles lijkt weer te werken. Toch blijft het een hele vreemde actie

[ Voor 30% gewijzigd door Taenadar op 01-09-2005 18:39 ]

Pagina: 1