Webpagina's laden niet direct

Pagina: 1
Acties:

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Ik heb het nu al een hele week en wordt er zo onderhand helemaal reutemeteut van.

Als ik een URL in de browser wil openen dan doet deze het vaker de eerste keer niet. Echter bij een tweede keer laad de browser de webpagina uitstekend. Dit heb ik zowel in Firefox als Internet Explorer.

Ik heb het idee dat het aan de DNS lookup ligt, maar verder zou ik niets weten.

Waar zou dit aan kunnen liggen en hoe kan ik dit oplossen?

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
In je TCP/IP instellingen een Gateway en DNS server specificeren zal misschien helpen (dan moet je ook een statisch ip invoeren). Als je een router gebruikt moeten in allebij de velden het ip van de router komen te staan. Helpt dat niet, dan kun je in de router vaak ook nog een DNS-server specificeren. Even opzoeken wat het adres ven een DNS-server van je provider is en in je router invoeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Bram77 op 01-09-2005 15:59 ]

• bgever
Mijn router heeft zichzelf al geconfigureerd met twee DNS servers.

Het statisch invoeren van die gegevens is voor mij niet te doen gezien ik een laptop heb en overal automatisch de config via DHCP wil krijgen. Bovendien heeft het voorheen ook altijd zo goed gewerkt.

Ik heb het net ook even getest bij een PC van een huisgenoot die net thuis is en hij heeft geen problemen. Het zal dus waarschijnlijk een configuratiefout zijn op mijn systeem...

• Bram77
Heb je je laptop al schoongemaakt? (HitmanPro.....RegCleaner.....CrapCleaner)

• bgever
Verdorie. :( MS AntiSpyware had inderdaad twee items gedetecteerd maar het mij niet laten weten... Ik heb ze nu verwijderd. Bij de eerste reboot was het probleem nog steeds aanwezig, maar nu bij de tweede lijkt het verdwenen te zijn. :)

Naja, nu kan iemand met de zelfde symptomen in ieder geval aangestoten worden om even z'n spyware tools weer aan het werk te zetten. :P

• Bram77
En we hebben weer een bevestiging dat je MS AntiSpyware niet kunt vertrouwen.
Modbreak:Laat die onnodige, niet-onderbouwde opmerkingen voortaan maar achterwege

[ Voor 38% gewijzigd door Spider.007 op 01-09-2005 21:20 ]

• bgever
De tool heeft de spyware gevonden op zijn dagelijks controle en verwijderd. Echter vond ik die rapport vensters altijd zo vervelend na een scan en heb deze zelf uit gezet. Met de tool is niets mis!
Pagina: 1