[XP] Inbelverbindingen overzetten naar andere pc

Pagina: 1
Acties:

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019
Het zit zo, een kolonel bij ons in het gebouw heeft gedurende de jaren een aantal inbelverbindingen verzameld op zijn laptop, na er een aantal te hebben weggeflikkerd bleken er toch nog veel te veel noodzakelijk te zijn.

Nu is zijn laptop langzaam aan het afsterven en daar hebben we een nieuwe voor staan, het probleem is echt de inbelverbindingen. Deze wil ik overzetten zodat ik niet urenlang bezig ben met het instellen hiervan (het zijn allemaal verbindingen met hoog beveiligde netwerken, een standaard inbelverbinding lukt me ook wel binnen 5 minuten met een worldonline cd :P). Daarnaast is hij ook merendeel van de wachtwoorden kwijt.

Ik zal vast niet de enige zijn die hier tegenaan is gelopen, wie kan mij hier meer over vertellen.

thunderstruck

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Wachtwoorden van inbelverbindingen zijn vrij eenvoudig te achterhalen. Een voorbeeld van een programma is SIW, in dit scherm
Verder neem ik aan dat het woord kolonel uit de startpost figuurlijk bedoeld is. Het lijkt me sterk dat binnen de krijgsmacht zaken op deze manier opgelost worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Henk007 op 01-09-2005 15:54 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan de .pbk toch kopieeren? Of namen die de passwords niet mee?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Zoeken op GoT naar iaf

IAF staat voor Internet account file. Meestal is de pop wachtwoord gelijk aan de inbelverbindingswachtwoord :)

http://gathering.tweakers...5D=iaf&where=GoT#hitstart

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Chandler479
Henk007 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:53:
Wachtwoorden van inbelverbindingen zijn vrij eenvoudig te achterhalen. Een voorbeeld van een programma is SIW, in dit scherm
Verder neem ik aan dat het woord kolonel uit de startpost figuurlijk bedoeld is. Het lijkt me sterk dat binnen de krijgsmacht zaken op deze manier opgelost worden.
Bedankt voor de tip, denk dat dit het wel zal doen. Wat betreft de kolonel, het is niet figuurlijk bedoeld heh, je moest eens weten. Uiteraard gaan we er meestal wat handiger mee om, maar af en toe moet je wel. Gegevens van die accounts zijn bekend maar bij een heel ander onderdeel, deze gegevens hiervan aanvragen duurt minimaal een maand, Het lijkt me duidelijk dat dat niet onze eerste keus is.
sanfranjake schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:10:
Je kan de .pbk toch kopieeren? Of namen die de passwords niet mee?
.pbk? tell me more, waar staan die?
Riemer schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:15:
Zoeken op GoT naar iaf

IAF staat voor Internet account file. Meestal is de pop wachtwoord gelijk aan de inbelverbindingswachtwoord :)

http://gathering.tweakers...5D=iaf&where=GoT#hitstart
Bedankt voor de tip, alleen net even niet wat ik zocht.

thunderstruck

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:25
Ik neem aan dat het om die externe-toegangs-icoontjes gaat?
(heb ik al jaaren niet meer gezien, ) Maar kon je die niet gewoon kopieëren?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
De illusie die ik had over optimale informatieveiligheid bij defensie klapt door dit topic als een zeepbel uit elkaar. Ik vermoed zelfs dat je door dit hier te posten op zich al confidentiële informatie hebt vrijgegeven.

[ Voor 38% gewijzigd door Henk007 op 01-09-2005 16:35 ]

• Chandler479
In 9x kon je ze moeiteloos kopieren ja, geweldig idee, maar dat hebben ze in XP niet doorgevoerd. Ik dacht exact hetzelfde namelijk.

thunderstruck

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Xp: migration wizard

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
In mijn geval: C:\Documents and Settings\sanfranjake\Application Data\Microsoft\Network\Connections\Pbk\rasphone.pbk
Als ik die naar een andere pc kopieeer dan kan ik al m'n verbindingen weer gebruiken :P Voor Outlook Express kan je een .iaf maken, en voor Outlook kan je een export maken met de tooltjes uit de resourcekit :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

.pkb bestanden onthouden de wachtwoorden niet

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Pagina: 1