Toon posts:

[Chello]Wel internet op server, niets op clients?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een server, dual amd 1200 bla bla... met windows XP pro en ICS.
Nu moet het zo zijn dat ik tot 4 weken terug normaal internet had gedeelt via de server naar 4 andere pc's. Dit draaide al zeker 1,5 jaar zonder problemen. Maar ineens begon het. Geen MSN, ik kon niet meer surfen, skype en download programma's bleven het vaak wel redelijk doen, dus ik dacht...ahh...storing chello met DNS servers. Na een dag, anderhalve dag, deed alles het weer dus, ok, laat maar... Maar dit komt steeds vaker voor, wel skype, geen internet. Ik dus een routertje aansluiten en verhip, alles doet het weer. Ik dus weer lekker internetten en downloaden enzo. De volgende ochtend deed weer niets het €¤³€³²¼...Nu heb ik chello vanmorgen maar es gebelt om te vragen wat er aan de hand is. Krijg ik te horen dat het binnenshuis is. Wat heb ik dan verkeerd gedaan? Ik heb niets veranderd :| .

Wat heb ik gedaan:

Orginele server (AMD Duron 850) vervangen voor Dual 1200. NIETS
Dual 1200 vervangen voor router. Eventjes iets
Nu heb ik die dual 1200 weer aangesloten en nu krijgt alleen de server internet maar de clients niet (en ja, ik heb ipconfig /release /renew gedaan :+ ) Ik zit nu via remote desktop te werken op me server. Ook niet ideaal als je bedenkt dat er nog 3 andere mensen gebruik moeten maken van het internet.

instellingen op server:

Internet NIC:

IP : klopt
subnet : klopt
Gateway : klopt
pri dns : klopt
sec dns: klopt

Netwerk nic :

ip 192.168.0.1
subnet: 255.255.255.0
gateway: leeg
pri dns : leeg
sec dns : leeg

client nic (waar ik op werk)

ip 192.168.0.114
sub : 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.1
pridns : 192.168.0.1
sec dns: geen

Wat staat er fout en wat doe ik eraan?
Ik heb google en de search al afgestruind maar ik zie door de netwerkkabels het internet niet meer :+
plz help me :(

Vage shit, nu doet internet het wel weer via de server..keep my vingers crossed.

Plz nog geen slotje voor als het maar voor even werkt. Thnx in advance.

Het doet het dus weer niet :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 17:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor dit kickje maar ik ben het echt zat, internet doet weer niets op de clients :(

Verwijderd

Niet te snel schoppen worden mensen pissig van.
Gooi die ICS er eens af, en installeer m eens opnieuw.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:24:
Niet te snel schoppen worden mensen pissig van.
Gooi die ICS er eens af, en installeer m eens opnieuw.
Daarom zeg ik al sorry ;) Maar word gewoon erg pissig van dit gelul. maar ik zal ics er eens afgooien.. thnx

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Met een gewone router ertussen geen problemen?

• pentetic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-03 14:59
Ik moet zeggen dat dit mij erg bekend voor komt. Ik heb dit thuis ook alleen dan met een gewone router ertussen. Ook hier heeft de router zelf wel internet maar de clients die eraan hangen niet. Het enige wat die nog hebben is het gewone lan verbinding. We hadden dit ook al met de vorrige router dus daarom maar een andere aangeschaf maar nu nog steeds hetzelfde probleem.

Het merkwaardigste is dat het uitvallen ook voorkomen kan worden. Dit doe ik dan door als ik de snelheid van download/upload omlaag zie gaan snel gewoon internetexplorer op moet starten en dan blijft het er 9 van de 10 keer wel in hangen.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:46

TommyGun

Stik er maar in!

Mishmash schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:47:
Met een gewone router ertussen geen problemen?
Lees de topic start ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• cdkraker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01-2024
Normaal gesproken werkt dit niet als je op de server geen DNS en gateway hebt ingevuld.

cdk-dev

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
1 Als het ervoor _wel_ heeft gewerkt, er niets is veranderd en het opeens (jah het is _opeens_) niet meer werkt; 2 meer mensen (waar ik er 1 van ben) het zelfde probleem hebben, zonder ook maar iets veranderd te hebben; 3 de instellingen van chello goed zijn; dan mag ik wel concluderen dat dit dus mooi wel bij chello ligt.

Ik weet niet wat ze aan het doen zijn, maar ze zijn goed aan het empen.
DNS server is zo onstabiel als het maar kan, (een oplossing is zoals in andere topics al wel verteld een eigen DNS te draaien) en de internet verbinding in het algemeen wil er (hier althans) nog wel eens (vrij regelmatig) uitklappen.

Ik ben blij dat ik het nog maar een maandje heb.
lijken wel noeps daar.

Verwijderd

Topicstarter
zoals het er nu naar uitziet lijkt het de schuld te zijn geweest van me eigen netwerk kaart. Die zat nl direct onder me videokaart koeler (wel 1 slot tussen agp en nic) en me videokaart werd nogal warm door de temperatuur van de laatste weken en me fan stond op low speed. Die nic werd daardoor erg warm. Heb die nic er nu uitgehaald en me onboard nic in gebruik en het probleem lijkt opgelost. Erg vaag maar waar. Bedankt voor al jullie hulp, snap der alleen geen kut van. Heeft een nic echt zoveel last van warmte? (50+ graden denk ik).

Het ging btw om een 3Com 905C-TX low profile.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 00:52 ]

Pagina: 1