Ik heb dus een server, dual amd 1200 bla bla... met windows XP pro en ICS.
Nu moet het zo zijn dat ik tot 4 weken terug normaal internet had gedeelt via de server naar 4 andere pc's. Dit draaide al zeker 1,5 jaar zonder problemen. Maar ineens begon het. Geen MSN, ik kon niet meer surfen, skype en download programma's bleven het vaak wel redelijk doen, dus ik dacht...ahh...storing chello met DNS servers. Na een dag, anderhalve dag, deed alles het weer dus, ok, laat maar... Maar dit komt steeds vaker voor, wel skype, geen internet. Ik dus een routertje aansluiten en verhip, alles doet het weer. Ik dus weer lekker internetten en downloaden enzo. De volgende ochtend deed weer niets het €¤³€³²¼...Nu heb ik chello vanmorgen maar es gebelt om te vragen wat er aan de hand is. Krijg ik te horen dat het binnenshuis is. Wat heb ik dan verkeerd gedaan? Ik heb niets veranderd
.
Wat heb ik gedaan:
Orginele server (AMD Duron 850) vervangen voor Dual 1200. NIETS
Dual 1200 vervangen voor router. Eventjes iets
Nu heb ik die dual 1200 weer aangesloten en nu krijgt alleen de server internet maar de clients niet (en ja, ik heb ipconfig /release /renew gedaan
) Ik zit nu via remote desktop te werken op me server. Ook niet ideaal als je bedenkt dat er nog 3 andere mensen gebruik moeten maken van het internet.
instellingen op server:
Internet NIC:
IP : klopt
subnet : klopt
Gateway : klopt
pri dns : klopt
sec dns: klopt
Netwerk nic :
ip 192.168.0.1
subnet: 255.255.255.0
gateway: leeg
pri dns : leeg
sec dns : leeg
client nic (waar ik op werk)
ip 192.168.0.114
sub : 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.1
pridns : 192.168.0.1
sec dns: geen
Wat staat er fout en wat doe ik eraan?
Ik heb google en de search al afgestruind maar ik zie door de netwerkkabels het internet niet meer
plz help me
Vage shit, nu doet internet het wel weer via de server..keep my vingers crossed.
Plz nog geen slotje voor als het maar voor even werkt. Thnx in advance.
Het doet het dus weer niet
Nu moet het zo zijn dat ik tot 4 weken terug normaal internet had gedeelt via de server naar 4 andere pc's. Dit draaide al zeker 1,5 jaar zonder problemen. Maar ineens begon het. Geen MSN, ik kon niet meer surfen, skype en download programma's bleven het vaak wel redelijk doen, dus ik dacht...ahh...storing chello met DNS servers. Na een dag, anderhalve dag, deed alles het weer dus, ok, laat maar... Maar dit komt steeds vaker voor, wel skype, geen internet. Ik dus een routertje aansluiten en verhip, alles doet het weer. Ik dus weer lekker internetten en downloaden enzo. De volgende ochtend deed weer niets het €¤³€³²¼...Nu heb ik chello vanmorgen maar es gebelt om te vragen wat er aan de hand is. Krijg ik te horen dat het binnenshuis is. Wat heb ik dan verkeerd gedaan? Ik heb niets veranderd
Wat heb ik gedaan:
Orginele server (AMD Duron 850) vervangen voor Dual 1200. NIETS
Dual 1200 vervangen voor router. Eventjes iets
Nu heb ik die dual 1200 weer aangesloten en nu krijgt alleen de server internet maar de clients niet (en ja, ik heb ipconfig /release /renew gedaan
instellingen op server:
Internet NIC:
IP : klopt
subnet : klopt
Gateway : klopt
pri dns : klopt
sec dns: klopt
Netwerk nic :
ip 192.168.0.1
subnet: 255.255.255.0
gateway: leeg
pri dns : leeg
sec dns : leeg
client nic (waar ik op werk)
ip 192.168.0.114
sub : 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.1
pridns : 192.168.0.1
sec dns: geen
Wat staat er fout en wat doe ik eraan?
Ik heb google en de search al afgestruind maar ik zie door de netwerkkabels het internet niet meer
plz help me
Vage shit, nu doet internet het wel weer via de server..keep my vingers crossed.
Plz nog geen slotje voor als het maar voor even werkt. Thnx in advance.
Het doet het dus weer niet
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 17:47 ]