systeem problemen opte lossen met seriele kabel??

Pagina: 1
Acties:

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37
Tijdje geleden (vorige week) heb ik hier een bericht geplaatst dat een hd het helemaal niet meer doet (ik kom wel op de prompt maar kan er verder niks)

nu vertelde ze mij zet er een 2e hd in installeer daar win 98 op en ga vandaar uit werken om de files te redden

ik kan dus booten en dus eventueel ook formateren dan ozu het het weer helemaal doen maar er zitten behoorlijk veel belangrijke files op

ik heb nu net een seriele kabel gehaald en verbonden met deze comp

hoe kan ik nu in die andere comp komen (normaal lukt het me wel maar nu nie)

weet iemand een oplossing??

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Je zult toch echt een OS moeten draaien om een filetransferprg. te kunnen starten. Als je van die HD alleen nog kunt lezen, maar er niet meer op kunt schrijven, zul je toch echt een andere HD moeten installeren om vanaf te booten en een datatransfer prg. te installeren (bv. pc-anywhere)

Wat wel nog een optie is, is proberen een DOS datatransfer proggie te vinden dat je via diskette op kan starten. Die heb ik vroeger vaak gebruikt, maar weet nu geen naam te noemen.

Gebruik ipv een seriele kabel een parallelle (link)kabel. Dat gaat veel sneller! Elke computerzaak zou dat moeten hebben en ook DOS datatransfer programma's ondersteunen die meestal.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37
dank je wel

weet iemand toevallig wel een naam want zo zoeken op het internet is onbegonnen werk

seriele kabel is een heel stuk goedkoper en ik heb verder alle tijd (hoef ik niet bij te zijn :))

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:30

Illusion

(the art of)

wat dacht je van bijv. interlnk & intersrv, beide zijn standaardprogjes van msdos 6.22 met mazzel past het in z'n geheel op een bootdisk (intersrv op de kapotte pc en interl(i?)nk op de goede pc. ook nc50 kan dit. voor windows weet ik even niets sorry

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Op maandag 15 januari 2001 20:21 schreef Illusion het volgende:
wat dacht je van bijv. interlnk & intersrv, beide zijn standaardprogjes van msdos 6.22 met mazzel past het in z'n geheel op een bootdisk (intersrv op de kapotte pc en interl(i?)nk op de goede pc. ook nc50 kan dit. voor windows weet ik even niets sorry
Intersrv en interlnk (zonder de i, heb me al vaak genoeg vertypt ;) ), je moet alleen geen disconnect krijgen op de seriele kabel in windows (vind ie niet zo lekker).

En interlnk is lastiger op te zetten dan een progje hiervoor te gebruiken, alleen handig dus als je altijd die schijven wilt benaderen via de seriele kabel

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:50

WouterG

Dit is geen ondertitel

Weet iemand misschien een aansluitschema om twee pc's via een seriele kabel aan elkaar tekoppelen? Snelheid boeit me toch niet en het is maar voor de lol.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

interlnk/intersrv is lastig op te zetten. zelf doe ik dit soort dingetjes gewoon met fastlynx (fx.exe). doet 't prima en werkt gewoon vanaf een dosflop.
Pagina: 1