specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
Je zult toch echt een OS moeten draaien om een filetransferprg. te kunnen starten. Als je van die HD alleen nog kunt lezen, maar er niet meer op kunt schrijven, zul je toch echt een andere HD moeten installeren om vanaf te booten en een datatransfer prg. te installeren (bv. pc-anywhere)
Wat wel nog een optie is, is proberen een DOS datatransfer proggie te vinden dat je via diskette op kan starten. Die heb ik vroeger vaak gebruikt, maar weet nu geen naam te noemen.
Gebruik ipv een seriele kabel een parallelle (link)kabel. Dat gaat veel sneller! Elke computerzaak zou dat moeten hebben en ook DOS datatransfer programma's ondersteunen die meestal.
Wat wel nog een optie is, is proberen een DOS datatransfer proggie te vinden dat je via diskette op kan starten. Die heb ik vroeger vaak gebruikt, maar weet nu geen naam te noemen.
Gebruik ipv een seriele kabel een parallelle (link)kabel. Dat gaat veel sneller! Elke computerzaak zou dat moeten hebben en ook DOS datatransfer programma's ondersteunen die meestal.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
dank je wel
weet iemand toevallig wel een naam want zo zoeken op het internet is onbegonnen werk
seriele kabel is een heel stuk goedkoper en ik heb verder alle tijd (hoef ik niet bij te zijn
)
weet iemand toevallig wel een naam want zo zoeken op het internet is onbegonnen werk
seriele kabel is een heel stuk goedkoper en ik heb verder alle tijd (hoef ik niet bij te zijn
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
wat dacht je van bijv. interlnk & intersrv, beide zijn standaardprogjes van msdos 6.22 met mazzel past het in z'n geheel op een bootdisk (intersrv op de kapotte pc en interl(i?)nk op de goede pc. ook nc50 kan dit. voor windows weet ik even niets sorry
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Intersrv en interlnk (zonder de i, heb me al vaak genoeg vertyptOp maandag 15 januari 2001 20:21 schreef Illusion het volgende:
wat dacht je van bijv. interlnk & intersrv, beide zijn standaardprogjes van msdos 6.22 met mazzel past het in z'n geheel op een bootdisk (intersrv op de kapotte pc en interl(i?)nk op de goede pc. ook nc50 kan dit. voor windows weet ik even niets sorry
En interlnk is lastiger op te zetten dan een progje hiervoor te gebruiken, alleen handig dus als je altijd die schijven wilt benaderen via de seriele kabel
<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL
Weet iemand misschien een aansluitschema om twee pc's via een seriele kabel aan elkaar tekoppelen? Snelheid boeit me toch niet en het is maar voor de lol.
interlnk/intersrv is lastig op te zetten. zelf doe ik dit soort dingetjes gewoon met fastlynx (fx.exe). doet 't prima en werkt gewoon vanaf een dosflop.
Pagina: 1