Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• djgear17
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10-2022
Na 2, 5 jaar fulltime bij de zelfde organisatie gewerkt te hebben, was ik dus toe aan een nieuwe verfrissende uitdaging( dus elke dag hier en daar solliciteren, je kent het wel. Vorige week had ik een "open" sollicitatie verstuurt naar Mediamarkt. Ik dacht "nooit geschoten is altijd mis". Kreeg ik net een uitnodiging in m'n email van Media Markt Enschede voor een oriënterend gesprek als financieel medewerker. Vloog ik dus half de lucht in van blijdschap, dat het dus allemaal zo snel ging, had dit niet verwacht. Kom ik mezelf binnen 2 minuten weer tegen, ik heb nog nooit een sollicitatiegesprek gehad. De baan op heden ogenblik heb ik via via. Geen CV, geen sollicitatie, niks noppes nada. Helaas heb ik alleen m'n VMBO TL+ 3 losse certificaten zoals Financieel, Administratie en Marketing.(vroegtijdig gestopt met school), dus om nou hoge banen te krijgen, Not a Chance, i Think. Dus is dit wel een mooie denk ik.

Dus nou was ik nieuwsgierig wat jullie ervaringen zijn in het solliciteren en mooiste zou zijn als je zelfs ervaring hebt met Mediamarkt Te Enschede..

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 17:05

TwoR

Gekleurde stippen

Als je geen CV hebt zou ik die eerst gaan maken.
Hier kan je een voorbeeld vinden van hoe zoiets er uit kan komen te zien.

Wat ik verder bij een sollicitatie gesprek doe is gewoon mezelf zijn en rustig met de ander praten en gewoon een positieve indruk achterlaten.

[ Voor 27% gewijzigd door TwoR op 01-09-2005 15:03 ]

• djgear17
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10-2022
TwoR schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:02:
Als je geen CV hebt zou ik die eerst gaan maken.
Hier kan je een voorbeeld vinden van hoe zoiets er uit kan komen te zien.

Wat ik verder bij een sollicitatie gesprek doe is gewoon mezelf zijn en rustig met de ander praten en gewoon een positieve indruk achterlaten.
Sorry, verkeerd uitgelegd, ik heb al een CV, je weet maar nooit of hij nog van te pas komt, dus die had ik op de Pc staan. Ik had alleen nog nooit een CV verstuurdt, die uitnodig was dus een eerste reactie op m'n CV.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En leg de nadruk op je werkervaring, niet je certificaten. Immers, je geeft zelf al aan dat deze niet echt indrukwekkend zijn. Door de nadruk op je werkervaring te leggen verbloem dat en zal het minder een 'issue' zijn :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Heb net m'n tweede baan aangenomen. Deze keer heb ik m'n hele opleiding van m'n CV weggelaten. Het feit dat m'n eerste werkgever me er niet uitgewerkt heeft bewijst dat dat goed genoeg was. Bovendien heb ik sindsdien natuurlijk in de praktijk genoeg geleerd. Dat leverde natuurlijk vragen op in het sollicitatiegesprek. Dat is niet erg, dat had ik verwacht en dus hoefde ik geen antwoord te verzinnen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 19:45
;)

[ Voor 99% gewijzigd door Tasma op 06-09-2005 17:36 ]

Pagina: 1