Toon posts:

Videos die afspelen in "verkleinde schaal"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds pas zie ik soms bij het openen van bepaalde videobestanden, dat de weergave niet helemaal is zoals het hoort te zijn. Ik zal uitleggen wat er gebeurt:

1. Ik open een video bestand in WMP 10.
2. Het venster past zich aan, aan de resolutie van het video bestand.
3. Er gebeurt niets, het bestand wordt niet automatisch afgespeeld.
4. Als ik op de "Play" knop druk, wordt het videobestand afgespeeld in een verkleinde schaal. Als ik dan op Full Screen druk, zie ik dat het videobestand in de linkerbovenhoek van mijn scherm wordt afgespeeld.

Ik heb een Radeon X800 XL videokaart en ik heb DivX en XviD codecs geïnstalleerd.
Ik heb met Gspot een analyse gemaakt van één van de videobestanden waarmee ik het probleem heb:

Afbeeldingslocatie: http://img116.imageshack.us/img116/764/gspot9si.th.jpg

Misschien is het handig voor de kenners om te kijken naar de naam van het MPEG bestand in de titelbalk.

Wat ontbreekt er op mijn PC om dit bestand correct af te spelen? Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het bestand inmiddels even geopend met ULead DVD Player, daar doet hij het wel gewoon in. Maar ik wil dat bestand gewoon als het even kan afspelen in WMP 10. Dat moet mogelijk zijn. Een paar weken geleden lukte het nog. Kan het zijn dat sinds ik ULead DVD MovieFactory heb geïnstalleerd, het probleem zich voor doet?

Verwijderd

Topicstarter
Heb het zelf opgelost. Ik moest de Ulead software er af gooien. Erg jammer, want ik gebruik dat programma voor het branden van video DVDs ;)