[Photoshop 7] Irritant probleem met polygonal lasso tool

Pagina: 1
Acties:
  • 1.283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
Ik moet de komende tijd een heleboel afbeeldingen vrijstaand maken in Photoshop, de tool die ik hiervoor het meest prettig vind werken is toch wel de polygonal lasso-tool.

Ik stuit alleen heel vaak op een probleem:

Als ik halverwege mijn selectie ben wil het geheugen van mijn pc nog wel eens vollopen, dit resulteert dan tijdelijk in een wit scherm in Photoshop en de selectie wordt dan gelijk gemaakt.

Ik zit dan dus opgescheept met een halve selectie :(

Het is dus ook niet mogelijk om met CTRL-Z een stap terug te gaan, maar is er wel een andere manier om de selectie ongedaan te maken en een stap terug te gaan als je met de polygonal lasso bezig bent? Het is namelijk aardig frustrerend als je halverwege weer lekker overnieuw kunt beginnen... :X

Verwijderd

bovenin in je toolbar zit nog een icoontje met 2 vierkantjes en een + erop, daarmee kan je zegmaar iets toevoegen aan je selectie, en deze dus gewoon afmaken opzich

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:41:
bovenin in je toolbar zit nog een icoontje met 2 vierkantjes en een + erop, daarmee kan je zegmaar iets toevoegen aan je selectie, en deze dus gewoon afmaken opzich
Dit zocht ik inderdaad, mijn dank is groot _/-\o_

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:10
Wat je ook kunt doen is "tekenen" (brush of vector) wat je als selectie wilt hebben, in een nieuwe layer, en dan CTRL-klik op die layer. :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Die overigens ook te benaderen zijn met de CTRL of ALT of SHIFT ingedrukt te houden :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:46

nAffie

...

Is een pad (path) trekken dan niet veel makkelijker.. daar is elk punt van nog na te bewerken, en je kan dan veel preciezer werken...

meh.

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dan nog een duit in het zakje: een reepje geheugen erbij?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Foto's vrijstaand maken doe je met het path tool, dat werkt zoveel makkelijker. Met selecties krijg je het nooit zo strak als met paden. Mijn advies: meteen leren hoe je paden maakt en vergeet die selecties! Dat scheelt je een hoop tijd, frustratie en RSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Excuus voor de kick.
Vlassie1980 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:37:
Ik moet de komende tijd een heleboel afbeeldingen vrijstaand maken in Photoshop, de tool die ik hiervoor het meest prettig vind werken is toch wel de polygonal lasso-tool.

Ik stuit alleen heel vaak op een probleem:

Als ik halverwege mijn selectie ben wil het geheugen van mijn pc nog wel eens vollopen, dit resulteert dan tijdelijk in een wit scherm in Photoshop en de selectie wordt dan gelijk gemaakt.

Ik zit dan dus opgescheept met een halve selectie :(

Het is dus ook niet mogelijk om met CTRL-Z een stap terug te gaan, maar is er wel een andere manier om de selectie ongedaan te maken en een stap terug te gaan als je met de polygonal lasso bezig bent? Het is namelijk aardig frustrerend als je halverwege weer lekker overnieuw kunt beginnen... :X
Weet iemand of er ondertussen al een oplossing is waarmee bovenstaande probleem kan worden voorkomen of opgelost? Dat CTRL-Z er niet wat aan kan doen is erg bagger....

Hier is het overigens niet alleen icm vol geheugen, het gebeurt ook bij per ongeluk dubbelklik, even switchen tussen 2 vensters en de nodige keren gewoon spontaan.

Ik werk met CS4 trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 02-12-2011 15:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Als je niet de lasso gebruikt, maar tools die daarvoor bedoeld zijn, dan kun je wel gewoon ctrl-Z'en toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 02-12-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Doel je op de magic wand? Het resultaat daarvan was echt k*t dus die valt af, ik ken naast de lasso geen andere manier om een plaatje van de achtergrond te ontdoen, al moet ik nog wel een tip bekijken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 12:40
Waarom moeilijk doen met de lasso of een path? Mijn voorkeur gaat uit naar Topaz ReMask, werkt echt erg goed om stukken uit een foto te lichten.

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, als Topaz ReMask goed werkt moet ik mijn baas er maar van overtuigen die app te kopen.... :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Of een cursusje Photoshop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zoek als workaround eens uit hoe je met laagmaskers kan werken. Sowieso werkt dat veel beter om selecties te maken en bij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 17:10
Masks zijn inderdaad je vriend, ben je gelijk van die gekke tools af.
Pagina: 1