MS security certificate op Tiger

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hi,

Ik heb vorige week een Ibook gekocht met Tiger erop, en zit nu op mijn hogeschool.
Daar is een WLAN en een wired netwerk.
We moeten een MS security cerfitifcaat op onze laptops zetten, echter is dit alleen voor windows bedoeld, en is het systeembeheer allergisch voor Non-Windows speelgoed...

Het type certificaat kan ik niet achterhalen (systeembeheer wil het me niet vertellen, of kan het me niet vertellen :( ), dus google op type-naam gaat ook erg lastig.

Dit weet ik echter wel (ook vaag, maar dan toch nog iets) van hun site:
Technische Specificaties laptop

-Windows XP pro of home met SP1a en hotfixes of Windows XP met SP2

-WiFi kaart geschikt voor 802.11b of 802.11g
(Getest en goed bevonden is het wifi-kaartje van het merk ASUS type WL-100g)

-Fontys beveiligingscertificaat
Weet iemand hoe ik dit kan tackelen?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik gok dat ze daar gewoon met 802.1x werken.
Een fontys student kan je daar vast meer zekerheid over geven :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als ik zo de handleiding van Fontys doorlees, is het gewoon een standaard certificaat. Deze zou op een cd(?) moeten staan. Als je die toevoegt in Sleutelhangertoegang (Keychain) heb je in ieder geval het certificaat geïmporteerd. Voor de rest lees ik dat ze inderdaad met 802.11x werken. Dus dat wordt een beetje rommelen met de instellingen en dan zou het moeten werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Daedalus op 01-09-2005 15:06 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Het lijkt erop dat ze inderdaad 802.1x gebruiken. Dan kun je waarschijnlijk gewoon het certificaat downloaden en 'm importeren in je keychain (door het certificaat te openen). Daarna is het beschikbaar voor gebruik, ook voor 802.1x sessies.

Edit: oeps Daedalus was me voor :)

Edit: Windows ondersteunt het automatisch distribueren van het certificaat (alleen naar Windows clients) dus misschien staat het niet op CD. In ieder geval kan het systeembeheer (of een andere student) je dat certificaat waarschijnlijk wel leveren.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 14:46 ]

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Ook ik ben fontys student (Moller-gebouw in Tilburg) en heb een Powerbook. Bij ons zijn ze nog aan het verbouwen en ik geloof dat het de bedoeling is dat we straks ook WLAN hebben. Volg dit toppic dus met veel aandacht en zal zodra ik iets meer weet dat hier natuurlijk delen.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:54
Ik meen me te herinneren dat er in de loop van vorig jaar ook één of twee topics over jullie school waren geopend. En die gingen letterlijk over dit probleem.

Misschien dat je in die topics een oplossing vind?

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1