Toon posts:

Analoog modem met meerdere poorten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben wegens een faxserver opzoek naar een analoog modem met meerdere poorten. (als deze uberhaupt bestaat.) Weet iemand of dat het geval is?

Is er anders een andere oplossing? (heb maar 1 pci poortje)

Heb al heel wat afgezocht maar kan het niet vinden...

Gr,
Rob

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:35
Ze zijn er zeker, maar dan zit je in een redelijk duur segment van de markt.
(weet er ook niet zo snel eentje op te noemen).

Maar, wat dacht je van externe (seriele / usb) modems?

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 20:09
Of een pci-riser, waar je dan 2 modems ofzo op aansluit. Zelf heb ik ooit zo'n ding gehad met 2 aansluitingen, maar daar was er 1tje van die je weer door kon trekken naar een vaste telfoon (als je begrijpt wat ik bedoel).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, neem een lading externe seriele modems (die zijn bij benadering gratis van de straatstenen te rapen tegenwoordig) en neem een serial port server (de SCSI uitvoeringen daarvan zie je ook voor zo goed als niets in grabbeltonnen liggen). Kosten: meermaals niets voor modems, eenmaal bijna niets voor de serial port server en een keer weinig voor een simpele SCSI-3 interfacekaart (als je er niet al eentje van hebt)

Oslik blyat! Oslik!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

nijn-01 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:07:
Ze zijn er zeker, maar dan zit je in een redelijk duur segment van de markt.
(weet er ook niet zo snel eentje op te noemen).
Brooktrout

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Een DigiBoard van Digi International met een multiple-modem module eraan ?

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Heren en dames,

Bedankt voor de reply`s. Nu weet ik dat er inderdaad multiple port modems bestaan die niet betaalbaar zijn, ik wil bij deze antwoorden op de vraag voor meerdere usb analoge modems: dit werkt niet, ik heb er hier 4 liggen, maar ze kunnen niet alle 4 tegelijk aangesloten zijn. (systeem hangt volledig) Seriele modems lijkt mischien dan de oplossing, maar wat houd een seriele port server precies in? Na enig zoekwerk zie ik interfaces die via Ethernet verbinding met de pc verbonden kunnen worden, maar zijn deze dan ook kwalitatief genoeg om meerdere modems tegelijk te kunnen misbruiken?

Gr,
Rob

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Vroegere BBS-en gebruikten meestal multi-port seriele kaarten direct in de server, maar hedendaagse dialup-providers doen het met Ethernet terminal-servers. Qua performance ligt Ethernet, zelfs 10 Mbps, natuurlijk ver boven de maximaal 52 kBps die een enkele modem-lijn trekt. Voor de rest geldt het klassieke verhaal dat je (hopelijk) betaalt naar de kwaliteit.

Overigens, als je eens gaat eBayen met termen als "port" en "modem". Dan zie je bijv. :
Xircom 8-Port Modem Remote Access Card $1400 NEW voor $29.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1