Toon posts:

OpenOffice.org 2-kde integration: menu onleesbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij SuSE 9.3 wordt OpenOffice.org 2-pre meegeleverd, om precies te zijn build 1.9.79.2.3. Op zich ben ik er best tevreden over, alleen het menu is af en toe onleesbaar.

OOo haalt (een gedeelte) van de kleuren uit de KDE integratie. En om een of andere reden, halen de actieve menu items hun achtergrond kleur uit "Window background" en de voorgrond kleur uit "Selected text".

Nu is in de KDE 2 color scheme (alleen de kleuren, KDE zelf is versie 3.4 of zo) de window gedefinieerd als zwart op lichtgrijs, en selected als wit op blauw. Neem de background van de window en de foreground van de selected, en je krijgt mooi wit op lichtgrijs. Oftewel: onleesbaar!

Is er hier een oplossing voor? De kleur overriden binnen OOo, of kan je met KDE een alternatief color scheme aan een programma toewijzen? Of anders gewoon de hele KDE integratie van OOo uitschakelen?

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Build 79 is wel héél oud... Kijk eens of er geen officiële update beschikbaar is via yast? Indien niet, dan kan je hier pakketjes halen van 125, te installeren via red carpet.

[ Voor 16% gewijzigd door freggy op 01-09-2005 21:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Freggy schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:37:
Build 79 is wel héél oud... Kijk eens of er geen officiële update beschikbaar is via yast? Indien niet, dan kan je hier pakketjes halen van 125, te installeren via red carpet.
Dat was inderdaad het eerste waar ik ook naar keek, zijn er officiële updates beschikbaar. Wijk natuurlijk liever niet af van de standaard. En ik dacht dat er geen updates waren, maar wat blijkt: even goed zoeken en ze zijn er stiekem toch wel. OOo komt niet in de "installable" (=standaard) lijst voor, maar als je de lijst "alle patches" toont, verschijnt build 110. Hier kan je vervolgens niet de onderdelen selecteren om te updaten, maar wel de parent, die alle OOo onderdelen tegelijk aanpakt.

Build 110 lost het menu-kleuren probleem op, maar ook het probleem dat de inhoudsopgave na het opslaan van het bestand steeds leeg is.

Thanks.