Ik heb een probleem, ik ben voor ons intranet een asp interface aan het schrijven voor de Google Desktop Search API, zodat we GDS kunnen gebruiken om pagina's en documenten te indexeren en zoeken. Hiervoor maak ik gebruik vna de documentatie van de GDS-SDK
Hierin staat:
Foutmelding van Google:
Volgens mij ligt het aan de vreemde manier van doorgeven van de querystring variabelen, de securitytoken moet altijd eerst komen. blijkbaar wordt dit verkeerd doorgestuurd.
Op welke manier kan ik uitvinden hoe deze request afgehandeld wordt? Ik dacht niet dat GDS logs bijhoudt van requests, maar ik zal daarvoor even zoeken.
Hierin staat:
Ik heb deze query ingevoerd in mijn browser met mijn eigen security token en ik krijg mooi een xml file terug. Echter wanneer ik het in mijn programma zet krijg ik het volgende probleem en ik kom er niet uit:Requesting a Desktop Search
Your application requests a desktop search by sending an HTTP request that includes a &format=xml parameter to Google Desktop. For example, to search for "Google" you'd send something like:
http://127.0.0.1:4664/search&s=[key]?q=Google&format=xml
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <% Dim mydoc, urlquery,text urlquery = Request.QueryString("q") Set mydoc= Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP") urlquery = "http://127.0.0.1:4664/search&s=[key]?q=Google&format=xml" mydoc.Open "GET", urlquery, false mydoc.Send text = mydoc.ResponseText Response.write(text) Set mydoc = Nothing %> |
Foutmelding van Google:
code:
1
2
3
4
| Invalid Request You requested a page that does not exist. You may have reached this page by clicking on an invalid link or bookmark. |
Volgens mij ligt het aan de vreemde manier van doorgeven van de querystring variabelen, de securitytoken moet altijd eerst komen. blijkbaar wordt dit verkeerd doorgestuurd.
Op welke manier kan ik uitvinden hoe deze request afgehandeld wordt? Ik dacht niet dat GDS logs bijhoudt van requests, maar ik zal daarvoor even zoeken.
[ Voor 9% gewijzigd door Justice op 01-09-2005 15:22 ]
Human Bobby