[Java]Upload Applet dat clientside thumbs maakt

Pagina: 1
Acties:

• WoRsTeNBoY
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-03 18:54
Eerst en vooral zou ik willen zeggen dat ik niet goed weet of het in /13 of in /14 thuishoort, dus mijn exuses als ik iets fout heb gezet / typt :)

Om de titel te verduidelijken zoek ik dus een applet (omdat ik denk dat flash of javascript dit niet kunnen) dat je een afbeelding (of map of afbeeldingen) laat kiezen die dan clientside resized worden en ook ik jpg-quality factor aangepast worden en dan geupload worden.

dit bespaard ENORM veel upload tijd voor mensen die in 8MP foto's maken en nix kennen van image resizing.

Serverside ken en kan ik het al met PHP maar dan nog moet je eerst 2mb oid uploaden.
Ik hoop dat ik duidelijk was met men probleemstelling,
Groetjes
WoRsTeNBoY

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook de maximale grootte instellen in je http.conf in je apache en het dan WEL met PHP doen.

• WoRsTeNBoY
daar kan ik niet aan, en bijkomend is dit voor 300+ foto's nogaltijd serieus teveel upload,

ik zoek overigens een opensource of freeware iets :)

Verwijderd

WoRsTeNBoY schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:30:
daar kan ik niet aan, en bijkomend is dit voor 300+ foto's nogaltijd serieus teveel upload,

ik zoek overigens een opensource of freeware iets :)
Je kan ook alles in 1 zip zetten en met php uploaden, unzippen en dan met een loop alle bestanden resizen. (Of is PHP geen mogelijkheid omdat je geen server hebt met PHP?)

• WoRsTeNBoY
ik heb wel een server met PHP, maar zelfs zippen zou hier nog een te groot bestand geven,
ik zoek iets gebruiksvriendelijk, als je een 8MP foto resized naar 200x200 met jpg quality van 80 heb je direct een VEEEL kleinere upload :)

Verwijderd

ik heb hier ook al naar zitten zoeken, maar echter gratis weinig gezien, werkend ook nog niet echt, dus ik denk dat je toch echt wat zelf in java moet kloppen om dit voor elkaar te krijgen

Verwijderd

Ik dacht eerst dat je een typo maakte, MP ipv MB. Maar het meot dus wel foto voor foto? Dan zou ik alsnog in je http.conf of je php.ini(een van de, of beiden)zoeken naar de max size voor een upload... Het kan immers wel zulke grote bestanden.

• Mljoek
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-04 09:15
Heb laatst voor mijn eigen website een coppermine fotoalbum geinstalleerd. Hierbij zit ook een optie voor Xp web publishing.

-Je voegt een register sleutel toe vanaf je online copermine fotogallery
-Open de map waar alle fotos staan in windows xp
-Selecteer je fotos
-Kies bestanden op het web publiceren
-nu kun je uit een lijst met providers kiezen. Hier staat dan automatisch je coppermine album bij
-inloggen bij coppermine en album kiezen
-nu krijg je de mogelijkheid om de afmeting van de fotos in te stellen (640*480, 800*600, 1024*768)

Misschien is het niet precies wat je bedoelt, maar het is in ieder geval makkelijk als je veel fotos wil uploaden naar een online foto album en deze moeten verkleind worden :)
Pagina: 1