Toon posts:

[D-TV] van SCART RGB naar progressive scan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Panasonic decoder voor Casema Digitale TV. Deze box heeft een scart uitgang en hangt nu aan m'n plasma via die scart. Is er een manier om het scart RGB signaal te converteren naar progressive scan, zodat ik hem in PS aan de component ingang of VGA kan hangen ?

Nu heb ik iets gevonden van JS technology waarbij het voor mij nog onduidelijk blijft of zo'n kastje ook deinterlaced of niet, of is dat wat dit moet betekenen:
Broadcast quality synchronisation extraction using Plasma VGA technology, with 50% Sync Splicing, and a 3-Pole Input filter
Dit kastje is daarnaast niet al te goedkoop, zijn hier goedkopere oplossingen voor, kan het uberhaupt wel ?

Ik wil graag progressive scan, omdat dit tig keer stabieler is en veel mooier beeld geeft, deze ervaring heb ik geleerd van de xbox.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:57:
Ik wil graag progressive scan, omdat dit tig keer stabieler is en veel mooier beeld geeft, deze ervaring heb ik geleerd van de xbox.
Dit is onzin om te doen. Is net als 16-bits audio converteren naar 24-bits audio omdat 24 bits beter is.

Je TV doet zelf al aan deinterlacing, simpelweg omdat LCD/plasma geen interlaced vided weergeeft. Een omzetter tussen je decoder en de TV hangen verplaatst alleen maar de plek waar het gebeurt en goeie kans dat je TV het zelf beter doet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:00:
[...]

Dit is onzin om te doen. Is net als 16-bits audio converteren naar 24-bits audio omdat 24 bits beter is.

Je TV doet zelf al aan deinterlacing, simpelweg omdat LCD/plasma geen interlaced vided weergeeft. Een omzetter tussen je decoder en de TV hangen verplaatst alleen maar de plek waar het gebeurt en goeie kans dat je TV het zelf beter doet.
Lijkt aannemelijk, maar hoe komt het dan mijn xbox dan veel stabieler staat op component dan op scart ? Deinterlaced de plasma elk inkomend signaal ? Dat is nieuw voor mij.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:03:
Lijkt aannemelijk, maar hoe komt het dan mijn xbox dan veel stabieler staat op component dan op scart ? Deinterlaced de plasma elk inkomend signaal ? Dat is nieuw voor mij.
Video wordt bijna altijd interlaced opgenomen. Maar je videokaart bouwt hele beelden op en kent een interlaced videomodus om die beelden interlaced uit te sturen. Je TV zet het weer om naar deinterlaced. Het is dan idd beter als het direct als progressive scan van je XBox naar je TV gaat.

Bij mij doet de TV het zelfs beter dan m'n NAD DVD-speler. Die geeft bewegingen vloeiender weer met RGB SCART dan met progressive scan component :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:06:
[...]
Bij mij doet de TV het zelfs beter dan m'n NAD DVD-speler. Die geeft bewegingen vloeiender weer met RGB SCART dan met progressive scan component :)
Komt het dan neer op een brakke deinterlacer in mijn tv (en in jouw DVD-speler) ?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:09:
Komt het dan neer op een brakke deinterlacer in mijn tv (en in jouw DVD-speler) ?
Dat zou kunnen ja. Maar verwacht geen wonderen van een dure externe deinterlacer.

Pagina: 1