Toon posts:

[Access] user control

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
Een groep users en een serie trainingen met meerdere fasen.
Ben bezig met een db waarin geregisteerd wordt of de users de trainingen doorlopen hebben en/of in welke fasen zij nu zijn.
Dit heb ik nu netjes in een db staan. Standaard open ik nu een switchboard waarmee er alleen in de db gekeken kan worden, zonder te editten.
Nu wil ik op dit switchboard een link maken naar een ander switchboard van waar er ge-edit kan worden. Dit uiteraard met een login. Iedereen mag kijken, maar slechts een paar mensen mogen toevoegen/wijzigen. Ik hoef maar 1 user aan te maken die dit kan.
Nu heb ik al een tijdje lopen zoeken, maar ik kan niets vinden wat me ook maar een beetje op weg helpt.
Iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen?

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 11:19
help: werkgroepen

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Zowel op Google als hie rop GOT is e.e.a. te vinden over logins screens in Access.
Daarnaast kun je met machtigingen gaan werken.

M.a.w. wat heb je precies gevonden en waarom voldoet dat niet?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Niesje schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:25:
Zowel op Google als hie rop GOT is e.e.a. te vinden over logins screens in Access.
Daarnaast kun je met machtigingen gaan werken.

M.a.w. wat heb je precies gevonden en waarom voldoet dat niet?
Ik vind alleen maar verwijzingen naar DB-servers. Helaas heb ik geen SQL server tot mijn beschikking. Er staat hier geen server, en er wordt ook geen server geplaatst.
Maar ik zal nog eens verder zoeken op werkgroepen en machtigingen.

Ik heb nu deze gevonden. Ik ga dit wel ff proberen. Thnx.
[rml][ Access] Password/login dialog box krijgen[/rml]

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 14:51 ]

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 11:19
je moet in de helpfile van Access zoeken naar werkgroepen en machtigingen, niet op het wereld wijde web, want daarmee kun je perfect vooruit