ATI X800XT, "no signal input"

Pagina: 1
Acties:
  • 1.403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 14:02

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey jongens, ik heb sinds een paar dagen een hele nieuwe pc besteld, mobo + voeding + processor + videokaart, nu ben ik niet zo'n held met het in elkaar zetten van zulke dingen maar ik heb me er goed in verdiept, alles zit op de goede plek, als ik de computer aan doe gaan alle fans lekker draaien alleen krijg ik op mijn beeld "no signal input", ik heb het met 2 verschillende beeldschermen geprobeerd. En 1 daarvan weet ik zeker dat die het doet.

Waar zou het aan kunnen liggen? Ik heb de kaart in de pci-e slot gedaan en een kabel van de voeding in de videokaart gedaan. Er zat een kabel bij de videokaart geleverd, de ene kant moest in de videokaart en aan de uiteinden waren 2 voeding stekkers, maar ik heb die nog in de doos liggen want er zat aan mijn voeding precies dezelfde stekker dus die heb ik er maar in gedaan, fan draait dus daar ligt het niet aan..

Mobo maakt geen piepjes, heb de speaker wel aangesloten..

Dus wat te doen?

Dit is het mobo "Asus A8N-E"
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=GHEA06&

En een 3500+ AMD, 1GB geheugen. 450W ATX voeding.

[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 01-09-2005 12:04 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
euh, pci-e slot of echt in een pci slot???
Zit namelijk veel verschil tussen...

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Haha sorry ja, pci-e. kan ie in een PCI slot dan?
Ow ja nog wat, iets wat hier niet bijhoord maar ja, als ik de PWR knop in druk gaat de comp wel aan, maar als ik hem ingedrukt houd dan gaat ie niet uit...

[ Voor 62% gewijzigd door MrVegeta op 01-09-2005 12:03 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
sommige mensen krijgen 'm erin, geloof me... :)
Hij hoort daar niet in trouwens, het normale pci, dus je zit goed... :)

Hoeveel molex aansluitingen zitten op die kaart??

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ja hij paste er goed in dus hij zit wel goed.
Ik ga ff het geheugen er uit halen om te testen of die wel kan piepen.

Molex?
Hm als iemand mij kan vertellen hoe ik dat kan zien, dan ga ik het vertellen ;)

http://www.alternate.nl/h...rue&artno=JAXA90&#tecData

[ Voor 46% gewijzigd door MrVegeta op 01-09-2005 12:15 ]

Verwijderd

Heb je ene monitor met 2 signaal ingangen? Zo ja, heb je de kabel aangesloten op ingang 1? Als je ingang 2 hebt gekozen, kan het zijn dat de monitor dat niet automatisch herkent en geeft hij idd de melding dat er geen signaal is.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ehm, ik geloof het niet. Mijn beeldscherm heeft een stroomstekker en een beeldkabel.

//Edit, heb net mijn geheugen er uitgehaald, hoorde helemaal geen piepjes dus maar even kijken hoe dat zit.

[ Voor 40% gewijzigd door MrVegeta op 01-09-2005 12:25 ]

Verwijderd

krijg je wat als je de videokaart zelf in een andere pc steekt ?

laat het me weten als het lukt, ik wil namelijk die videokaart ook kopen binnenkort :]

Verwijderd

Tja, en als je die voedingsstekker gebruikt die bij de videokaart zit, en niet bij je voeding?
je weet maar nooit :)

bij mij loopt hetzelfde mobo + dezelfde videokaart perfecto

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-05 11:43

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ati is gewoon waardeloze prut. koop voortaan GeForce!
* McGryphon is een GeForce fanboy

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

geforce guy schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:40:
* Borromini is een GeForce fanboy
Constructief... Zwijg dan gewoon 7(8)7. @ TS: kijk es of er geen pinnetjes verbogen zijn op de aansluiting van de monitor. Vaak is dat de oorzaak dat je geen signalen doorkrijgt.

In het slechtste geval (daar ziet het naar uit) is de uitgang op je grafische kaart brak. RMA'en dan.

[ Voor 14% gewijzigd door Borromini op 01-09-2005 21:45 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• GIAS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2020

GIAS

Grandpa In A String

ik heb een A8N maar dan deluxe
dit mobo kan met 2 videokaarten draaien en daar zijn dus ook 2 slots voor,
weet je dus zeker dat je hem niet in het 2e slot hebt gestopt ? want volgens mij doet hij het dan ook niet.
je moet de bovenste hebben van de 2.

edit: blijkbaar is dit toch een andere A8N, op de afbeelding vind ik namelijk maar 1 slot voor pci-e

[ Voor 21% gewijzigd door GIAS op 01-09-2005 21:50 ]

jep

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heeft lijkt mij niet per definitie iets met je monitor of videokaart te maken.
Is gewoon een systeem dat niet boot. Er komt wel stroom op te staan, waardoor de fans gaan draaien, maar er is iets niet goed aangesloten of stuk waardoor het systeem niet opstart. Logischerwijs heeft dit tot gevolg dat je monitor ook geen signaal krijgt.

Lees dit even door daar staat deze situatie tamelijk goed besproken.

Even een snelle vraag/tip: zit er aan je voeding zo'n vierkant stekkertje met 2 draadjes eraan? Zo ja heb je die aangesloten?

Een extra check om je monitor ofzo uit te sluiten is even te luisteren of je harde schijf begint te draaien. Dat kan je meestal vrij duidelijk horen, zeker met de kast open. Als die gaat draaien dan start je systeem wel netjes op, maar is er iets stuk aan je monitor/videkaart/kabel en anders ligt het dus elders.

Heeft dat asus moederbord trouwens geen lampjes ofzo erop zitten die de boot status aangeven? Zoals de D-Led van MSI dus.

[ Voor 31% gewijzigd door Orion84 op 01-09-2005 22:03 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

@ TS: Maak je gebruik van DVI of D-SUB om de monitor op aan te sluiten?

Edit: Ik denk dat bovenstaande post ook wle erg zinvol is :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 21:55 ]

• Leejow(saait)
  • Laatst online: 17-05 14:10

Leejow(saait)

Blater

Let erop dat je de monitor wel op de primaire video uitgang aansluit. Als je Videokaart 2 aansluitingen heeft probeer ze dan allebei..

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zie dat de kaart zo'n PCI-E stroomaansluiting heeft maar ook eentje die normaal voor de floppydrive gebruikt wordt.

Als je nu eens die stroomaansluiting probeert in plaats van de PCI-E aansluiting? Wel niet alletwee tegelijk aansluiten.

De stekker die uit je voeding komt ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.devhardware.com/images/stories/BYO%20Gamers%20ch%201/fig.%2013-13a.jpg

• Ultraman
  • Laatst online: 17:28

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb de thread nauwelijks gelezen maar toch geef ik antwoord.

Zeer bekend probleem. Ik heb hetzelfde gehad op een Asus A8N-SLI Deluxe.
Het is dus iets van de A8N serie.

Hoe heb ik het opgelost? Heel simpel.
Ik wist dat hij op default settings eerst de PCI bus bekijkt en dan pas de PCI Express voor videokaarten.
Ik stak er naast mijn X800 dus een PCI videokaartje in, in mijn geval een S3 Trio64+ 2MB :P :P
Beeldscherm daar in gedaan en aangezet.
Hoppa beeld!
Naar het BIOS. De optie om de bus voor de primaire videokaart te kiezen, wat normaal gewoon automatisch goed zou moeten gaan en bij geen detectie van PCI een fallback naar PCIEx zou moeten geven maar wat dus blijkbaar niet werkte, veranderd van "PCI" naar "PCIEx". Dus van de PCI Express bus het kanaal om in te zoeken gemaakt.
BIOS Save, PC uit.
S3 Trio er uit, beeldscherm weer op de X800.
PC aan, en hoppa. Beeld op de X800.

Misschien werkt het bij jou ook. Probeer het.
* Ultraman is een GeForce fanboy
Ga poep eten... }:O :z

[ Voor 15% gewijzigd door Ultraman op 08-09-2005 00:47 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Het probleem lag bij de mobo, videokaart deed het gewoon.
Sorry voor de late reply!

Verwijderd

gelukkig maar want ik heb ook net een x800 besteld voor mn a8n :P

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:55
* Vandread is een GeForce fanboy
Marktwerking moet je leren waarderen... ik hoop dat jij in een paralel universum komt waar nvidia de enige gpu maker is en de bedragen astronomisch zijn... }:O

Verwijderd

MrVegeta schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:06:
Het probleem lag bij de mobo, videokaart deed het gewoon.
Sorry voor de late reply!
zit hier met exact hetzelfde probleem - heb ergens gelezen dat het aan het feit ligt dat wij een ATX (20 pollig) voeding gebruiken ipv de benodigde ATX2 (24 pollige)??

zou dit het kunnen zijn?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Zat het topic nog even door te lezen en misschien heb je hier wat aan.

Ik had alles aangesloten en starte de computer op, de fans gingen draaien, ledjes gingen aan etc etc, alleen toen gebeurde er niets, geen geluid uit de mobo geen beeld. Bleek dat ik een kabel was vergeten op de mobo te zetten (stroom 12V oid geloof ik). Toen had ik die aangesloten starte mijn PC wederom op en toen begon die dus wel te piepen. Maar kon er niet achter komen wat voor piep het was, geheugen verwisselt etc, dus ik dacht "aargh mobo kapot!" ik bel met de vriendelijke mensen van Alternate en die vertelden mij dat ik mijn gebeugen in de 2 andere slots moest doen, ivm met dual channel, en toen deed de comp het dus wel.

Tadaa..

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

MrVegeta schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 13:49:
Zat het topic nog even door te lezen en misschien heb je hier wat aan.

Ik had alles aangesloten en starte de computer op, de fans gingen draaien, ledjes gingen aan etc etc, alleen toen gebeurde er niets, geen geluid uit de mobo geen beeld. Bleek dat ik een kabel was vergeten op de mobo te zetten (stroom 12V oid geloof ik). Toen had ik die aangesloten starte mijn PC wederom op en toen begon die dus wel te piepen. Maar kon er niet achter komen wat voor piep het was, geheugen verwisselt etc, dus ik dacht "aargh mobo kapot!" ik bel met de vriendelijke mensen van Alternate en die vertelden mij dat ik mijn gebeugen in de 2 andere slots moest doen, ivm met dual channel, en toen deed de comp het dus wel.

Tadaa..
Leuk he zo'n pc bouwen? :P
Ik denk dat menig persoon hier het zelfde is overkomen in het verleden.
succes met je pc.

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Ik heb dus ook hetzelfde probleem. Lampje van mobo brandt gewoon, fans draaien allemaal, voeding zit op de kaart aangesloten. Monitor werkt wel op een andere pc. Heb naar aanleiding van dit topic al de geheugenbankjes in sloten 2 en 4 gedaan ipv 1 en 3, maar dat hielp niet. Ik hoor ook geen piepjes. Zoals iemand hier al zei heb ik inderdaad ipv een 24 pin ATX voeding op het moederbord, een 20+een kleine van 4 er meteen naast, kan dat het dan zijn? Hij gaat ook niet uit door de power knop in te drukken/houden, ik moet de stroom eraf halen voor ie uit wil gaan. Weet iemand misschien wat het anders kan zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2008 19:18 ]

Pagina: 1