Sinds een aantal weken ben ik de trotse bezitten van een 12" Powerbook (1,5 Ghz). Ik ben zo verknocht geraakt aan OSX dat ik eigenlijk niet meer naar mijn Windows PC omkijk en dus alles op mijn PB doe. Nou zit er standaard 512 MB geheugen in en dat blijkt toch echt te weinig te zijn wanneer ik een hoop programma's tegelijk open heb staan. Nou heb ik twee mogelijkheden. 256MB er uit en 512 MB erbij (totaal 768), of 256 MB er uit en 1024 erbij (1280 totaal).
Het prijsverschil is enorm (1 Gig is ongeveer 4x zo duur als 512). Mijn vraag is dus eigenlijk of je in de praktijk veel verschil merkt tussen 768 en 1280 MB RAM. Iemand met ervaring?
Ik heb meestal de volgende programma's tegelijk open staan: Safari, Mail, iTunes, iPhoto, MS Word, Adium, iCal, aMule en Dashboard. Photoshop gebruik ik ook, maar niet met belachelijk hoge resolutie foto's. Gamen doe ik ook niet op m'n Mac.
Het prijsverschil is enorm (1 Gig is ongeveer 4x zo duur als 512). Mijn vraag is dus eigenlijk of je in de praktijk veel verschil merkt tussen 768 en 1280 MB RAM. Iemand met ervaring?
Ik heb meestal de volgende programma's tegelijk open staan: Safari, Mail, iTunes, iPhoto, MS Word, Adium, iCal, aMule en Dashboard. Photoshop gebruik ik ook, maar niet met belachelijk hoge resolutie foto's. Gamen doe ik ook niet op m'n Mac.