Toon posts:

Bios files corrupted na uithalen batterij?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een oude pc, heb even goed werkende batterij uit een werkende pc gehaald om te kijken of dat het probleem was bij de oude pc

Na het terug plaatsen van de batterij in de goede pc krijg ik bij het opstarten 1 lange en 3 korte piepjes + de foutmelding "bios files corrupted" daarna gaat hij in een soort slaapstand waar ie niet meer uitkan

Heb pc maar weer uitgezet batterij eruit gehaald + netspanning eraf.

Ik heb niet gekloooid met de bios instellingen of geflashed

Iemand een iedee hoe het komt en te verhelpen is? Ik heb al gezocht maar kon niets vinden

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 19:37
Even een CMOS-reset proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Hmhm net geprobeerd hij laat wel wat maardaarna gaat hij weer in standby :(

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 19:37
Heb je nog wel de kans om er een nieuwe/verse bios op te zetten? En wat zegt de handleiding (als je die hebt) over die piepjes?

[ Voor 8% gewijzigd door Martin op 01-09-2005 10:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
tis een pc op de zaak een compaq pro desktop edition oid,

Maar het rare is of ik nu met of zonder batterij start, dan begint hij iets van een paar mb te laden hij geeft nu ook gewoon compaq weer maar nu geeft hij geen foutmelding meer weer maar gaat gewoon op standby :S

Verwijderd

Topicstarter
Ok probleem is opgelost.

Ik ben nog een broekkie op ict gebied, ik had dus de koeler van de proccessor verkeerd omzitten...

Weer wat geleerd vandaag :$ ik was trouwens best wel bang ivm het toch een pc van dit bedrijf is :P

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:16:
ik had dus de koeler van de proccessor verkeerd omzitten...
En je had alleen de batterij eruit gehaald? Wazig verhaal...

Verwijderd

Topicstarter
Haha ik had stiekem ook even de proccesor eruit gehaald zodat ik de oude kon testen 8)7
Pagina: 1