Ik ben bezig met een applicatie en hierbij is het de bedoeling dat er ingelogt word.
Hierbij is er een keuze tussen 3 modules van het systeem.
Zo is er een Sales Support, Verkoop en Administratie module.
De gebruiker moet vervolgens mbv een radiobutton de gewenste module kiezen en vervolgens zijn/haar login + wachtwoord invoeren.
De gebruiker staat in de db opgeslagen(id,lognaam,pass,soort) en dus moet de login de user checken.
Zoals je ziet heb ik alleen de sales ingevoerd, de andere 2 modules kan ik zo doen als de sales werkt.
[php=4]($_POST['group'] == "sales") [php] check welke module is gekozen mbv radiobuttons (Deze werkt)
[php=4]($_POST['pass'] == "$passresult") [php] Deze moet vervolgens de ingevoerde login en pass checken en controleren of deze wel bij elkaar horen.
Nu zit dus volgens mij het probleem in deze check.
Het is ook de bedoeling dat er een derde check komt die vervolgens na gaat of de user wel in de module mag, want een user van de administratie mag alleen in de administratie module komen etc.
Maar deze valt zo te maken als eenmaal deze login/pass check werkt.
Ik heb zoals je kan zien een check script gebruikt en deze geeft hetvolgende aan.
Waarschijnlijk zal het wel iets heel simpels zijn waar ik overheen kijk.
Maar het kan ook zo zijn dat ik het helemaal verkeerd heb aangepakt..
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Hierbij is er een keuze tussen 3 modules van het systeem.
Zo is er een Sales Support, Verkoop en Administratie module.
De gebruiker moet vervolgens mbv een radiobutton de gewenste module kiezen en vervolgens zijn/haar login + wachtwoord invoeren.
De gebruiker staat in de db opgeslagen(id,lognaam,pass,soort) en dus moet de login de user checken.
PHP:
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| <?php mysql_connect("localhost","dbadmin","test"); mysql_select_db("test") or die("Unable to select database"); $naam = $_POST['login']; $passquery = ("SELECT TABEL_Gebruikers.pass FROM TABEL_Gebruikers WHERE TABEL_Gebruikers.lognaam = '$naam'"); $passresult = mysql_query($passquery); // Check result // This shows the actual query sent to MySQL, and the error. Useful for debugging. if (!$passresult) { $message = 'Invalid query: ' . mysql_error() . "\n"; $message .= 'Whole query: ' . $passquery; die($message); } //Hier komt de script om te checken of de user wel de module mag gebruiken //Deze kan pas gemaakt worden als de vorige check werkt...... if (($_POST['group'] == "sales") && ($_POST['pass'] == "$passresult")) { header("Location: Sales support/s_home.htm"); } if (($_POST['group'] == "verk") && ($_POST['pass'] == "welkom2")) { header("Location: Verkoop/v_home.htm"); } if (($_POST['group'] == "admin") && ($_POST['pass'] == "welkom3")) { header("Location: Administratie/a_home.htm"); } ?> |
Zoals je ziet heb ik alleen de sales ingevoerd, de andere 2 modules kan ik zo doen als de sales werkt.
[php=4]($_POST['group'] == "sales") [php] check welke module is gekozen mbv radiobuttons (Deze werkt)
[php=4]($_POST['pass'] == "$passresult") [php] Deze moet vervolgens de ingevoerde login en pass checken en controleren of deze wel bij elkaar horen.
Nu zit dus volgens mij het probleem in deze check.
Het is ook de bedoeling dat er een derde check komt die vervolgens na gaat of de user wel in de module mag, want een user van de administratie mag alleen in de administratie module komen etc.
Maar deze valt zo te maken als eenmaal deze login/pass check werkt.
Ik heb zoals je kan zien een check script gebruikt en deze geeft hetvolgende aan.
Dus ik neem aan dat de fout in de sqp query zit maar kan hem niet echt vinden.Invalid query: You have an error in your SQL syntax near '' at line 1 Whole query: SELECT TABEL_Gebruikers.pass FROM TABEL_Gebruikers WHERE TABEL_Gebruikers.lognaam =
Waarschijnlijk zal het wel iets heel simpels zijn waar ik overheen kijk.
Maar het kan ook zo zijn dat ik het helemaal verkeerd heb aangepakt..
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H