Toon posts:

Kabel modem aan ADSL router koppelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een bekende van mij heeft kabel internet van UPC. Daarnaast heeft ze een Sitecom wireless ADSL router. In het midden gelaten of dit een goed stukje hardware is vraag ik me het volgende af: kan je deze twee aan elkaar koppelen? De kabel modem heeft als uitgang een RJ45 connector (standaard utp) de ADSL router heeft als input een RJ7 connector (net zo een als aan je telefoon). Nou weet ik dat er wel kabels zijn met aan het ene uiteinde een RJ45 connector en aan de andere een RJ7 maar gaat dit dan werken? Zal de ADSL router de signalen begrijpen die uit het kabel modem komen?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Google es voor de specs van je router. Als hij ADSL & kabel aankan, ok, anders heb je pech.

edit:
Dit is basic stuff, lees de GoT FAQ es door, dan weet je dat je eerst best zelf wat moeite doet... Welkom op GoT btw!

[ Voor 44% gewijzigd door Borromini op 01-09-2005 10:27 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al overal gezocht, Maar niemand schrijft over mijn vraag. Het router is in principe een ADSL router. En mijn vraag is dus ook ofdat die kabel gaat werken of niet. Ik neem aan dat als het een gecombineerd ADSL/Kabel router zou zijn geweest deze dan ook een input met een RJ45 utp connector op zou hebben gezeten, maar dit zit er dus niet.

Mijn (wellicht niet zo logische) idee is dat als dat kabel modem internet uitspuugt, dit toch feitelijk hetzelfde zou moeten zijn als het internet dat door een ADSL modem wordt uitgegeven, met als belangrijkste verschil het aanlsuitings type. Als ik dat verschil in aansluiting kan ondervangen, gaat dat dan werken of niet?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je ADSL router heeft waarsch ingebouwt ADSL modem. hier kan je NIET zo even een kabel modem aan hangen

404 Signature not found

Verwijderd

Als het goed is hangt er een Motorola modem aan, toch?
Die Sitecom ADSL router heeft als het goed is 4 LAN poorten, het modem heeft DHCP, dus als het goed is moet ie dit oppakken en als switch werken ;)

Verwijderd

Als die ADSL-modem een modem/router is, moet die een WAN poort hebben voor te gebruiken als router, als je Cable modem ook een router is, kan je die ADSL modem/router gewoon gebruiken als switch.

• cdkraker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01-2024
Als je ASDL router meer dan 1 gewone netwerkpoort heeft kan het, omdat je hem dan gebruikt als een hub. De netwerkkabel die normaal gesproken vanaf het kabelmodem naar de PC gaat moet je dan in 1 van de netwerkpoorten van de router steken en van daaruit een andere kabel naar de PC ofwel op dat moment het wireless netwerk activeren.De ingang op de router voor de telefoonstekker gebruik je gewoon niet.

cdk-dev

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
cdkraker schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:57:
Als je ASDL router meer dan 1 gewone netwerkpoort heeft kan het, omdat je hem dan gebruikt als een hub. De netwerkkabel die normaal gesproken vanaf het kabelmodem naar de PC gaat moet je dan in 1 van de netwerkpoorten van de router steken en van daaruit een andere kabel naar de PC ofwel op dat moment het wireless netwerk activeren.De ingang op de router voor de telefoonstekker gebruik je gewoon niet.
Neen, het kabelmodem is geen router. Het ADSL modem/router treedt niet op als router, want je zit 'm in als hub/switch. Oftewel er staat geen router in het netwerk en dus gaat dit niet werken.
Pagina: 1