Toon posts:

excel hyperlink vraagie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen allemaal :D O-)

Ik ben bezig met een soortement van database programmaatje te maken. Tot nu toe loopt alles voorspoedig, me naaste medemensen worden er zelfs rustig van. Het enige dat nog ontbreekt zijn de hyperlinks, waarvan het doel niet relevant genoeg is erbij te vermelden

Met de volgende code creëer ik een hyperlink naar cel A25 van een ander tabblad dat de naam “database” draagt:

ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Selection, Address:="", SubAddress:="database!A25"

Ik wil echter de cel waarnaar de hyperlink verwijst, namelijk A25, laten variëren

Een hyperlink naar een variabele cel op het tabblad zelf lukt wel met de volgende code, waarin x de variabele is.

ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Selection, Address:="", SubAddress:="A" & x

Ik heb alles geprobeerd en wordt er zo ongeveer temmes van, daar waar ik ooit de controle over de situatie had. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Misschien kan een van jullie me een handje helpen??

Alvast bedankt

Was getekend: Een inmiddels verminderd toerekeningsvatbare jongen-man

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 09:20 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:35
P&W -> OFF

https://fgheysels.github.io/

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:35
Ik heb jouw topic van P&W naar OFF gemoved, omdat het eerder een Office vraag is, dan een programmeer-vraag.

Vragen ivm Office, VBA, etc... horen thuis in Officesuites en -software, en niet in P&W.

https://fgheysels.github.io/

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12-2025
Volgens mij zou dat hiermee moeten werken:
ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Selection, Address:="", SubAddress:="database!$A25"

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:01
Just checking,
ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Selection, Address:="", SubAddress:="database!A" & x
gaat dus mis?
Kijk even in je direct venster waar ?"database!A" & x tot evalueert, ik zie even niet anders dan een probleem met het in elkaar schuiven van de string/het definieren van x, het zou namelijk gewoon moeten werken.
edit:
Met MR_Happy, hier en daar een $ toevoegen wil idd. ook wel eens werken.

[ Voor 18% gewijzigd door onkl op 01-09-2005 09:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
O jeetje man

harstikke dank... gister uren aan gezeten in de hitte... voor mijn gevoel al 10 keer "database!A" & x geprobeerd en nou doet ie het ineens. gewoon echt blindgestaard denk ik..

maar super bedankt!! ik had me na gister voorgenomen niet langer aan dat stukje te programeren tot er een oplossing had... die is er nu!!

groetjes en nog een fijne dag allemaal
Pagina: 1