[WiFi] geen 700 kb/s bij 11 Mbps met Senao.

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik hang aan Senao AP point. Deze heeft 11 Mbps en vermogen is 100mW.

Normaal zou ie met gemak 700 kB/s moeten halen, maar het blijft hangen op rond 440 kB/s wat voor mij niet echt snel is. Het lijkt wel 5.5 Mbps. Toch is signaal prima.

De 600-700 kB/s heb ik al gemeten met andere 11 Mbps Orionco op Linksys 54g wireless router.

Hier is Dell 54g kaart op Senao 11 Mbps AP/Bridge.

De WEP is 128 Mbit en MAC filtered. Zou dat ook meetellen aan flinke traagheid, of maakt dat niet zoveel uit?

Verwijderd

MrDummy schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:54:
Ik hang aan Senao AP point. Deze heeft 11 Mbps en vermogen is 100mW.

Normaal zou ie met gemak 700 kB/s moeten halen, maar het blijft hangen op rond 440 kB/s wat voor mij niet echt snel is. Het lijkt wel 5.5 Mbps. Toch is signaal prima.

De 600-700 kB/s heb ik al gemeten met andere 11 Mbps Orionco op Linksys 54g wireless router.

Hier is Dell 54g kaart op Senao 11 Mbps AP/Bridge.

De WEP is 128 Mbit en MAC filtered. Zou dat ook meetellen aan flinke traagheid, of maakt dat niet zoveel uit?
WEP 128 kan zeker uitmaken, wees je er tevens van bewust dat je te maken hebt met mega veel dynamische factoren.

Er zijn heel veel zaken die invloed hebben op de verbinding denk maar aan storing, reflectie, demping, interferentie.

Probeer eens een ander kanaal en probeer het ap eens in / op een ander positie.

Hier zijn volgens mij echter al 10 tallen topics over, ik zou de search eens gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 09:56 ]

Verwijderd

Wep encryptie maakt zeker uit.

Probeer eens een ander kanaal.

Overweeg anders een 54mbit router te gebruiken.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Met Senao is niks mis. Je kan wel beter WPA gebruiken ipv WEP (is nog veiliger ook). Hoe is je data transfer tussen verschillende clients op het draadloze netwerk?

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik ben aangesloten op Senao Bridge. Dat is geen router maar een transparante doorvoer. Het kan alleen als AP of Bridge werken.
WEP en MAC address filtering zijn enige security. Oh ja, het heeft ook mogelijkheid om ssid te verbergen en onzichtbaar maken voor b.v. NetStumbler.

Meer zit er niet in.