[PHP] 1 query uit 2 verschillende connecties

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben al even bezig hetvolgende te onderzoeken maar ik kom er niet uit:

connectie A is een mysql connectie bevat een database testA let tabel user(userid,naam,voornaam,...)
connectie B is een andere mysql connectie en bevat een database testB met tabel user_age(userid,age)

nu wil ik 1 query uitvoeren die beide connecties nodig heeft:

select * from testA.user,testB.user_age where testA.user.user_id = testB.user_age.userid

dit werkt niet, maar mijn vraag is of dat uberhaupt wel gaat? thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn het 2 databases op dezelfde server? Zo ja, dan kan het. Je moet maar 1 connectie openen, en voor de tabelnamen dan ook even de database namen zetten, zoals in jouw voorbeeld.
Als het 2 databases op verschillende servers zijn, gaat het niet op deze manier werken, en kun je beter gegevens van de ene database synchroniseren met de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:54:
Zijn het 2 databases op dezelfde server? Zo ja, dan kan het. Je moet maar 1 connectie openen, en voor de tabelnamen dan ook even de database namen zetten, zoals in jouw voorbeeld.
Als het 2 databases op verschillende servers zijn, gaat het niet op deze manier werken, en kun je beter gegevens van de ene database synchroniseren met de andere.
het is dus op 2 verschillende servers. Hoe gaat het juist in zn werk, dat synchoniseren?

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
Ik denk dat je het beste gewoon een cron job kunt maken, die een php pagina oproept op de server waar jij je gegevens moet hebben.
Deze gaat dan de database opnieuw vullen.

Je moet zelf maar even kijken, ik zelf weet momenteel geen betere manier te bedenken maar ik zit nog niet zolang in 't vak. Ik denk trouwens wel dat deze methode veel dataverkeer tussen je twee servers gaat kosten (mocht het om een grote database gaan).

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
solopher schreef op donderdag 01 september 2005 @ 00:16:
Ik denk dat je het beste gewoon een cron job kunt maken, die een php pagina oproept op de server waar jij je gegevens moet hebben.

Je moet zelf maar even kijken, ik zelf weet momenteel geen betere manier te bedenken maar ik zit nog niet zolang in 't vak. Ik denk trouwens wel dat deze methode veel dataverkeer tussen je twee servers gaat kosten (mocht het om een grote database gaan).
Dat is wel erg sterk afhankelijk van hoe vaak de servers desynchen natuurlijk. Ik zou synchen zodra er gewoon iets veranderd wat de integriteit vernietigd, op elk van de servers.

[ Voor 3% gewijzigd door Grijze Vos op 01-09-2005 02:00 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
solopher schreef op donderdag 01 september 2005 @ 00:16:
Mysql ondersteund replication, dat lijkt me een beter manier, het is ervoor gemaakt namenlijk.
http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/replication.html

Verwijderd

Serpie schreef op donderdag 01 september 2005 @ 08:22:
[...]

Mysql ondersteund replication, dat lijkt me een beter manier, het is ervoor gemaakt namenlijk.
http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/replication.html
Dat is als je een copy van de mysql server wilt maken live op een andere server. TP heeft 2 servers met verschillende inhoud die hij wil combineren.

Of zit ik ernaast?

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 22:12
Deze combinatie kan, zover ik weet, niet automatisch. Dit is ook meestal niet gewenst, omdat het meestal over heftige hoeveelheden data gaat die nodig is om met elkaar vergeleken te worden. Op dezelfde MySQL server (zelfde progje dus, maar 2 db's) is dat geen probleem. 2x losse MySQL op zelfde machine (2 progkjes dus) wordt het al heftiger. 2x MySQL op verschillende machines wordt dramatisch langzaam an zou je hele netwerk zo plat kunnen trekken.

Ik raad de TS dan ook aan om OF de ene database naar de andere te replicaten OF de queries los doen (waarbij de resultaten van de 1e gebruikt worden in de 2e query).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 08:30:
[...]

Dat is als je een copy van de mysql server wilt maken live op een andere server. TP heeft 2 servers met verschillende inhoud die hij wil combineren.

Of zit ik ernaast?
Ja maar met replication kan hij er in ieder geval voor zorgen dat die twee databases op 1 server staan. Als je geen toegang hebt tot de mysql configuratie kun je altijd nog zelf een scriptje schrijven dat met een cronjob de boel synchroniseert.
Pagina: 1