Heb het volgende rare probleem, sinds gisteren heb ik een nieuwe pc hier thuis staan met een Belkin wireless 54g kaartje in.
We hebben hier een US Robotics Wireless Router USR8054 al seder een jaartje goed werken met 1 vaste pc, 2 draadloze laptops.
Maar nu is dus het probleem dat ik met mijn nieuwe pc Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden krijg.
Ik kan wel op het netwerk maar niet op internet.
Alle pc's krijgen het volgende ip adres toegwezen (automatisch)
192.168.1.iets
de nieuwe pc krijgt
169.254.233.118
intressant weetje het Belkin kaartje wat in de nieuwe pc zit is hetzelfde als de oude pc die we hier al hebben staan (incl zelfde, laatste drivers)
Wat ik heb gedaan:
De search gebruikt natuurlijk
US Robotics 100Mbps Wireless Turbo Acces Point & Router
(echter is het hele topic doorzoeken onbegonnen)
De site van belkin en USR bezocht en geraadpleegd echter niks wijzer geworden.
Op internet rond gesnuffeld daar hoor je verhalen dat je moet sleutelen aan je router echter doe ik dit liever niet (en heeft mijn vader het liever niet) aangezien het voor alle andere laptops en pc's wel goed werkt.
Handmatig ip-adres ingesteld, incl. gateway adres
Verschillende keren nieuwe verbindingen gemaakt onder windows
PCI kaartje in ander PCI slot
Wie heeft er nog een goed id?
Niks is zo frustrerend als een nieuwe game pc waarmee je geen online games kunt spelen...
We hebben hier een US Robotics Wireless Router USR8054 al seder een jaartje goed werken met 1 vaste pc, 2 draadloze laptops.
Maar nu is dus het probleem dat ik met mijn nieuwe pc Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden krijg.
Ik kan wel op het netwerk maar niet op internet.
Alle pc's krijgen het volgende ip adres toegwezen (automatisch)
192.168.1.iets
de nieuwe pc krijgt
169.254.233.118
intressant weetje het Belkin kaartje wat in de nieuwe pc zit is hetzelfde als de oude pc die we hier al hebben staan (incl zelfde, laatste drivers)
Wat ik heb gedaan:
De search gebruikt natuurlijk
US Robotics 100Mbps Wireless Turbo Acces Point & Router
(echter is het hele topic doorzoeken onbegonnen)
De site van belkin en USR bezocht en geraadpleegd echter niks wijzer geworden.
Op internet rond gesnuffeld daar hoor je verhalen dat je moet sleutelen aan je router echter doe ik dit liever niet (en heeft mijn vader het liever niet) aangezien het voor alle andere laptops en pc's wel goed werkt.
Handmatig ip-adres ingesteld, incl. gateway adres
Verschillende keren nieuwe verbindingen gemaakt onder windows
PCI kaartje in ander PCI slot
Wie heeft er nog een goed id?
Niks is zo frustrerend als een nieuwe game pc waarmee je geen online games kunt spelen...
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama