Wel netwerk geen internet in tegenstelling tot andere pc's

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb het volgende rare probleem, sinds gisteren heb ik een nieuwe pc hier thuis staan met een Belkin wireless 54g kaartje in.
We hebben hier een US Robotics Wireless Router USR8054 al seder een jaartje goed werken met 1 vaste pc, 2 draadloze laptops.
Maar nu is dus het probleem dat ik met mijn nieuwe pc Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden krijg.
Ik kan wel op het netwerk maar niet op internet.

Alle pc's krijgen het volgende ip adres toegwezen (automatisch)
192.168.1.iets
de nieuwe pc krijgt
169.254.233.118

intressant weetje het Belkin kaartje wat in de nieuwe pc zit is hetzelfde als de oude pc die we hier al hebben staan (incl zelfde, laatste drivers)

Wat ik heb gedaan:

De search gebruikt natuurlijk
US Robotics 100Mbps Wireless Turbo Acces Point & Router
(echter is het hele topic doorzoeken onbegonnen)

De site van belkin en USR bezocht en geraadpleegd echter niks wijzer geworden.

Op internet rond gesnuffeld daar hoor je verhalen dat je moet sleutelen aan je router echter doe ik dit liever niet (en heeft mijn vader het liever niet) aangezien het voor alle andere laptops en pc's wel goed werkt.

Handmatig ip-adres ingesteld, incl. gateway adres

Verschillende keren nieuwe verbindingen gemaakt onder windows

PCI kaartje in ander PCI slot

Wie heeft er nog een goed id?
Niks is zo frustrerend als een nieuwe game pc waarmee je geen online games kunt spelen...

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
169.254.x.x is een IP-adres toegewezen door APIPA.
Dit gebeurt wanneer de netwerkadapter geen DHCP-server kan vinden.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Sjoerd
  • Niet online
Oke maar hij ziet dus wel het netwerk? En ik kan erop als ik handmatig een ip instel.
En onder de router instelling staat DHCP aan zodat clienten het netwerk kunnen vinden.

Waar ligt het dan precies aan? :?
En vooral hoe kan ik het oplossen.
bedankt voor je reactie overigens ;)

nog een kleine aanvulling ik gebruik de WEP codering en het wachtwoord is zeker goed :+
Het rare is ook als ik zelf een ip adres in mijn kaartje klop dat bij details dan het volgende staat.

fysiekadres: dat is wel goed
ipadres: 192.168.1.3 (het ipadres dat moest van mij)
subnetmasker 255.255.0.0
standaardgateway: staat niks ookal zei ik dat er 192.168.1.1 moest staan
DNS server 192.168.1.1
WINS server niks

[ Voor 43% gewijzigd door Sjoerd op 01-09-2005 07:59 ]

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Wat je zou kunnen proberen is de kaart in het apparaatbeheer helemaal te verwijderen, daarna rebooten en opnieuw installeren.

Je zou de kaart ook nog in een ander PCI slot kunnen steken, dit doet soms ook wonderen! :)

Maar je zegt dat je wel op het het netwerk kunt komen? Wat bedoel je hiermee? Kun je dus bij gedeelde mappen van de andere compus? Want in dat geval werkt je netwerkkaart wel... :Y)

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• Sjoerd
  • Niet online
adoy schreef op donderdag 01 september 2005 @ 08:09:
bij gedeelde mappen van de andere compus? Want in dat geval werkt je netwerkkaart wel... :Y)
Idd ik kan dus gewoon op alle gedeelde map van andere pc's, alleen ik kan (of mss wel mag) van men router niet op internet...

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Staat er op de router misschien een MAC-allow list/filter (o.i.d.) ingesteld?
Dus waar in staat welke wireless netwerkkaartjes een IP-adres toegewezen mogen krijgen op basis van het MAC-adres (evt. uit te sluiten door het wlan kaartje van de pc die wel goed werkt even te proberen).

Of het kan liggen aan XP's Wireless Zero Configuration service: zet die eens uit (via start/uitvoeren/services.msc).

Bovenstaande dingen trouwens proberen met 'automatisch IP-adres verkrijgen' ipv. handmatig ingeklopte settings.

En dan nog het subnetmask als je 'm handmatig instelt: meestal zou dat 255.255.255.0 moeten zijn (ipv. 255.255.0.0).

[ Voor 10% gewijzigd door 3dfx op 01-09-2005 08:42 ]

• Sjoerd
  • Niet online
Iva_Bigone schreef op donderdag 01 september 2005 @ 08:40:
Staat er op de router misschien een MAC-allow list/filter (o.i.d.) ingesteld?
Dus waar in staat welke wireless netwerkkaartjes een IP-adres toegewezen mogen krijgen op basis van het MAC-adres (evt. uit te sluiten door het wlan kaartje van de pc die wel goed werkt even te proberen).

Of het kan liggen aan XP's Wireless Zero Configuration service: zet die eens uit (via start/uitvoeren/services.msc).

Bovenstaande dingen trouwens proberen met 'automatisch IP-adres verkrijgen' ipv. handmatig ingeklopte settings.

En dan nog het subnetmask als je 'm handmatig instelt: meestal zou dat 255.255.255.0 moeten zijn (ipv. 255.255.0.0).
In de router zijn geen opties van een MAC-allow list/filter of iets te vinden.
Wireless Zero Configuration helpt niks.
En het subnetmakser evenmin echt raar dit...
Mocht het nou niet gaan werken ga ik voor een harde format denk ik aangezien het kaartje er later is ingezet.
(SP2 heb ik al opnieuw geinstalleerd zonder resultaat.

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Dit artikel van Microsoft is misschien voor jou situatie van toepassing :

How to reset TCP/IP in Windows XP

Het heeft mij een keer uit de brand geholpen, toen alles leek te werken, maar ik totaal geen netwerkverkeer binnen kreeg...

Maar ik denk toch dat het iets in je router is...

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 11:09
Probeer dat apparaat is statisch een IP te geven, 169 werkt niet.
Pagina: 1