Dynamisch IP-adres statisch maken?

Pagina: 1
Acties:

• DaWit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-04 09:18
Even voorop gesteld dat ik een n00b ben en dat ik echt wel goed heb gezocht op Google en in GoT, heb ik een vraag:

Ik heb via Chello een dynamisch IP-adres (adsl classic), wat ze zeer onregelmatig veranderen. Dit is lastig, omdat ik thuis mijn werkmail wil lezen (in outlook express) en op mijn werk moeten ze dan mijn IP-adres in het systeem zetten, zodat ik toegang krijg tot de mailserver.

Is er een mogelijkheid om (bijv. softwarematig) mijn IP-adres statisch te maken, zodat ik niet steeds de systeembeheerders hoef lastig te vallen met een nieuw IP-adres?

Asus P5K || Pentium E8200 || 4x 1024 MB PC2 6400 || 1x 350 GB Western Digital || NVIDIA Geforce 8800GT

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

kijk eens bij www.dyndns.org, dan kan je op dawit.dyndns.org altijd je mail lezen, ongeacht je ip adres.

edit:

oops, volgende poster heeft gelijk.

Dynamisch IP adres statisch maken lijkt me niet echt wenselijk, en mag waarschijnlijk ook niet van de provider.

Wat je zou kunnen doen is kijken of bij Chello je hostnaam wel altijd gelijk blijft, en dan op werk vragen of ze je hostnaam willen toevoegen ipv je ip adres.

[ Voor 61% gewijzigd door Emmeau op 31-08-2005 23:45 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Emmeau schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:43:
kijk eens bij www.dyndns.org, dan kan je op dawit.dyndns.org altijd je mail lezen, ongeacht je ip adres.
Lijkt me sterk dat dyndns.org iets kan aanpassen op de TS zn werk? :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Echt statisch kun je het niet maken, maar als je een router neemt die dus 24/7 de verbinding in stand houdt, is de kans dat je bij het verlopen van een lease weer dezelfde IP krijgt erg groot. Continu wisselende IP krijg je alleen als je iedere nacht de verbinding verbreekt :z

Oslik blyat! Oslik!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dion_b schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:45:
Echt statisch kun je het niet maken, maar als je een router neemt die dus 24/7 de verbinding in stand houdt, is de kans dat je bij het verlopen van een lease weer dezelfde IP krijgt erg groot. Continu wisselende IP krijg je alleen als je iedere nacht de verbinding verbreekt :z
...of als chello je verbinding verbreekt wat helaas voor sommige toch met grote regelmaat gebeurd...
zo heb ik bijvoorbeeld sinds kort weer een ander ip, omdat de verbinding er uit lag :/

[ Voor 9% gewijzigd door Erkens op 31-08-2005 23:47 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Osiris schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:44:
[...]

Lijkt me sterk dat dyndns.org iets kan aanpassen op de TS zn werk? :?
als TS een dyndns account registreert kunnen ze misschien op z'n werk die configureren ipv zijn IP (dat steeds wisselt).
Maar dit moet toch ook anders/eenvoudiger kunnen? webmail? VPN? desnoods remote desktop ofzo?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
Stickie, met een dyndns account veranderd de reverse dns niet

Verwijderd

Ik zou eens op je werk vragen of het niet mogelijk is om, in plaats van het IP adres, jouw hostname in het syteem te zetten. Ik ken eigenlijk geen firewalls waar dat niet kan, en dat zou jouw probleem oplossen, aangezien je hostnaam vziw wel gelijk blijft (correct me if i'm wrong).

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wat je vaker ziet is dat er gebruikt wordt gemaakt van SMTP-Auth. Je logt dan in met je username + password op het systeem en je krijgt dan toegang om mail te versturen. Dit is dus niet pop-before-smtp.

Ik weet dat Postfix en sendmail dit ondersteunen, maar zij zijn vast niet de enigen. Maar is het niet makkelijker om een VPN verbinding op te zetten?

Staat je IP in een firewall bij je werk ofzo?

• DaWit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-04 09:18
smesjz schreef op donderdag 01 september 2005 @ 00:22:
Staat je IP in een firewall bij je werk ofzo?
Klopt.

Asus P5K || Pentium E8200 || 4x 1024 MB PC2 6400 || 1x 350 GB Western Digital || NVIDIA Geforce 8800GT

Pagina: 1