[php] externe user login maken.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal proberen kort uit te leggen wat de bedoeling is. Ik ben bezig met het maken van een aantal sites die straks allemaal op de zelfde server gaan draaien en ik dus gemaakt de user login van elkaar kan gebruiken. Mijn doel was dan ook om 1 centrale user databse te bouwen waar mee iedere site kan werken. Dit is niet moeilijk en het is simpel te beveiligen.

Maar in de toekomst is de bedoeling dat andere sites die niet op die server(s) draaien, gebruik kunnen gaan maken van die database met de gegevens.

Je kan dit gaan vergelijken met het Passport van MSN. Deze kun je ook op andere niet msn(microsoft) sites gebruiken.

Maar hoe kan je dit nu gaan maken? Zelf heb ik zitten denken aan de mogelijkheid dat ik de database openzet voor bepaalde gebruikers die alleen via 1 bepaald IP mogen inloggen en dan alleen een view van de Leden tabel te zien krijgen.

Of ik kan maken dat de andere sites gebruik maken van een file die geinclude word die op mijn server staat. Nadeel is wel dat dit dacht ik alleen mogelijk was vanaf php 5.

Zijn er meer mogelijkheden? Of zouden jullie het anders aanpakken?? zie ik iets over het hoofd???

De bedoeling is dat het syteem gemaakt gaat worden in php en dat de achterliggende DB Mysql gaat draaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Gewoon een script schrijven wat de logingegevens in de database controleerd? Dit script kan je als je het een beetje netjes maakt gewoon op alle sites gebruiken. Ik zie niet echt een probleem eerlijk gezegd? Vrijwel ieder CMS systeem ondersteund meerdere sites op dezelfde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Files includen vanaf andere servers kan pas sinds PHP5? Nee hoor. :P

Verder heb je volgens mij twee haalbare opties: mensen gewoon laten connecten met jouw MySQL database onder een bepaalde gebruiker die beperkte rechten heeft, of je biedt een API aan in de vorm van een include file die op je eigen server staat of die je op een andere manier verspreidt. Als je de broncode en daarmee de login-gegevens onzichtbaar wil houden, dan zou je eens kunnen kijken naar een encoder. (Zend Encoder is de bekendste, maar die is ook vrij prijzig AFAIK. :P)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:24

Arjan A

Cenosillicafoob

Waarom bied je geen webservice aan op je login-server.
Andere applicaties kunnen dan bijv. via XML gegevens uitwisselen met je login-server.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
Ik zal denk ik ook voor een webservice gaan, waarbij jij voor je eigen site je eigen applicatie bouwt.
En een applicatie voorop de site van de "derde" partij (ik weet niet hoe jij hem omschrijft) maar je kunt via xml dan gegevens van joun eigen applicatie over laten zetten naar een andere applicatie.

Mocht je dit te veel werk vinden kun je altijd gaan kijken naar meerdere mySQL gebruikers.
Bij een redelijke webhost kun je al meerdere users aanmaken en verschillende rechten over 1 of meerdere databases geven.

Misschien is het makkelijk voor jezelf, als je eerst goed gaat nadenken wat je wilt en dat je dit uitwerkt op papier.

[off-topic]Sorry voor de spellingsfouten maar er zit een mug op mijn kamer dus moet steeds even kijken waar deze is.[/off-topic]