welk scherm voor webdevelopment?

Pagina: 1
Acties:

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 11:31
Hey,

Ik ben van plan een hele nieuwe configuratie te kopen en men "oud" systeem te verkopen

Momenteel heb ik een configuratie van 2x 17" TFT maar eigenlijk gebruik ik dat 2e scherm niet veel buiten af en toe eens te chatten en tegelijk tv kijken (media center)

Ik heb begin deze week een 20" widescreen van philips gekocht in aanbieding voor een 2e pc. Vind het een leuk scherm en dan dacht ik waarom niet een 23" of 24" widescreen voor mezelf kopen.

Nu weet ik niet goed welk merk ofzo. Mijn pc vliegt dus buiten en zal vervangen worden door een mac :) Dus ik was en beetje aan het twijfelen tussen zo'n 23" en 30" apple screen... maar die specs lijken me zo slecht vergeleken met dat 24" van dell. Die philips schermen zijn ook wel in orde, maar daar zit zo'n speaker in verwerkt die ik helemaal niet nodig heb. Maar die heb ik dan weer aan een betere prijs...

Wat scherm raden jullie aan? Liefst niet te duur (zie 30" van apple). Of zouden jullie voor een dual 20" configuratie gaan? (ik speel men spelletjes op xbox/gamecube/...) Dus hoofdzakelijk voor webdesign & development.

It's dark but I don't want to find the light

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Met webdevelopment is een tweede scherm erg handig om een aantal browsers neer te zetten terwijl je op het andere scherm al je source code hebt.

• anyonas
ja dat is waar ... maar uit ervaring gebruik ik dat niet veel eigenlijk. daarom dat ik dacht een 23" breedbeeld ... daar kan ik de editor en de preview naast elkaar plaatsen ... dat zou juist moeten lukken. Een bijkomend voordeel is dat je direct meer plaats hebt voor photoshop, fireworks, ... dat je plaats hebt om te werken en genoeg plaats voor al die werkbalkjes... momenteel sleep ik die allemaal naar men 2e scherm, dus dat staat voor het voorbeeld daar... dus daarom was ik geintresseerd in 1 widescreen. een 2e zou een domme investering zijn denk ik, dan zou ik beter direct voor een een oed 24" of 30" gaan ofzo.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou wel een 'normaal' 4:3 scherm achter de hand houden om je sites op te testen. Als je aldoor gaat previewen op je breedbeeldscherm loop je denk ik snel de kans dat het er anders uitziet dan op reguliere 4:3 schermen (daar worden je websites uiteindelijk op bekeken door 99% van de bezoekers). Ook al resize je de vensters naar de juiste verhoudingen, ik denk toch dat het misschien toch een vertekend beeld gaat geven.

Verwijderd

Ik ben ook webdeveloper en heb 3 19" TFT op 1280x1024. Ik doe heel veel in Flash animaties en videobewerking. Reuze makkelijk. Okay 3 schermen is misschien te veel, maar met 1 scherm kan ik echt niet werken. Dat was ook mijn eis toen ik ergens anders ging werken bij een baas. Hij keek raar naar me, maar nu heeft iedereen twee schermen op de werkvloer.

Je moet minimaal 1280x1024 draaien vind ik, want designen op 1024 en dan alle knoppen, tools en zo rondom het werkblad, dan kom je automatisch twee resoluties hoger uit dan 1024.

Waar je met TFT goed op moet letten zijn de kleuren. Die zijn bij een CRT ietjes anders dan bij een TFT. Sommige kleuren zijn ook gevoeliger voor verkleuring dan anderen. Rood bijvoorbeeld is een lastige kleur.

Verder heb ik niet veel ervaring in welk scherm je moet nemen. Lees in ieder geval de specs goed door. Dat heb ik ook gedaan voordat ik er twee en later een bij kocht.

• anyonas
Een 4:3 scherm is geen probleem. Ik heb meer dan 1 computer in huis staan. En op werkstaan er ook nog eens meer als 40. Dus men websites worden goed genoeg getest op verschilledne soorten configuraties (linux, mac, windows en een heleboel verschillende resoluties)

Ik heb 3 comps naast elkaar staan thuis.

Maar ik zoek dus een goed 23" of 24" widescreen ... en mss iets groter (30"?) als de verkoop van men huidige configuratie en onze antieke brol (alleja dure brol) goed loopt
Enige tips?

Philips, Apple, samsung, .... welk merk? enigste dat me iets zegt is

response tijd ... meestal goed genoeg... ik speel bijna geen games.
contrast: op een apple scherm maar 400:1 en een dell scherm 1000:1 ? Dell scherm dan veel beter?

Pagina: 1