Ik kreeg een Bose PC 604-III draaitafel, iemand bekend daarmee ?
Er zit een afstelling voor anti-skating op, wat is dat ?
Er zit een afstelling voor anti-skating op, wat is dat ?
ik ben nog gek dat ik het post ook ............Anti-skating: Ook wel genoemd "dwarsdrukcompensatie". Als je goed naar de arm van de draaitafel kijkt, zul je zien dat de arm als het ware over het dode punt (loodrecht op het vinyl) staat. Dit betekent dat wanneer de naald in de groef staat en de plaat zich voorwaarts beweegt, de naald letterlijk naar het midden getrokken wordt. Om deze (dwars) kracht te compenseren hebben de meeste draaitafels een "anti-skating" knopje. Met dit knopje kun je een kracht naar buiten (naar de armsteun) instellen die zo gelijk mogelijk aan de kracht naar binnen is, zodat de resulterende kracht zo laag mogelijk is (en dus alle naalddruk gebruikt wordt om de naald in de groef te drukken). Een correcte setting van de anti-skating heeft ook tot gevolg dat zowel de naald alsook de plaat zo minimaal mogelijk (en zo gelijk mogelijk tussen links en rechts) slijten. Ook zal bij een correcte anti-skating de vervorming lager zijn. LET OP: Doordat de anti-skating een kracht naar binnen corrigeert (met een kracht naar buiten), moet je tijdens het scratchen ALTIJD de anti-skating op 0 zetten. Anders krijg je tijdens een "backspin" een kracht naar buiten die twee maal zo hoog is dan wanneer je de anti-skating uit zou zetten. Zet na het scratchen de anti-skating weer op de correcte waarde. In het algemeen is de correcte waarde "gelijk" aan de naalddruk.
[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 31-08-2005 23:18 ]
Nope, maar misschien biedt www.google.nl een oplossing.Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:11:
Ik kreeg een Bose PC 604-III draaitafel, iemand bekend daarmee ?
Uw beltegoed is op. Voor het verhogen van uw beltegoed, bel gratis 1244.Er zit een afstelling voor anti-skating op, wat is dat ?
[ Voor 7% gewijzigd door Barry|IA op 01-09-2005 00:45 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
he jij hebt zeker orangeBarry|IA schreef op donderdag 01 september 2005 @ 00:45:
Deze helpdesk kost vijftig eurocent per minuut.
Uw beltegoed is op. Voor het verhogen van uw beltegoed, bel gratis 1244.
De verbinding wordt verbroken
Telfort
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
[ Voor 46% gewijzigd door dreamscape op 01-09-2005 01:26 ]
Punctuality is the politeness of kings
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq