Ik heb een script geschreven voor de rapportage van een hoop servers (meeste windows 2003) bij klanten.
Dat scriptje luistert naar argmenten (of parameters zo je wil
) die je meegeeft op de command line, zoals een e-mail adres etc.
Dit werk perfect, zowel op de cli zelf als in een shortcut ("c:\map naam\lange naam.vbs" /para /para:adres)
maar blijkbaar werkt dit niet als ik exact dezelfde syntax gebruik in de scheduled tasks. Hij negeert de parameters gewoon
Ik heb al serieus wat afgezocht en geprobeerd de laatste uren, waarvan hier kort verslag:
Mijn vraag is voor de hand liggend: wat kan ik nog meer proberen om dit tot een goed einde te brengen?
Dat scriptje luistert naar argmenten (of parameters zo je wil
Dit werk perfect, zowel op de cli zelf als in een shortcut ("c:\map naam\lange naam.vbs" /para /para:adres)
maar blijkbaar werkt dit niet als ik exact dezelfde syntax gebruik in de scheduled tasks. Hij negeert de parameters gewoon
Ik heb al serieus wat afgezocht en geprobeerd de laatste uren, waarvan hier kort verslag:
- het merendeel van scheduled task problemen ligt aan verkeerde credentials, in dit geval niet omdat het script wel degelijk loopt (onder domain admin account)
- het aanpassen van de syntax en mapnamen (8.3 om de " te kunnen vermijden) etc heeft niet geholpen. vanalles geprobeerd op dat vlak (zelfs de meest belachelijke dingen als / vervangen door -, spaties weglaten, singele quotes,...)
- andere programma's schijnen dit wel naar behoren te doen
- het ligt niet aan de computer (meerdere geprobeerd
)
- de hele command in een batch file en die schedulen werkt wel, maar is imho geen goeie oplossing.
- zowel google, Got als MS zijn schijnbaar niet op de hoogte van dit "probleem"
- het script zelf werkt
Mijn vraag is voor de hand liggend: wat kan ik nog meer proberen om dit tot een goed einde te brengen?