[IPCop] Veel timeouts bij IRC server

Pagina: 1
Acties:

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

TrafeX

Tuned for life!

Topicstarter
Ik heb de volgende opstelling:
Speedtouch 510i -> IPCop Firewall -> Edimax 24 ports switch -> Pc's + Server

Op 1 van die PC's heb ik 24/7 Xchat draaien die met een 2 IRC servers is verbonden.
1 is irc.tweakers.net de ander irc.drlnet.com.

Nu heb ik die firewall er pas 2 maanden tussen zitten en vanaf toen heb ik steeds een paar keer achter elkaar een ping timeout op irc.drlnet.com. Met irc.tweakers.net blijf ik gewoon verbonden maar ik denk zelf dat dat komt doordat ik daar niet zo actief ben en dus xchat niet doorheeft dat (mogelijk) de verbinding is weg gevallen.
Op IPCop heb ik voor de zekerheid de poorten 6666-7000 gefowarded naar me irc bak, dit heeft niks uitgehaalt. Ook draait de DHCP server van IPCop en ik denk dat het misschien daaraan kan liggen. De lease tijd is ingestelt op 30 dagen.

Ik heb met de beheerder van irc.drlnet.com gepraat en die heeft wat dingen uitgezocht maar kwam tot de conclusie dat het niet aan hun ligt maar dus aan mij. De timeouts krijg ik heel onregelmatig, soms gaat het bijna een hele dag goed en dan opeens gebeurt het 3 of meer keer achter elkaar. Verder heeft niemand op de server er last van. Een tijdje terug gebeurde het 's nachts zelfs 12 keer achter elkaar.

Helaas weet ik verder niet wat nog meer van belang is voor jullie want ik heb zelf geen idee meer waar het aan kan liggen. De problemen zijn iig begonnen toen ik die IPCop firewall ertussen heb gehangen.

Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Aan de mods: Misschien is dit niet helemaal het goede forum, graag verplaatsen als dat nodig is.

Bedankt alvast!

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

Verwijderd

Hmm, lijkt me eerder een timeout in het irc protocol dan in je firewall config. Mischien een id om ieder half uur (oid) een user/service te irc-pingen om zo een primitieve vorm van keepalive te implementeren.

• TigZ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

Maak je gebruik van SIP_SPOOF met speedtouch?

Ik heb thuis een vergelijkbare opstelling met ipcop. Eerst duurde het letterlijk 30 sec. voordat ik een verbinding had met een irc server. Ook had ik veel last van time-outs. Dit was met de standaard instellingen van de speedtouch 510i. Nadat ik gebruik maak van sip spoof heb ik nergens meer last van.

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

TrafeX

Tuned for life!

Topicstarter
TigZ schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:11:
Maak je gebruik van SIP_SPOOF met speedtouch?

Ik heb thuis een vergelijkbare opstelling met ipcop. Eerst duurde het letterlijk 30 sec. voordat ik een verbinding had met een irc server. Ook had ik veel last van time-outs. Dit was met de standaard instellingen van de speedtouch 510i. Nadat ik gebruik maak van sip spoof heb ik nergens meer last van.
Ik ga daar eens naar kijken binnenkort, misschien is dat een idee. Ik heb wel in ongeveer een seconde verbinding.
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:39:
Hmm, lijkt me eerder een timeout in het irc protocol dan in je firewall config. Mischien een id om ieder half uur (oid) een user/service te irc-pingen om zo een primitieve vorm van keepalive te implementeren.
Dat heb ik eens geprobeerd, om de 10 minuten een botje pingen. Maar alsnog klapt de verbinding eruit.
Is er misschien iets van een maximale tijd hoelang een verbinding open blijft staan ofzo? Dat de verbinding dan even gereset wordt ofzo?

TrafeX.nl - Clipboard.ninja