[9800 Pro] Bios Flash Crash

Pagina: 1
Acties:

• spydrone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-06 10:33
Ik heb een Ati Saphire 9800 Pro, deze heb ik geflashed via ATi WinFlash, binnen enkele sec had ik een 9800 XT.

Dit was het ROM bestand: http://www.techpowerup.co...RO.256.Hynix33_040908.bin

Ik heb een Ati Saphire 9800 Pro, deze heb ik geflashed via ATi WinFlash, binnen enkele sec had ik een 9800 XT. Alles liep prima, totdat ik hem terug wilde zetten op zijn oude instellingen. Dit ging weer via hetzelfde programma. Maar het programma zelf bleef hangen, en kwam na een tijdje weer terug, waarna hij zichzelf snel afsloot. Terwijl ik vorige keer een melding kreeg van dat ik eerst moest rebooten. Dit deed ik dan meer handmatig. Maar deze stap had ik niet moeten zetten, toen de computer zich aan het opstarten was kreeg heel erg vaag beeld, overal lettertjes en kleurtjes.

Ik denk zelf dat het programma gewoon nog niet klaar was, en dat daardoor de bios van m'n 3D kaart verkeerd is.

Hoe kan ik dit verhelpen of repareren.

[ Voor 96% gewijzigd door spydrone op 31-08-2005 22:40 ]

• Smoothcrimineel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
De reddende pci graka en opnieuw proberen?

Zet initialisatie wel op PCI! in de bios.

Misschien dat een vriend familie of kennis nog een oud kaartje heeft..

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

gebruik even de search. er staat een paar keer goed uitgelegd hoe het moet met een pci card en een flash flop :)

• spydrone
StuiTeR schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:41:
gebruik even de search. er staat een paar keer goed uitgelegd hoe het moet met een pci card en een flash flop :)
Zou je misschien kunnen zeggen waar ergens... Thnx

• spydrone
Mijn probleem is dus ook dat ik geen beeld heb, ik kan verder niks wanneer die kaart in mijn PC zit.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

uuuh hier op got :) heb nu even geen tijd maar zoek even op vga bios flash bv of vga foute bios flash etc. Ik heb al meerdere topics voorbij zien komen waar het uitgelegd wordt. Wellicht in het grote 6800 le topic....

kort komt het er op neer dat je een pci vidcard nodig hebt, die steek je er bij in. dan kan je weer booten en flash je de agp card weer terug.

[ Voor 27% gewijzigd door Ray op 01-09-2005 07:41 ]

• spydrone
StuiTeR schreef op donderdag 01 september 2005 @ 07:40:
uuuh hier op got :) heb nu even geen tijd maar zoek even op vga bios flash bv of vga foute bios flash etc. Ik heb al meerdere topics voorbij zien komen waar het uitgelegd wordt. Wellicht in het grote 6800 le topic....

kort komt het er op neer dat je een pci vidcard nodig hebt, die steek je er bij in. dan kan je weer booten en flash je de agp card weer terug.
Zou dit ook kunnen door een On-board video kaart te gebruiken, zou je via die kaart kunnen booten?
Pagina: 1