Toon posts:

6800LE piept wanneer PC uit staat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een raar probleem, onlangs heb ik mijn mobo vervangen voor een ander 8rda+ mobo, hierop heb ik de nieuwste bios gezet. Echter heb ik sinds kort last van een pieptoon die je ook hoort als je geen power kabel aansluit op je videokaart.
Is dit normaal ? Of is m'n videokaart op weg naar de dood. Want dan wissel ik hem liever morgen nog direct om.

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:10
ik heb het ook al maanden, ik weet ook niet wat het is.

If it aint broke, fix it till it is!

Verwijderd

Topicstarter
Eerst had ik er geen last van dat is het gekke.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef de specs eens van je bak.
En wat heb je zelf al gedaan om te ontdekken dat het probleem bij je videokaart ligt (of waarom vermoed je dat het je vidkaart is?).

Verwijderd

Topicstarter
8rda+ 2 x 256 samsung mem

ik vermoed dat omdat er een speakertje op zit waar het geluid uit komt.. Als ik m;n vinger erop houd hoor je niets vandaar ;)

Zou iemand even topictitel kunnen veranderen moet wanneer zijn typo

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 22:42 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Ik denk dat het geen speakertje is maar een spoel ofzo. Er staat gewoon een lage spanning nog op dus... Misschien een bios optie? Acpi, resume poweron whatever.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

ToFast schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:45:
Ik denk dat het geen speakertje is maar een spoel ofzo. Er staat gewoon een lage spanning nog op dus... Misschien een bios optie? Acpi, resume poweron whatever.
Over die piepende spoelen is wel het één en het ander te vinden :)

Probeer eens heel goed te luisteren. Misschien met een koker tegen je oor zodat je op een specifieke plaats kunt luisteren. Probeer het dus met een koker van een pleerol of van keukenpapier o.i.d.
Het kan nl. goed zijn dat de spoelen dat doen. Hierover is meer te vinden :)

Hoge, irritante piep uit... Moederbord (A7N8X)?
Sissende moederborden

Deze spoelen bedoel ik dus :
Afbeeldingslocatie: http://img135.echo.cx/img135/5364/spoelen3dc.jpg

Factoren m.b.t. pieptonen :
• Kwaliteit voeding (juiste voltages)
• Temperaturen
• Bij gebruik van onderdelen die veel energie verbruiken meer kans op pieptonen
• Kwaliteit van de gebruikte onderdelen op het moederbord

Wat je kunt doen is ervoor zorgen dat de spoelen niet meer vibreren. Dit doormiddel van een elastiekje eromheen of een beetje lijm erop van een lijm pistool :)

[ Voor 57% gewijzigd door Thandor op 31-08-2005 23:02 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Nee zoals ik al zei er zit een klein speakertje op

dit is niet mijn kaart maar daar zit rechstboven hetzelfde speakertje op. http://www.guide3d.ru/docs/gf6/pcb/a400u-big.jpg

Echter m'n pc is niet helemaal goed meer en er komt ook ergens een tikkend geluid bij een van de mosfets vandaan dus ik denk dat ik die AGP kaart maar terug breng en voor PCI xpres ga.

Verwijderd

Heb dit ook al eens meegemaakt
dit probleem lag bij mij niet aan de videokaart (Leadtek 6800le)
maar aan me Cheapass Qtec550 voeding.
Na deze vervangen te hebben voor een degelijke Antec geen pieptoon meer.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:58

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 07:31:
Nee zoals ik al zei er zit een klein speakertje op

dit is niet mijn kaart maar daar zit rechstboven hetzelfde speakertje op. http://www.guide3d.ru/docs/gf6/pcb/a400u-big.jpg

Echter m'n pc is niet helemaal goed meer en er komt ook ergens een tikkend geluid bij een van de mosfets vandaan dus ik denk dat ik die AGP kaart maar terug breng en voor PCI xpres ga.
je weet dat pci niet hetzelfde is als pci-express en dat je een nieuw moederbord nodig gaat hebben als je nu agp hebt? :)

• Venxir
  • Laatst online: 11:10
Ik heb een chieftec 360watt en sinds een paar maandenkomt er bij mij ook geluid uit de SPEAKER van de 3d-kaart.

If it aint broke, fix it till it is!

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
Venxir schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:09:
Ik heb een chieftec 360watt en sinds een paar maandenkomt er bij mij ook geluid uit de SPEAKER van de 3d-kaart.
Sinds wanneer hebben 3d kaarten speakers???

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:52

pistole

Frutter

ShellGhost schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:11:
[...]

3d-surround he ;) :D

Ik frut, dus ik epibreer

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
Ahhh... :+

dit soort offtopic replies in een serieus topic hebben we niks aan, wil je dat voortaan laten :/

[ Voor 26% gewijzigd door Turkish op 02-09-2005 08:45 ]

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

LMAO :*) :*) _/-\o_

en dat geldt ook voor jou, als je niks nuttigs bij te dragen hebt doe het dan niet
Het is prima als je een sidenote maakt tijdens een nuttige techpost maar dit gaat nergens over :/

[ Voor 37% gewijzigd door Turkish op 02-09-2005 08:47 ]

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

Topicstarter
Zo te zien weten jullie het ook niet dus heb ik hem maar weer terug gebracht over een paar maandjes koop ik wel een pciX kaartje.

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Wimmel

Hello

ShellGhost schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:11:
[...]

[+1 behulpzaam]

Sinds dat kaarten extra voedingsconnectors hebben. Als je een pc met een 6800 zonder de extra molex aangesloten aanzet, gaat de speaker een dusdanig irritant waarschuwingssignaal geven, dat je de pc direct weer uitzet.
Hiermee wordt voorkomen dat er elektronica stuk gaat omdat er hoge stromen door daarvoor niet bedoelde plaatsen gaat lopen. Met andere woorden, ipv dat de spanning wordt geleverd door de extra molex, probeert de kaart alles van je mobo af te trekken. Daar kunnen de koperbaantjes nog wel eens van gaan gloeien ;)

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Verwijderd

Probeer eerst ff een andere voeding haal 'm uit de pc van je vader ofzo

• PD2JK
  • Laatst online: 15:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 07:06:
Zo te zien weten jullie het ook niet dus heb ik hem maar weer terug gebracht over een paar maandjes koop ik wel een pciX kaartje.
Dan ben je denk ik beter af met een PCIe kaart. PCI-x is wat anders dan je bedoeld denk ik. ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:21

Ankh

.Howdy

ik heb het ook wel eens gehad, bij mij lag het aan me monitor.. dus probeer het eens zet je voeding gewoon aan (met de kabel erin) en haal je monitorkabel er eens uit. Misschien dat dat helpt :D

Verwijderd

Topicstarter
Nee al die dingen had ik al geprobeerd. IK denk dat me voeding en mobo niet geschikt waren. Want nu me ti4200 er weer in zit loopt alles weer als een trein :?

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-05 06:51
Bij mij heb ik een peipgeluis als ik me tobo en muis eruit haal, alsof ie zijn stroom niet kwijtkan ofzo :/ als je de stekker er uit haalt (uit pc, de 220 volt) dan gaat die toon langzaam naar beneden en na tien seconden is ie uit... als ik de tobo en muis erin gooi is de toon weg... voeging met overcapiciteiten? (190 watt uit barebone :/)

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
Ik compu nu gewoon even een paar maandjes door met mijn huidige setup en als die belachelijk hoge prijzen wat gedaald zijn koop ik weer een nieuwe pc...

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 13:14
ik heb ook last van een piep in de pc zodra hij uitgeschakelt wordt. Bij mij zit het in een weerstand bij de power aanlsuiting. Ik heb een arctic cooling kast en de voeding zit hier voor in. De stroom komt wel achter binnen en gaat via een kabeltje naar achter. Echter hier zit een weerstand ofzo bij in die de piep veroorzaakt. Helaas bij mij niets aan te doen, maar aan de andere kant hji staat toch 24/7 aan.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn de verdere specificaties van je pc?

Verwijderd

Topicstarter
*kick ' '
Pagina: 1