Toon posts:

HP JetDirect 170x werkt niet met laserjet 3100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na grondig onderzoek op internet heb ik een 170x aangeschaft om mijn hp laserjet 3100 (all in one) aantesluiten in het netwerk.

Helaas alles is goed aangesloten, ik druk op de test knop en nee, de printer geeft geen kik. Nu ik direct op internet alles nagelopen en het zou toch echt moeten werken:

Ik heb de 170x(J3258B) en deze ziet op de webjetmin wel dat er een HP Laserjet 3100 op is aangesloten, ik kan deze ook installeren met de software van HP, maar voor de rest weigerd deze dienst. Het lijkt wel of de 170x niet een printcommando kan sturen naar de 3100.

Ik heb ehm aangesloten op mijn Ofiice jet R45 (all in one) en deze werkte perfect. Ik heb kabels verwisseld en de 3100 gecontroleerd op de computer waar hij nu op staat. Overal werkt ie mee, behalve de 3100 en de 3100 werkt ook zeer netjes op de gewone computer.

Ik heb heel hp.nl afgestruind, maar deze melden dat het gewoon moet werken.

Iemand het zelfde probleem gehad? Oplossingen misschien? in elk geval een verklaring?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 20:15

Jimbolino

troep.com

Virtually any HP or non-HP printer with a parallel port (except GDI printers or HP Deskjet 710, 720, 820, and 1000 printers, HP LaserJet 3100 xi printer-fax-copier-scanner, and HP Officejet PSC 500);
2e hit bij google

3100 is dus een soort "softwarematige" printer (net als mijn 710)
en werkt dus met geen een jetdirect :'(

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 11:32
Bij hp staat bij die printserver bij supported printers meteen:

Most HP parallel-based peripherals and non-HP parallel-based printers are supported. However, there are some types of printers that are not supported:

Such printers include:

HP Deskjet 710c, HP Deskjet 712c
HP Deskjet 720c, HP Deskjet 722c
HP Deskjet 820cxi or 820cse printer,
HP Deskjet 1000c, HP Deskjet 1000cxi, HP Deskjet 1000cse
HP Photosmart Photo Printer
]HP LaserJet 3100 product

Het staat er wel een beetje vreemd omdat het onder supported printers staat, maar als je verder leest klopt het wel.Dus helaas hij wordt niet ondersteund.

http://h20000.www2.hp.com...Id=27317&prodTypeId=18972

Verwijderd

Topicstarter
http://www.costcentral.co...ct_170X/J3258CABA/F99858/
is de C

maar:

nu vind ik in ene dit:

*Exception list
Most HP parallel-based peripherals and non-HP parallel-based printers are supported. However, there are some types of printers that are not supported:

Host-based (sometimes referred to as GDI printers). A printer that relies on the computer's processor to rasterize the print job. Most host-based printers use the GDI interface built into Windows (hence the "GDI printer" term), so there is no need to convert the data to PostScript(R), PCL, or other printer language.
PPA (Printing Performance Architecture). Like host-based printing, this architecture relies on the computer's processor. The software driver handles all formatting, such as color matching and correction, half-toning, edge enhancement, tone correction, and ink management.
Such printers include:

HP Deskjet 710c, HP Deskjet 712c
HP Deskjet 720c, HP Deskjet 722c
HP Deskjet 820Cxi or 820Cse printer,
HP Deskjet 1000c, HP Deskjet 1000Cxi, HP Deskjet 1000Cse
HP Photosmart Photo printer
HP LaserJet 1000
HP LaserJet 3100 product

oftewel stelselmatig verkeerd gelezen....
Iemand een 170x nodig?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 22:26 ]