Na 2 - 2.5 jaar trouwe dienst, is het tijd dat ik mijn P4 2.53 ghz (533)/ 1gb ram (PC2700) / ATI 9600XT & asus p4s8x maar eens ga vervangen voor iets nieuws.
na dik 3 weken struinen op forums, reviews en benchmarks (tweakers.net / Tom's Hardware Guide
/ Sharky Extreme / Anandtech) begin ik toch te twijvelen of ik een goede keus zal maken. En vraag daarom toch jullie ervaring kennis over het volgende. (hoop niet dat ik meteen een slotje krijg, want wordt er nu behoorlijk gek van
)
dual core is voor mij nog niet van toepassing, en zou evt. in de toekomst van toepassing kunnen worden.
overclocken is voor mij ook niet van belang.
op het moment gebruik ik mijn pc voor wat games ( ben geen extreme gamer speel o.a guildwars), en vooral voor het comprimeren en de-comprimeren van bestanden (300MB - 4GB) winrar / winace
en wat foto bewerking (niet profesioneel)
budget: rond de 500-650 euro veel hoger wil ik niet gaan
het volgende heb ik op het oog:
amd 64 3700+ San Diego 1MB L2
asus A8N-E
XFX 6600GT. (ivm Dual DVI voor 2 17" tft schermen die er nu al staan)
Zalman VF700-Cu VGA Cooler
2x 512 PC3200 ram (gratis van een collega)
Coolermaster RealPower 450W
kast / schijven en optical drives gaan mee naar het nieuwe systeem
de reden waarom ik dit vraag is mede het volgende:
misschien is voor mijn doeleinde een 3500+ Venice 512 KB L2 wel verstandiger (prestatie, prijs/kwaliteit) dan een 3700+ San Diego 1MB L2
of misschien vinden jullie dat mijn huidige pc nog best wel een tijdje mee kan (na 2 - 2.5 jaar heb ik wel het idee dat nu toe ben aan wat nieuws)
nogmaals, ik ben al een tijdje aan het vergelijken zoeken en twijvelen maar kan geen keus maken.
Help mij AUB uit de brand, alvast bedankt !
na dik 3 weken struinen op forums, reviews en benchmarks (tweakers.net / Tom's Hardware Guide
/ Sharky Extreme / Anandtech) begin ik toch te twijvelen of ik een goede keus zal maken. En vraag daarom toch jullie ervaring kennis over het volgende. (hoop niet dat ik meteen een slotje krijg, want wordt er nu behoorlijk gek van
dual core is voor mij nog niet van toepassing, en zou evt. in de toekomst van toepassing kunnen worden.
overclocken is voor mij ook niet van belang.
op het moment gebruik ik mijn pc voor wat games ( ben geen extreme gamer speel o.a guildwars), en vooral voor het comprimeren en de-comprimeren van bestanden (300MB - 4GB) winrar / winace
en wat foto bewerking (niet profesioneel)
budget: rond de 500-650 euro veel hoger wil ik niet gaan
het volgende heb ik op het oog:
amd 64 3700+ San Diego 1MB L2
asus A8N-E
XFX 6600GT. (ivm Dual DVI voor 2 17" tft schermen die er nu al staan)
Zalman VF700-Cu VGA Cooler
2x 512 PC3200 ram (gratis van een collega)
Coolermaster RealPower 450W
kast / schijven en optical drives gaan mee naar het nieuwe systeem
de reden waarom ik dit vraag is mede het volgende:
misschien is voor mijn doeleinde een 3500+ Venice 512 KB L2 wel verstandiger (prestatie, prijs/kwaliteit) dan een 3700+ San Diego 1MB L2
of misschien vinden jullie dat mijn huidige pc nog best wel een tijdje mee kan (na 2 - 2.5 jaar heb ik wel het idee dat nu toe ben aan wat nieuws)
nogmaals, ik ben al een tijdje aan het vergelijken zoeken en twijvelen maar kan geen keus maken.
Help mij AUB uit de brand, alvast bedankt !
[ Voor 15% gewijzigd door Hedster op 31-08-2005 22:42 ]