Op vrijdag 26 augustus gaf de Franse synthesizer freak Jean Michel Jarre (inmiddels ook al 57...) een concert in de voormalige Lenin scheepswerf (nu Stocznia Gdanska) ter ere van de 25ste verjaardag van de vakbond Solidariteit (Solidarnosc). Het is op deze scheepswerf waar Lech Walesa de staking leidde 25 jaar geleden die uiteindelijk het geleid tot de val van het communisme in het voormalige Oostblok.
Ok, dat was de geschiedenisles; nu de foto's. Ik heb er veel gemaakt en ik wil er ook veel laten zien. Wie het teveel vind, kijkt maar niet. Op een of andere manier waren ze erg scheutig met perskaarten want ik kreeg er zomaar een. Heel leuk, want nu kon ik ongehinderd knippen. Voor de gelegenheid een Canon 300D geleend om naast mijn Minolta A1 een mooie reportage te maken. Ik ben benieuwd of het in de smaak valt. Vergeet niet dat ik vooral fan ben, dus wellicht spreekt het niet iedereen aan...jammer dan... ;-)
Alle foto's zijn ook te bewonderen op mijn eigenste gallery
Op donderdag was er een generale repetitie, waar de pers vrij spel had om close ups te maken. Denk nou niet dat dit een ordinaire soundcheck is. Zo begon het wél, maar om 20:30 begon de 'officiele' repetitie en werd tot mijn verbazing ook publiek toegelaten (24.000 stuks!). Hij heeft uiteindelijk tot 23:45 gespeeld...
#1 Close-up van het podium dat voor de constructiehal geplaatst was.

#2 In actie!

#3 Met een techneut aan een hele oude Eminent (ding zat letterlijk met tape in elkaar)

#4 Een grote kraan die links van de hal staat. Die plaat die omhoog gehouden wordt is een projectiescherm.

#5 Opkomst Jarre: op en karretje, geflankeerd door arbeiders.

#6 Lonely on stage

#7 Wit/Rood is de kleur van de Poolse vlag

#8 Er was ook een klein beetje vuurwerk
Ok, dat was de geschiedenisles; nu de foto's. Ik heb er veel gemaakt en ik wil er ook veel laten zien. Wie het teveel vind, kijkt maar niet. Op een of andere manier waren ze erg scheutig met perskaarten want ik kreeg er zomaar een. Heel leuk, want nu kon ik ongehinderd knippen. Voor de gelegenheid een Canon 300D geleend om naast mijn Minolta A1 een mooie reportage te maken. Ik ben benieuwd of het in de smaak valt. Vergeet niet dat ik vooral fan ben, dus wellicht spreekt het niet iedereen aan...jammer dan... ;-)
Alle foto's zijn ook te bewonderen op mijn eigenste gallery
Op donderdag was er een generale repetitie, waar de pers vrij spel had om close ups te maken. Denk nou niet dat dit een ordinaire soundcheck is. Zo begon het wél, maar om 20:30 begon de 'officiele' repetitie en werd tot mijn verbazing ook publiek toegelaten (24.000 stuks!). Hij heeft uiteindelijk tot 23:45 gespeeld...
#1 Close-up van het podium dat voor de constructiehal geplaatst was.
#2 In actie!
#3 Met een techneut aan een hele oude Eminent (ding zat letterlijk met tape in elkaar)
#4 Een grote kraan die links van de hal staat. Die plaat die omhoog gehouden wordt is een projectiescherm.
#5 Opkomst Jarre: op en karretje, geflankeerd door arbeiders.
#6 Lonely on stage
#7 Wit/Rood is de kleur van de Poolse vlag
#8 Er was ook een klein beetje vuurwerk
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL