[XP] multiboot

Pagina: 1
Acties:
  • 652 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-03 09:00
ik heb 2x xp geinstalleerd, op 2 dezelfde fysische schijven, maar verschillende partities, ik heb in het totaal 2 fysische schijven die onderverdeeld zijn in 3 partities
partitie 1: data
partitie 2: Windows1
partitie 3: Windows2 (nieuwe)

Nu heb ik op partitie 2, die diende als 'backup' voor als de andere windows niet wou of kon opstarten, een nieuwe windows geinstalleerd, win xp prof. Maar nu staat er in schijfbeheer dat dit de Systeemschijf is, en de partitie2 met de standaard windows 'Opstarten' heeft gekregen. Nu krijg ik de systeemschijf niet weg, omdat hij dus van daar standaard opstart. Ik heb in de bios de opstartvolgorde (Schijf1, Schijf0) al omgewisseld, maar dit helpt niet.
Wat is nu de truc om met een multiboot de ene windows (dus op partitie 3) te verwijderen, zonder problemen bij het opstarten? Want nu heb ik Partitie3 geformateerd, maar dan start hij niet meer op omdat Ntld ontbreekt (logisch! :p maar ik dacht er niet bij na)
iemand die een oplossing heeft om die multiboot ongedaan te maken?

ondertussen ben ik op partitie3 dus al opnieuw windows aan het installeren... :)
mvg
flip

[ Voor 3% gewijzigd door fl1p op 31-08-2005 22:23 . Reden: meer duidelijkheid ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Kijk eens even in boot.ini op één van de partities ;)

Info op de site van Microsoft

[ Voor 49% gewijzigd door Rone op 31-08-2005 21:23 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-03 09:00
het probleem is, boot.ini staat op de verkeerde schijf, op partitie3 dus, waar windows2 opstaat, zowel als ntldr...
als ik de bestanden gewoon kopieer, werkt het niet..
ik weet wat boot.ini doet, en wa ik moet aanpassen om automatisch op te starten etc, maar niet hoe ik dan de ene windows van de schijf kan verwijderen, niet dat hij niet meer in boot.ini komt te staan, maar gewoon gedelete wordt.Dat er dus maar 1 windows op mn pc staat :)