Toon posts:

Access: 1 veld updaten i.p.v. hele formulier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een visual basiq code die maar 1 veld van een formulier update. De code die ik heb update het hele formulier en dat is niet de bedoeling. Kan iemand me hier mee helpen?
Alvast bedankt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Welke code wil niet werken, of wat kan je specifiek niet vinden? OpGoT is het de bedoeling dat je zelf actief op zoek gaat naar oplossingen, en je bevindingen daarbij hier ook zo duidelijk mogelijk omschrijft. In je topicstart zie ik dat niet zo 123 terug. Vul die nog even aan met alle relevante informatie, en lees ook de Officesuites en -software - Beleid daarover nog even goed door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
De volgende code heb ik gebruikt:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Private Sub Combo142_AfterUpdate()
On Error GoTo Err_refresh_Click

DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, 5, , acMenuVer70

Exit_refresh_Click:
    Exit Sub

Err_refresh_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_refresh_Click
End Sub

Als ik waarde uit deze combobox selecteer refresht hij het hele formulier en dat is niet de bedoeling. Ik wil graag dat wanneer ik een waarde kies uit de combobox hij 1 veld refresht.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

[ Voor 2% gewijzigd door Lustucru op 31-08-2005 23:10 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Misschien is het voor jou duidelijk, maar ik snap niet wat je bedoelt. Het is totaal onduidelijk wat combo142 is, en wat er dan vervolgens moet gebeuren. Wat is de relatie tussen veld_1 en combob142?

Het is voor jou ook belangrijk dat je je probleem helder omschrijft, omdat dan mensen eerder geneigd zullen zijn te reageren en er ook een grotere kans is dat je daadwerkelijk een oplossing krijgt voor het goede probleem.

Ik heb ook nog je code tussen '[code]' tags gezet. Zoals je ziet, ziet dat er een stuk beter uit. Doe je voortaan even zelf?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• gemini85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-07 14:46
Een combobox ververst toch zichzelf?? Als ik me niet vergis zijn dat die drop down dingen

En volgens mij kan je anders gewoon combo.refresh doen, als mijn kennis mij niet in de steek laat

Ik heb je post nog eens doorgelezen en volgens mij denk ik te weten wat je wil.

Nadat je in een combobox wat hebt gekozen moet er ergens op het formulier een ander veld updaten.

Probeer eens veldnaam.requery

[ Voor 41% gewijzigd door gemini85 op 31-08-2005 23:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie. Het is me gelukt met veldnaam.requery.
Pagina: 1