Virtual Server (port forwarding) werkt niet; conexant router

Pagina: 1
Acties:

• kikkum
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-04 22:46
Ik zal meteen even melden dat ik samen met de helpdesk bijna alles al heb geprobeerd, voor je besluit dit hele topic over te slaan.

Het probleem klinkt namelijk kinda noobsch: ik krijg het port forwarden in m'n router niet aan de gang.

Een paar details:
De router waarmee ik het constant geprobeerd heb was een E-Tech Model: ADWL01. Zoals gezegd heb ik zo'n beetje alles geprobeerd wat er te proberen valt (met hulp van o.a. de E-Tech helpdesk) maar nergens kreeg ik de port forwarding mee aan de gang. Hij doet het gewoon absoluut niet (mijn poorten blijven bij een poortscan Stealth/Filtered).

Nu heb ik dus twee vragen:

1. Is er iemand met deze router die deze problemen ook heeft gehad?
2. Heeft iemand enig idee of ik iets over het hoofd heb gezien?

Om je een beeld te geven van het 'alles' dat ik heb geprobeerd staan hieronder links naar een verslag van de hele priegel-procedure. Het is nogal wat, maar ik ben wanhopig, dus nou ja.

Onlangs heb ik overigens een andere router gekregen van Norrod (ik had de E-Tech daar als defect ingeleverd maar het was niet te repareren); een Sweex CC400020, maar met deze heb ik hetzelfde probleem dus ik gok dat het hem in de Conexant chipsets/firmwares zit.

Bij voorbaat dank!

Het verslag in delen (op m'n blog gepost):
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6