Toon posts:

ftp webserver instellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag server willen draaien maar krijg hem niet ingesteld.
Ik heb de legale versie van windows 2003 server geinstaleerd met SP1 update.
Mijn systeem bestaat uit:
* 2 netwerk kaarten van 10/100bit
* 3 Harde-schijven 1 van 80 gb 1 van 20 gb en 1 van 4gb waarop ik mijn software heb geinstaleerd.

De Bedoeling is dat mijn vrienden bestanden van en op de server kunnen halen/zetten.
Ik heb een ADSL verbinding van Wanado 162kb down. Ik wil graag sever draaien op poort 20 kan dit?
En ik zit met 3 Pc's op het internet via een HUB.
Hoe moet ik mij server neerzetten via de hub of gelijk op mijn modum.

Dit zijn mij vragen:

1. hoe moet ik mijn server neer zetten achter het modum of achter mijn HUB?

2. Moet ik een bepaalde poort open zetten in mijn modum zoja welke?

3. Welke onderdelen moet ik instaleren van windows 2003 server?

4. En welke instellingen moet ik instellen voor mijn netwerk kaarten?

M.v.G. Cees44 :?

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 17:20
Wat heb je zelf al uitgezocht ?

google + iis + ftp is you're best friend ..

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-02 11:51
ik zou eigenlijk gewoon ff googlen ben je denk ik sneller bij t antwoord dan mensen je hier duidelijk uit kunnen gaan leggen ... zal toch vast wel 'n guide op Inet staan voor windows server 2003 ftp servertje ... maar meestal is ftp op poort 21 he dat weet je hopelijk .. (en je kunt ook op XP pro/home gewoon n ftp draaien, cerbereus gebruik ik daarvoor ..)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
En ik zit met 3 Pc's op het internet via een HUB.
Ik gok dat je een Speedtouch 510 hebt met een hub/switch erachter?

Dan moet je zoals gezegt IIS configureren (moet niet zo moelijk zijn, console staat gewoon in je startmenu, en verder googlen), en portmappings in je modem.

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:59
server zet je achter je hub.

ftp: port 21 doorsturen naar je server (met vast ip natuurlijk)
http: port 80 doorsturen naar je server.

dat lijkt me genoeg :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :Y)
Allereerst: je vorige topic werd niet voor niks gesloten, en de link daarin niet voor niks gegeven :) We verwachten hier op GoT wel iets voor je voor je je vraag stelt namelijk :)
Verder zit je in het verkeerde subforum, maar da's een beginnersfout - kan gebeuren, volgende keer beter kijken waar je je vraag dropt B)

Heb je FAQ - Network Troubleshooting en Het Grote Poortmappingsverhaal al doorgelezen? Dan zou ik daar eerst maar eens beginnen :) En idd, gebruik de GoT search en google.

We snappen dat je er niets van snapt - dat geeft niks, maar jij bent degene die daar primair iets aan kunt doen, niet wij ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie mijn vorige sluitmessage en de tips van The_Eagle, op zijn minst staat je topic op de verkeerde plek, maar je topic is nog steeds niet echt je van het.

We zijn een openbaar forum waar iedereen naar hartelust een post kan plaatsen, maar we verwachten wel enige inzet van de eigen kant; uitgekauwde tutorials of "slowchattende aan het handje meelopen" zit er hier simpelweg niet in.

Verdiep je anders eens iets meer in de materie, een boek over het onderwerp doet wonderen.

Lees overigens eens aandachtig de post van The_Eagle door, daar staan zeer goede tips en links tussen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.