Toon posts:

Hoge cpu load door nieuwe grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds kort gebruik ik mijn vroeger systeem als divx-bak, dit werkte perfect behalve was ik niet zo tevreden met mijn tv-out kwaliteit. Een kleine investering in een nieuwe grafische kaart zou soelaas moeten brengen, hoopte ik. Mijn euforie, door mijn nieuwe aankoop, werd helaas tenietgedaan door het volgend probleem:
Telkens wanneer ik nu de pc opstart, zit ik aan een constante cpu load van 60%, maar in windows taakbeheer is er geen enkel process dat die 60% opeist (oorzaak:driver?). Nochtans heb ik het geïnstalleerd volgens de juiste weg, vroegere drivers verwijderen dan nieuwe installeren.
Wanneer ik opnieuw mijn vroegere kaart installeer, werkt alles opnieuw perfect. Het moet dus weldegelijk aan die graf-kaart liggen. Iemand een tip?

Mijn systeem:
PentiumIII 733
MSI 694T Pro
256mb ram
Vroeger Geforce mx400 nu FX5200

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 12:36
Ouwe windows (al opnieuw geinstalleerd ??) of je pc is gewoon weg iets verouderd om deze kaart lekker te laten draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd windows opnieuw geïnstalleerd, hetzelfde resultaat.
Ook al is die pc totaal verouderd, het lijkt me raar dat een grafische kaart een load van 60% kan veroorzaaken. Greetz

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Er zit iets fout gewoon.

Misschien geen eens drivers, maar virus/malware/spyware.

Je pc zou het makkelijk trekken dus.

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 16:32

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Waarschijnlijk worden de drivers toch fout gezien ofzo, waardoor de driver de kaart aanstuurd in software modus, dan wordt alles wel trager ja..

Als je een nvidia kaart hebt, pak dan de drivers van nvidia zelf, en niet van power3d, asus, enz.. voor een ATI gebaseerde kaart idem... gewoon de drivers van de GPU maker pakken, en kijken of dat iets oplost..

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 12:36
Ja het kunnen inderdaad ook de drivers zijn mochten de nieuwste niet 100% oke werken pak dan iets oudere drivers van de nvidia website dit zou ook nog kunnen werken heb het zelf ook megemaakt met een G-Force 3 waar de drivers niet helemaal lekker werkten met de vga zelf

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik de kaart aanstuur via VGASafe (dus zonder drivers) heb ik geen cpu load. Het moet dus idd liggen aan de drivers.
Ik maakte steeds gebruik van de originele drivers van Nvidia v77.77. Ik zal de tip van Lightstar (thx) volgen en eens proberen met oudere versies.

Ik laat jullie iets weten.
Pagina: 1