Toon posts:

Hoe sluit ik een video camera aan op mijn PC ?

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een celeron 433 en daar zou ik graag mijn videocamera op willen aansluiten om te gebruiken als webcam en om wat filmpjes te bewerken ofzo.... :9

Wat heb ik daar voor nodig ? niet te duur graag want ik ben een beetje arm :(

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Je hebt hiervoor een simpele capturekaart nodig. Die is echter duur (500 piek) dus een TV kaart is dan de oplossinkje. Dat kost rond 100 piek en kan ook plaatjes vastleggen.
Maar ik denk dat goedkope Tv-kaarten niet als webcam kan spelen. Uitkijken dus!

Laat je goed informeren.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik heb een videokaart met s-vhs ingang. Misschien is dat wel een oplossing? Veel goedkope videokaartjes hebben een videoingang. (ook gewoon composite of hoe het heten mag)
diamond speedstar dingen hebben dat geloof ik weleens, moeten voor minder dan 100 gulden wel te krijgen zijn (maar ik weet niet hoe goed je daarmee kan capturen hoor..)

Verwijderd

eh das een videoUITGANG voor op de tv enzo.
Koop gewoon een miro PCTV (pro)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

damn sorry ja..i knew that :)
(feel stupid)

maar kan iemand deze tread even verplaatsen naar een geschikter forum?

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

V6800, V6600, V3800 Deluxe kaarten....
Allemaal met video in.

Als je oude videokaart hebt, dan moet je een volgende keer Deluxe kaart hebben!
De merk is Asus.

Verwijderd

nou,ik heb zelf een hauppauge win tv kaart en dat werkt perfect met mijn "webcam",een gewone sony handcam..ccd-trv46e---hi 8....
www.webcam32.com
dit heb ik op mijn page met 30 sec,...pics

video bewerken heb je een progje voor wat er bij zit,weet ff niet hoe het heet en heb het ook nog niet helemaal uitgezocht...

je kan ook met je webcam kijken op www.camarades.com of .nl
alleen dit werkt weer niet zo snel als je een modemverbinding hebt(is eigenlijk voor live-streaming)

kijk ook eens bij: www.webcamworld.com www.camcentral.com www.earthcam.com www.camcity.com www.ambitweb.com www.amsterdamlive.com www.fallsview.com www.nerdman.com
hooly.cjb.net

Verwijderd

Topicstarter
Heeft die ook een video-out ? :9

Verwijderd

Yeps..........n ook een audio out...
ik ben er zelf zeer tevreden over,maar kijk ook eens rond,want de mijne is alweer 2 jaar oud....en ben momenteel niet echt op de hoogte op dit gebied...

Verwijderd

Als je een DV cam hebt, heb je in principe genoeg aan een IEEE1394 interface kaartje. Ik ben zelf op zoek naar zo'n ding, want dat scheelt een hoop met zo'n Miro apparaat (qua prijs). Ik heb ze gezien voor $60, maar alleen in de US te krijgen :(
Bij een Miro betaal je voornamelijk voor de MPEG compressie hardware. Als iemand dus tips heeft waar ik zo'n kaartje kan krijgen, graag! ;)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Striper.. www.eynstein.nl
heeft firewirekaartjes..

goed...
videobewerking.. mijn lust en mijn leven :)

er zijn 2 opties.. een dure.. en een goedkope..
als je een dv camera hebt.. of een camera met een digitale uitgang is het goedkoop..
want dan koop je een firewire kaartje bij het bovenstaande adres.. en kun je mooi bewerken.. maar dan heb je een duur gadget nodig om de digitale ingang van je dvcamera te activeren.. kost ca 500 piek..

andere optie een Miro DC10+ .. aardig montage kaartje voor de beginner.. leuke en makkelijke software erbij.. in en out optie dmv. composite.. en svhs/c/y connector..
kost ook ca 500 piek..

Als je voor het beter werk wilt gaan zou ik de dc30+ nemen is aanzienlijk duurder,.. maar ook aanzienlijk beter :) heb hem zelf ook.. minder rendertime.. betere beeld kwaliteit.. onboard audio (dus altijd sync)..

over capturen met tv kaartjes.. zou ik niet doen.. heb het geprobeerd.. en heb ook nog steeds een tv kaart. maar alleen voor tv..
capturen wil niet.. omdat het uncompressed is.. en dus ENORM wordt.. trekt je hardeschijf nooit ! en je systeem ook niet..
bovendien loop je snel tegen het 2gb limiet van AVI aan dan.. en kun je nog steeds maar 1 minuut snijden..
compressen kan ook met zo'n tv kaart is alleen software matig.. en dan kun je dus nooit meer de volle 25fps halen..
bovendien heeft een tvkaart geen video output... dus je videocreatie zal altijd in je computer gevangen zitten :(

hoop dat je er wat aan hebt !! succes.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

tbusquet: tnx!
Over die DV-in hoef ik me geen zorgen te maken, ik heb zo'n Sony PC100 en die heeft die standaard geactiveerd! Mag ook wel voor die 4 ruggen ;)
Nou nog een 20 GB firewire hd en ik ben tevreden...

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Nou.. 20gb firewire schijf.. weet niet waar je die vandaan denkt te halen ?
;)

neem gewoon een lekker grote schijf.. DV compressie is 5:1/15mbit.. dus ca 3mb sec..
(als ik het goed heb. is nogal chaos in mijn kop met compressies en shit..)
:)

neem een maxtor 20gb ofzo.. kosten niet veel zijn snel.. en goed..

en dan een firewire kaartje.. zou die van eystein nemen... die leveren er ook videomontage software bij.. is best redelijke software.. ben ik ook ooit mee begonnen.. :)

veel succes en montage plezier !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Met een beetje soldeerwerk kun je een GeForce 2 in de een of andere professionele video-bewerkings-kaart omtoveren >:).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Laatst een dynalink vuurdraad kaartje gekocht voor 38 en die voldoet goed.
maar dan moetje wel vuurdraad hebben op je camera.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15

LopeZ

Too much is never enough

Ouwe zooi
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.