Striper..
www.eynstein.nl
heeft firewirekaartjes..
goed...
videobewerking.. mijn lust en mijn leven
er zijn 2 opties.. een dure.. en een goedkope..
als je een dv camera hebt.. of een camera met een digitale uitgang is het goedkoop..
want dan koop je een firewire kaartje bij het bovenstaande adres.. en kun je mooi bewerken.. maar dan heb je een duur gadget nodig om de digitale ingang van je dvcamera te activeren.. kost ca 500 piek..
andere optie een Miro DC10+ .. aardig montage kaartje voor de beginner.. leuke en makkelijke software erbij.. in en out optie dmv. composite.. en svhs/c/y connector..
kost ook ca 500 piek..
Als je voor het beter werk wilt gaan zou ik de dc30+ nemen is aanzienlijk duurder,.. maar ook aanzienlijk beter

heb hem zelf ook.. minder rendertime.. betere beeld kwaliteit.. onboard audio (dus altijd sync)..
over capturen met tv kaartjes.. zou ik niet doen.. heb het geprobeerd.. en heb ook nog steeds een tv kaart. maar alleen voor tv..
capturen wil niet.. omdat het uncompressed is.. en dus ENORM wordt.. trekt je hardeschijf nooit ! en je systeem ook niet..
bovendien loop je snel tegen het 2gb limiet van AVI aan dan.. en kun je nog steeds maar 1 minuut snijden..
compressen kan ook met zo'n tv kaart is alleen software matig.. en dan kun je dus nooit meer de volle 25fps halen..
bovendien heeft een tvkaart geen video output... dus je videocreatie zal altijd in je computer gevangen zitten
hoop dat je er wat aan hebt !! succes.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©