Port Triggering tbv azureus: Wie kan me helpen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.043 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik heb al tijden problemen met azureus. (zie oa een draadje over chello en een draadje over chello en azureus) Iedereen geeft chello de schuld, waaronder ik.
Ik wil nu alleen eens definitief uitsluiten dat het aan mijn instellingen thuis ligt. (router + pc + programma)

Wat heb ik tot nu toe gedaan?

1. In azureus poort 6883 geselecteerd EN totaal aantal verbindingen verlaagd naar 30 (15 per torrent)

2. In mijn router heb ik onder port triggering dit ingevuld:
Triggered Range Forwarded Range
Application - Start Port End Port - Start port End Port
Azur1 - 6881 6885 - 6881 6885
En daarna op enabled gedrukt (en opgeslagen)

3. Zonealarm uitgezet

4. Firewall in router disabled

Ik heb een WRT54G V 3.01.1

Maximale snelheid die ik haal in azureus is 5 kB/s. Hij kan meestal geen verbinding maken met andere gebruikers, dat is nog wel het opvallendste.

Mijn normale internetverbinding (in de browser) is prima in orde. Ik haal bijna de maximale snelheid (niet helemaal natuurlijk)

Nog meer info nodig?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Quacka
En dan dit nog:

In de uitleg van mijn router staat onder het hoofdje firewall dit:

Block WAN Request

By enabling the Block WAN Request feature, you can prevent your network from being "pinged," or detected, by other Internet users. The Block WAN Request feature also reinforces your network security by hiding your network ports. Both functions of the Block WAN Request feature make it more difficult for outside users to work their way into your network. This feature is enabled by default. Uncheck to disable this feature.

Filter Multicast

Enable this option if you do not wish to receive multicast traffic that is sometime sent by your ISP.

Filter Internet NAT Redirection

This feature uses Port Forwarding to prevent access to local servers from your local networked computers.

Filter IDENT (Port 113)

Prevents outside intruders from attacking the router through the internet using service port 113. Select Enable to prevent attack through this service port. However, some applications may require this service port to be available. If needed, uncheck to allow those applications to work

alleen Filter Internet NAT Redirection staat uit, de rest aan.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je moet niet bij Port Triggering maar bij Port Forwarding zijn. Daar moet je dan het volgende invullen:
Application: BitTorrent
Start: 6883
End: 6883
Protocol: Both
IP address: <ip van je machine>

en dan enable aanvinken. Dan zou het moeten werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Daedalus op 31-08-2005 20:52 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Quacka
Daedalus schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:51:
Je moet niet bij Port Triggering maar bij Port Forwarding zijn. Daar moet je dan het volgende invullen:
Application: BitTorrent
Start: 6883
End: 6883
Protocol: Both
IP address: <ip van je machine>

en dan enable aanvinken. Dan zou het moeten werken.
Heb ik al geprobeerd (niet tegelijk met port triggering overigens), maar ook dat helpt niet.

Ik heb overigens geen vast ipadres op mijn pc, maar een dynamisch. Met de info die ik heb zou port triggering hetzelfde moeten doen als port forwarding, maar dan geschikt voor dynamische netwerken.
De naam van de applicatie maakt toch niet uit? (ik Azur1, jij BitTorrent)

Verwijderd

Azureus heeft toch een UPnP plugin standaard meegeinstalleerd, wat wil zeggen dat je poorten door Azureus zelf kunnen worden geforward? Je hoeft het dan niet zelf te doen. Of probeer BitComet eens, om er zeker van te zijn dat het niet Azureus is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 21:12 ]

• Quacka
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:12:
Azureus heeft toch een UPnP plugin standaard meegeinstalleerd, wat wil zeggen dat je poorten door Azureus zelf kunnen worden geforward? Je hoeft het dan niet zelf te doen. Of probeer BitComet eens, om er zeker van te zijn dat het niet Azureus is.
Ik heb BitComet voor je gedownload. Het draait nu nog niet zolang, maar eigenlijk is de snelheid 0 te noemen. (feitelijk 1 tot 3 kB/s)
De torrent-files die ik poog te downloaden hebben een health van boven de 1000%, ik neem aan dat dit zegt dat er meer dan genoeg aanbieders zijn.

• Quacka
inmiddels is de algehele snelheid wel iets gestegen. Richting de 30 kB/s
Individueel kom ik niet verder dan 5 kB/s. 1 keer heb ik even een snellere gezien (17 kB/s), dit duurde niet erg lang.
Upload is weer eens perfect! Zo'n 80 kB/s.

Kan ik die maar niet beter gaan beperken, net als in azureus?

Verwijderd

Jammer voor je dat het niet werkt, verder kan ik je niet meer helpen denk ik...

Sinds Azureus en BitComet allebei UPnP gebruiken heb ik nooit meer gedonder met niet-geforwarde ports op mijn router en lage snelheden, en mijn upload/download snelheid is altijd prima.

EDIT: nu gaat het opeens beter? BTW ik cap mijn upload ook altijd op iets van zo'n 80% van de maximaal mogelijke snelheid.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 21:46 ]

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Quacka schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:55:
[...]

Heb ik al geprobeerd (niet tegelijk met port triggering overigens), maar ook dat helpt niet.

Ik heb overigens geen vast ipadres op mijn pc, maar een dynamisch. Met de info die ik heb zou port triggering hetzelfde moeten doen als port forwarding, maar dan geschikt voor dynamische netwerken.
Die naam maakt inderdaad niks uit :P. Ik vraag me alleen af het triggeren van die poorten wel goed gaat. Dat wil zeggen, dat de uitgaande poorten wel in de range 6881-6885 zit.

Overigens moet je geen wonderen van BitTorrent verwachten. Alleen als er veel peers zijn haal je hoge snelheid. Je upload daarentegen zit meestal wel aan z'n max.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Quacka
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:44:
Jammer voor je dat het niet werkt, verder kan ik je niet meer helpen denk ik...

Sinds Azureus en BitComet allebei UPnP gebruiken heb ik nooit meer gedonder met niet-geforwarde ports op mijn router en lage snelheden, en mijn upload/download snelheid is altijd prima.

EDIT: nu gaat het opeens beter? BTW ik cap mijn upload ook altijd op iets van zo'n 80% van de maximaal mogelijke snelheid.
het gaat niet opeens beter, het is alleen zo dat er iets meer connecties slagen.
10x 3 kB/s is ook 30 kB/s

Maar in elk geval bedankt voor je hulp.

Ik heb in het algemeen nu dus 3 mogelijke torrent-programma's geinstalleerd staan:
Shareaza, Bitcomet en azureus. Ik laat er maar 1 tegelijk aan staan. In alle 3 download ik dezelfde 3 torrent-bestanden.
Misschien een idee dat ik iemand een van die torrent-bestanden stuur, zodat die kan kijken welke snelheden hij haalt bij het downloaden van die bestanden? (dus iemand die wel hoge snelheden haalt)

• Quacka
Daedalus schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:51:
[...]

Die naam maakt inderdaad niks uit :P. Ik vraag me alleen af het triggeren van die poorten wel goed gaat. Dat wil zeggen, dat de uitgaande poorten wel in de range 6881-6885 zit.

Overigens moet je geen wonderen van BitTorrent verwachten. Alleen als er veel peers zijn haal je hoge snelheid. Je upload daarentegen zit meestal wel aan z'n max.
Hoeveel is "veel peers"?
Ik heb nu bij een van de 3 bijv seed/peer [all] dit: 3/40 [12/1088] Ik noem dat veel. En jij? (das echt een open vraag hoor, ik weet het echt niet namelijk)

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Drie seeders is niet echt veel. Zo vanaf 20 seeders is veel. Ik weet niet wat je nu download, maar je kunt misschien proberen om een Linux ISO te downloaden, bijvoorbeeld Fedora. Overigens staat daar ook de suggestie om de poorten 6881-6999 open te zetten. Misschien kun je dat ook proberen.

• Quacka
Ik zit ff in het log te kijken bij bitcomet:

BitComet 0.59 is running on:

Default tracker optimization rules file loaded.
IP rules file: ipfilter.dat loaded, 0 entries.
Start Listening at TCP Port:14523
Start Listening at UDP Port:14523
Windows XP ICF Status: Firewall port is opened.
Windows XP ICF Status: Firewall port is opened.
Update Local IP: 192.168.XXX.XXX
Windows XP ICS Status: cannot find working ICS.
Windows XP ICS Status: cannot find working ICS.
Favourite sites file is updating from http://linux.bitcomet.com/bitcomet/v0.56/fav/fav_en_us.xml
SearchPage file is updating from http://linux.bitcomet.com...9/search/search_en_us.mht
Windows XP UPnP Status: device not found!
Favourite sites file updated to .C:\Program Files\BitComet\fav\fav_en_us.xml
SearchPage file updated to .C:\Program Files\BitComet\fav\search_en_us.mht
Windows XP UPnP Status: device not found!

Dat dikgedrukte: maakt dat uit?

• Quacka
Daedalus schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:31:
Drie seeders is niet echt veel. Zo vanaf 20 seeders is veel. Ik weet niet wat je nu download, maar je kunt misschien proberen om een Linux ISO te downloaden, bijvoorbeeld Fedora. Overigens staat daar ook de suggestie om de poorten 6881-6999 open te zetten. Misschien kun je dat ook proberen.
Hmm.
Dit gaat wel heel goed (370 kB/s totaal: individueel ook goed 100 kB/s)

Dan zou het kunnen zijn dat die bestanden die ik probeer gewoon niet goed genoeg gedeeld worden. Maar het is wel toevallig dat dit met alles gebeurd. Of ik nu een populaire film probeer, een bekende game, etc.

Kan het nog andere redenen hebben dat het fedora torrent-bestand wel snel is?

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 16:56

Valkyre

Kitesurf FTW!

de poort die jij in de startost wilt forwarden, is dacht ik de standaard bittorent poort, en deze is op veel trackers gebanned, m.a.w. ze willen niet dat je de std poorten gebruikt :)

iRacing Profiel

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Quacka schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:55:
Ook met DHCP kun je vaste ip's uitdelen op basis van MAC adres.
Naar dat vaste ip adres kun je dan port forwarding instellen.
Overigens is de tip om niet-standaard poorten te gebruiken ook zinnig, veel isp's en trackers filteren de standaard poorten eruit.

In deeze zin staan drie fauten

Pagina: 1