Scart naar Component

Pagina: 1
Acties:
  • 461 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539

Topicstarter
Ik heb een net nieuwe Samsung LCD televisie die dus component ondersteunt. Mijn dvdspeler een Kiss dp1500 heeft geen component uitgang maar volgens de product specificaties zendt hij het component signaal via de scart uit. De dvd speler staat nu aangesloten op de scart ingang van de televisie (die RGB ondersteunt). Zou ik beter beeld krijgen als ik een scart naar component kabel koop en deze op de component ingangen van mij tv aansluit?

Alvast Bedankt

(ik heb de search btw gebruikt maar kon het antwoord op deze specifieke vraag niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

component? bedoel je niet composiet?

anyway, je kan gewoon scart adapters krijgen die scart naar 3 tulp pluggen omzet.
en dan hang je daar gewoon een composietkabeltje aan en een audiokabeltje met tulppluggen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-04 20:45

job

Ik denk dat Yahiko echt component bedoelt. Component geeft een beter beeld dan rgb.
Composiet is erg slecht beeld, dus niet gewenst.

Yahiko, je kan gewoon scartblokjes kopen waar je eenvoudig een component kabel tussen kan hangen. (let op dat je de goede koopt, en dus geen rood/wit gele).
Of je koop een scart naar component kabel.
Wat jij wil. Let wel op de kwaliteit van de kabel, niets zo zonder om een goed signaal te verpesten door een slechte kwaliteit kabel.

[ Voor 41% gewijzigd door job op 31-08-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:30
job schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:13:
Ik denk dat Yahiko echt component bedoelt. Component geeft een beter beeld dan rgb.
Composiet is erg slecht beeld, dus niet gewenst.
Ik betwijfel werkelijk of je het verschil met echt component signaal zal gaan zien.
RGB geeft normaal gesproken al een zeer goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de snelle replies :).

Maar is het componente signaal vanaf de scart dus net zo goed als een component signaal dat uit de groene blauwe en rode outputs zou komen? En wat voor kabel zou ik dan moeten kopen? Ik zag een mooie van 14 euro maar weet niet of deze wel goed genoeg is (dus als iemand een voorbeeld kabeltje zou kunnen posten zou het zeer fijn zijn).

Nog maals bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-04 20:45

job

Voor de een is het verschil duidelijk te zien, de ander ziet geen verschil.
En het verschil is natuurlijk ook deels psychologisch.

En of Yahiko echt het verschil ziet... Tja maar op een manier te testen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar er is toch wel een verschil? En zou je een goed kabeltje ervoor weten (ben niet echt thuis in de prijs/kwaliteits verhouding van kabels)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Meer informatie hier:
http://www.video-kabels.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okay het kabel probleem is nu ook opgelost dankzij jou link thnx :). Alleen berust me nu nog de vraag of het kwaliteits verschil een nieuwe kabel waard is. Dus als iemand mij daar bij zou kunnen helpen :). (damn ik vraag veel :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:56
Ik heb het omgekeerde; mijn DVD speler zend een component signaal over de component uitgangen uit en mijn TV (Loewe Aventos) accepteert een component signaal over zijn SCART poort. Ik had eerst een zware SCART RGB kabel ertussen hangen, die vervangen door een mooie SCART-component kabel. Ik zag geen verschil tussen het RGB signaal en het component signaal. M.a.w. het lijkt me niet de moeite en het geld waard. Probeer je het toch, dan raad ik ebay Duitsland aan om de kabel te kopen, scheelt een bom duiten met Nederlandse zaken.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ja een kabel kost 16 euro (goede). Ik heb hier alleen maar van die oude crappy scart kabels liggen dus zou toch een nieuwe kopen. Dus ik denk dat ik het gokje maar ga wagen. Heel erg bedankt voor de hulp allemaal.

Topicstarter
Okay ik kreeg net een mailtje terug van de Kiss technical service en die vertellen mij dat ik een adapter nodig heb. Moet dit echt of is een scart naar component kabel ook goed? En wat voor adapter bedoel ze eigenlijk?

Alvast Bedankt

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik kan op een 72cm crt TV, géén verschil zien in kwaliteit tussen:
S-video
Composiet
Scart (composiet->scart adapter).

Flat-band kabels van 7mtr, extra dikke kwaliteit.
Ook ff gekeken op de 100hz tv, kan ik ook niet echt verschil zien. Component weet ik niet, zit wel op de DVD speler, maar geen kabel voor.

@TS:
Ben geen kenner, maar volgens mij heeft component een aantal extra Chroma en Luna channels, dat zal geconverteerd moeten worden.
Volgens mij is dit echt de moeite niet waard.

[ Voor 24% gewijzigd door KillerAce_NL op 01-09-2005 14:09 ]

• The_Doman
Anoniem: 81539 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:58:
Okay ik kreeg net een mailtje terug van de Kiss technical service en die vertellen mij dat ik een adapter nodig heb. Moet dit echt of is een scart naar component kabel ook goed? En wat voor adapter bedoel ze eigenlijk?
Blijf lekker RGB gebruiken, waarom al die moeite...??
Component en RGB zitten kwalitatief al ZO dicht bij elkaar.
Alleen als je eventueel met progressive zou gaan werken zal je een component aansluiting nodig hebben.

Topicstarter
Ja maar het is zoiezo zo dat ik een heel oude scart kabel erop heb aangesloten en ik een betere wil kopen. Dus dan zou ik toch gewoon meteen een goede scart naar component kunnen kopen?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Er zit niks in een scartkabel dat kan verouderen. Een kabel slijt niet.

Topicstarter
Ja maar ik bedoel ik heb zo een zwarte kabel gewoon met ijzeren connectoren. Een ietwat duurdere kabel met gouden connectoren is dan toch beter?

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 81539 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:36:
Ja maar ik bedoel ik heb zo een zwarte kabel gewoon met ijzeren connectoren. Een ietwat duurdere kabel met gouden connectoren is dan toch beter?
sommige goedkope zwarte kabels zijn zo slecht dat die alleen maar composiet signaal doorgeeft. Ipv rgb kwaliteit krijg je dus composiet. Je kunt dus beter wel een andere scart kabel halen.

Ik weet niet of je centjes overhebt maar ik heb dus een dvd-speler die PAL/NTSC progressive scan ondersteunt en daarmee krijg ik dus veel beter beeld op mijn lcd.
Daar heb je wel componentkabeltjes voor nodig. Pas op dat je niet de goedkoopste neemt, ik heb ook 1 voor 20euro dat was 1 van de goedkoopste maar de kabel zelf zag er degelijk uit, met deze kabel krijg ik een soort ruis op de achtergrond van het beeld. Het is niet storend maar ik zie het wel. Dus wat duurdere/betere kabels is wel merkbaar.

Topicstarter
Mijn Kiss dp1500 (een wonderbeestje :p) ondersteunt progressive scan out (das toch gewoon progressive scan?). Het enige wat mij nu niet duidelijk is wat is het verschil tussen die scart to component adapter en de scart naar component cable. Als ik google wordt ik er niet wijzer van. Internet shops die over een adapter praten hebben gewoon een plaatje van de scart naar component kabel erbij.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-04 12:06
adap·ter (de ~, ~s)
1 [techn.] aanpassing tussen twee afwijkende aansluitingen
ofwel, een SCART-component kabel ís een SCART-component adapter. ;)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Topicstarter
hartelijk bedankt ^_^

• Dr. Strangelove
Ik kan op een 72cm crt TV, géén verschil zien in kwaliteit tussen:
S-video
Composiet
Scart (composiet->scart adapter).
SCART is geen signaal maar een stekker. Als je composiet over SCART gooit kijk je dus naar een composiet signaal. Als je geen verschil ziet tussen S-video en composiet dan zou ik even checken of er wel een S-video signaal over die uitgang gaat ipv een composite signaal (als dat al mogelijk is), want je hoort een duidelijk verschil te zien tussen composiet en S-video.

Sowieso hoor je gewoon een goede SCART kabel aan te sluiten en daar RGB overheen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
dubbel

[ Voor 102% gewijzigd door Dr. Strangelove op 02-09-2005 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Laatst online: 30-03 16:46

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Dr. Strangelove schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:59:
Als je geen verschil ziet tussen S-video en composiet dan zou ik even checken of er wel een S-video signaal over die uitgang gaat ipv een composite signaal (als dat al mogelijk is), want je hoort een duidelijk verschil te zien tussen composiet en S-video.
Een composiet signaal hoeft niet persee (merkbaar) slechter te zijn dan een S-video, als je kabels goed zijn het signaal netjes en de filters aan de andere kant ook, kan je écht goede resultaten hebben met een gewoon composietsignaaltje... als de kabels wat langer (en goedkoper) worden, of de hardware wat gaar-ig is, is er meestal wel verschil.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dr. Strangelove schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:59:
[...]

SCART is geen signaal maar een stekker. Als je composiet over SCART gooit kijk je dus naar een composiet signaal. Als je geen verschil ziet tussen S-video en composiet dan zou ik even checken of er wel een S-video signaal over die uitgang gaat ipv een composite signaal (als dat al mogelijk is), want je hoort een duidelijk verschil te zien tussen composiet en S-video.

Sowieso hoor je gewoon een goede SCART kabel aan te sluiten en daar RGB overheen te doen.
Leuk en aardig wat je zegt, maar ik zie écht geen verschil. Ik gebruik gewoon goede kabels en heb strak beeld met composiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:01

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
watvoor tv heb je? alsin welk merk/type?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een mooi kabeltje gekocht van 20 euro en kwam er ook nog eens achter dat mijn kiss dvd's naar hd reso's kan scalen. Heb hem dus op 720p gezet en het beeld is echt heel prachtig :)
Pagina: 1