dev-c++ printf probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• qbix
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-01 20:21
mijn eerste script met dev-c++ is:
#include <stdio.h>
main()
{
int c, d, verschil;
c = 10;
d = 2;
verschil = c- d;
printf("Het verschil van 10 en 2 is: %d\n", verschil);
return 0;
}

als ik dit compileer zitten er geen fouten in. Bij het uitvoeren komt er heel kort een zwart venster in beeld, ik denk met de uitkomst :/
Mijn vraag is hoe krijg ik de uitkomst in beeld? en dat het dus ook blijft staan?

Verwijderd

Misschien even een breakpoint invoegen voordat het programma eindigt. Zo heb ik dat iig gisteren bij computation geleerd.

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:11
of je runt het via cmd.exe, zodat het programma wel word afgesloten, maar het venster niet. En anders iets van cin.get() of een C versie hiervan. (volgens mij niet helemaal netjes, maar misschien werkt system("PAUSE"); ook wel)

[ Voor 23% gewijzigd door truegrit op 31-08-2005 19:14 ]

hallo

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

na printf getch(); plaatsen dan wacht je programma op input.
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:08:
Misschien even een breakpoint invoegen voordat het programma eindigt. Zo heb ik dat iig gisteren bij computation geleerd.
Een breakpoint invoegen is een debug mogelijkheid dat zit dus niet in de executable.

[ Voor 73% gewijzigd door Andre-85 op 31-08-2005 19:39 ]

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

Andre-85 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:37:
[...]
Een breakpoint invoegen is een debug mogelijkheid dat zit dus niet in de executable.
Ja dat klopt idd, misschien ook niet de oplossing voor TS. Maar dat is op zich wel handig tijdens het debuggen. Ik weet trouwens ook niet of dev-c++ dat wel kan, maar goed.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
Een breakpoint is in x86 een INT 3 instructie, dus die kun je met een
C:
1
asm { int 3 }
nog wel invoegen. 't Enige is dat die breakpoint zonder debugger vrij nutteloos is ;)

't Is overigens geen script, want C maakt programma's, en dit mag dus in P&W. Volgens mij had je het daar in de FAQ kunnen vinden. Staan nog een heleboel meer nuttige tips in.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• qbix
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-01 20:21
Andre-85 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:37:
:)
Maar dan moet je nog wel de juiste bibliotheek opgeven: #include <conio.h>
nu werkt het toppie

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Je kunt ook gewoon instellen dat je DOS prompts open blijven staan na executie, of direct het spul vanuit een prompt starten (ik leid uit je posts af dat je Windows draait).

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Volgens mij heeft dit meer met programmeren te maken. Daarom verplaats ik je topic even van Software Algemeen naar Programming & Webscripting.

Aangezien de oplossing zo eenvoudig is, en hierboven al gegeven sluit ik dit topic ook gelijk.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.