Maxtor Diamondmax10/MaxLine III

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje die ik niet kon vinden op maxtor.com
Ik had deze schijf besteld : MAXTOR 250.0Gb 7200RPM 16Mb 6B250S0 SATA
Nu krijg ik mn schijf binnen en dit staat erop : MaxLineIII Model:7L250S0 250Gb SATA150

Heb ik nu het juiste model gekregen of niet? Als ik google op 7L250S0 dan staat er soms bij dit type ook gewoon Diamondmax ipv MaxLine III. Als het niet dezelfde schijven zijn, wat is dan het verschil, allebei 250gb, SATA, 7200RPM, 16mb Cache...

Heb er al ff op moeten wachten, als ik nou weer moet gaan ruilen wordt ik daar niet echt happy van... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Hm, zonder al te uitgebreid onderzoek zou ik zeggen dat je een Maxline hebt gekregen. De site van Maxtor zelf vermeldt dat namelijk ook: zie http://www.maxtor.com/_fi...ets/product_line_card.pdf waar duidelijk staat te lezen dat de 7L250S0 een Maxline III model is (250 G, SATA150, 16 MB, RoHS compliant).

Heb je de schijf al uitgepakt en aangesloten? Dat lijkt me de beslissende test, om foute facturen, foute opdrukken en foute productstickers uit te sluiten ;)

Het verschil is trouwens dat de Diamondmax 10 een desktopschijf is en de Maxline een nearline storage drive. Dat wil ongeveer zeggen dat de Maxline 'always on' operation aan moet kunnen (24/7 draaien, daar is een desktopschijf minder voor geschikt) en dat de garantie langer is (vijf jaar ipv drie). Zoals het er uit ziet heb je dus niet eens pech ;)

[ Voor 27% gewijzigd door nare man op 31-08-2005 19:57 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Je hebt dus een DM10+ besteld en je krijgt een MaxLine III (= ML3) binnen. Eén ding, teruggaan, wegens garantie, want op de bon staat vast de DM10+....

Overigens is het verschil in prestatie minimaal. DM10+ is iets sneller (dacht ik), maar de ML3 is betrouwbaarder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zover ik hier op tweakers.net heb gelezen zijn de Daimondmax 10 en de Maxline III serie identiek aan elkaar. Alleen zijn de Maxline farianten de betere schijven uit de produktie lijn. De Maxline heeft inderdaad een langere garantie en wordt gegarandeerd 24x7 te kunnen draaien. De Daimondmax 10 serie heeft een maximale garantie van 3 jaar en wordt niet gegarandeerd in 24x7 operaties.

In performance zou er dus totaal geen verschil moeten zitten. Dat op de bon misschien staat dat je een Daimondmax 10 hebt gekocht zou mij niet zo heel veel uitmaken. Alleen het eerste jaar garantie die de winkel aan je geeft is de winkel verantwoordelijk voor de afhandeling van een garantie claim, dan heb je waarschijnlijk de bon nodig. Na dat jaar moet je het toch rechtsstreeks met Maxtor doen en dan betaal je alleen de verzendkosten naar Ierland en dat valt ook nog wel te overzien.

Dus ik zou zeggen mocht je pech hebben dat de schijf toch in het eerste jaar defect raakt dan moet je de garantie mogelijk gelijk met Maxtor afhandelen, dan kost je het alleen maar het verzenden van de schijf.

Ik zou gewoon eens het serie nummer van de schijf invullen op de garantie site van Maxtor om te kijken of er daadwerkelijk 5 jaar garantie op de schijf zit.

Om het samen te vatten, volgens mij heb je eerder massel dan pech. :)

edit:

Dit is de site waar je de garantie kunt zien: http://www.maxtor.com/por...pport/Warranty%20Services

edit2:

Overigens staat het op de bon of op de schijf dat het om een Maxline gaat, want dat heb ik nog niet helemaal uit je topic start begrepen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 31-08-2005 22:08 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

RoHS staat btw voor restricted use of hazardous materials oid

bottom line, alle fabrikanten mogen bepaalde gronstoffen niet meer gebruiken (datum ergens in 2006) .. tot bepaalde schroefjes aan toe.

dus ze stoppen gewoon met de producktie van de oude omdat die straks niet meer verkocht mogen worden

http://europa.eu.int/comm/environment/waste/pdf/faq_weee.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 31-08-2005 22:54 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jup, staat 5 jaar garantie op. En dat het een maxline3 is las ik van de schijf zelf, de bon zegt niet diamondmax10 maar wel 6B250S0. Ik vind het wel best zo. :)

Thx for the replies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan vaak via RMA van de fabrikanten zonder bon gewoon garantie krijgen hoor ;) Heb je geen bon voor nodig, ze controleren het vaak aan de serie code op de hd :)

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
masser120 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:01:
Je hebt dus een DM10+ besteld en je krijgt een MaxLine III (= ML3) binnen. Eén ding, teruggaan, wegens garantie, want op de bon staat vast de DM10+....

Overigens is het verschil in prestatie minimaal. DM10+ is iets sneller (dacht ik), maar de ML3 is betrouwbaarder
Je kunt zoiets niet echt goed uitdrukken in termen van meer of minder betrouwbaar. Een Diamondmax 10 is ook betrouwbaar. Een Diamondmax 10 is dan ook niet een 'slechte' Maxline III zoals hier door iemand beweerd werd. Het zijn geen CPU-cores die als grote wafels uit een oven komen en waarbij de 'slechter gelukte' exemplaren op een lagere snelheid verkocht worden. De schijven worden gewoon als zodanig opgebouwd. Een Diamondmax is dus ook gewoon betrouwbaar en gaat lang mee, alleen dan moet je hem gewoon niet vierentwintig uur per dag laten aanstaan. That's all. Verder is ook al terecht opgemerkt dat garantie via de fabriek loopt, dat de fabriek geen idee heeft hoe die schijf bij jou is terechtgekomen, en dat dat voor de garantieafhandeling ook niet uitmaakt. Fabrieksgarantie 'kleeft' aan het produkt, niet aan de persoon van de koper of aan de koopovereenkomst.

[ Voor 6% gewijzigd door nare man op 01-09-2005 16:24 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:57
nare man schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:23:
[...] Verder is ook al terecht opgemerkt dat garantie via de fabriek loopt, dat de fabriek geen idee heeft hoe die schijf bij jou is terechtgekomen, en dat dat voor de garantieafhandeling ook niet uitmaakt. Fabrieksgarantie 'kleeft' aan het produkt, niet aan de persoon van de koper of aan de koopovereenkomst.
Dat is correct. het enige wat de fabrikant interreseert is de serial die op de harde schijf staat, en meer hoef je niet te geven en zij niet te weten..

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 00:38

John2B

I Love RAID5..!!

Ik kreeg zonet volgende mail van Supermicro Belgie nadat een klant problemen had met deze disken in combinatie met SuperMicro backplanes:

De problemen met de RAIDset komen waarschijnlijk van de Diamondmax 10 harddrives, we ondersteunen deze serie hdd's niet meer door de vele problemen die we reeds gehad hebben (failed RAID sets), Maxtor heeft in het design van de 9 serie naar de 10 de pinlayout veranderd wat problemen oplevert.

Als mogelijk zou ik U adviseren andere hdd's te gebruiken.
---------------------------------------------------------------------------

Dus mocht je de disks toevalling in een SuperMicro backplane willen gaan gebruiken dan bij deze gewaarschuwd.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Pagina: 1