[MCE 2005] Beeldkwaliteit matig, Geluidkwaliteit matig.

Pagina: 1
Acties:

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 13:41
Sinds 3 weken heb ik Windows MCE op me PC.
Hier bij een Hauppauge PVR 150MCE en een MCE Remote gekocht. Het werkt allemaal wel. Maar de kwaliteit vind ik flink onder de maat.

Beeld is wazig/dof terwijl mijn gewone TV scherp beeld geeft. Aan de resolutie zal het deels liggen.
al is het beeld binnen op een 32 inch LCD scherm veel beter! (zonder tussenkomst MCE)

Ook het geluid vind ik maar matig. SBS6 en nog wat zenders klinken met name de stemmen of ik
naar een hele lage bitrate zit te luisteren. Andere kanalen hebben dit minder maar ook hier is het geluid niet tof van. Verder speelt alles zich zeker 5 seconden later af dan op een gewone televisie
(door het decoden?) Gister had ik namelijk MCE aan en gewone TV en er zat echt 5 seconden tussen de zelfde beelden. Het zappen verloopt hier door ook ontzettend traag.

Ik maak gebruik van KPN Digitale televisie. Ik dacht eerst dat het mischien om de ontvangst ging van
KPN Digitale Televisie. Maar deze is in orde.

Ik maak gebruik van de PowerDVD6 Decoder. (Ik hoor veel dingen over de Nvidia Decorder maar deze kan ik niet configureren ivm een Ati kaart.) Ik heb in de instellingen van de PowerDVD6 decoder gekeken maar kwam niks tegen of niks hielp mijn beeld/geluid beter te maken.

Specs:
Asus A7N8X-X
AMD Athlon 3200+ (barton)(OC'd 2500+)
Ati Radeon 9800XT (128MB)(OC'd 9800Pro)
Creative Audigy 2
1024 DDR 333MHZ
Hauppauge PVR 150MCE

Software:
Windows MCE 2k5
PowerDVD Decoder
Ati Catalyst 4.7 (4.8 ook geprobeerd)
Beta drivers PVR 150MCE (de niet beta drivers gaven problemen kreeg een verkeerd geplaatst beeld)

Iemand tips om dit allemaal wat beter te krijgen.
MCE draait gewoon over mijn CRT monitor niet naar een TV.

Voorbeeld:

http://img322.imageshack.us/my.php?image=dof7tp.png
en dit is dus nog niet eens full screen!

[ Voor 10% gewijzigd door The Otherside op 31-08-2005 21:14 ]

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-03 12:59

Guldan

Thee-Nerd

Voor de beeldkwaliteit kun je kijken bij dit tooltje :

http://www.cask-of-amontillado.com/pvr_tweak.html

En euh.. tjah de beeldkwaliteit over het algemeen. Kijk het is natuurlijk helemaal anders als je via een monitor kijkt. In mijn ogen is het zelfs minder rustig dan een tv. Ik vermoed dat dat komt door de verhouding van het beeld. Ikzelf heb mijn MCE aan mijn tv gehangen en geen problemen. Deze tv is ook geen LCD tv. Daardoor is het altijd wat minder. De meeste storing voor de tv kaart komt uit de rest van de pc. Maar op zich moet het wel een goed beeld geven.

Het zappen op een MCE tv is altijd trager dan dat ik gewend ben maar naar een tijdje stoor je je daar niet meer zoveel aan. Mijn advies is als je goed beeld wil gewoon je MCE via de DVI aan de lcd tv te hangen. En dan hetliefst proberen om een zo goed mogelijk tv signaal te krijgen. Een signaal versterker wil daarbij nog wel eens helpen, evenals goede kabels.

edit: was er niet vanuit gegaan dat je digitale tv had. Geen idee hoe je daar het signaal beter kan krijgen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Guldan op 31-08-2005 20:53 ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• The Otherside
Die Tweak tool had ik al eens mee gespeeld... maar niet echt een verbetering :'(

• The Otherside
Schopje

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:51

Crazy-

Best life ever

Digi tv als in digitale decoder (via de ehter?)

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• The Otherside
Crazy- schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 18:46:
Digi tv als in digitale decoder (via de ehter?)
Ja idd, Zit een smartcard in de decoder die via de antenne de zenders uit de lucht plukt.

Verwijderd

heb je toevallig een andere videokaart om mee te proberen? vriend van mij zit met een 9800Pro en als die op zijn tv zat (82cm breedbeeld beeldbuis) was het beeld gewoon belabberd, en nu met zijn Asus radeon 9250TD geeft die een schoon beeld door, terwijl die kaart eigelijk een stuk zwakker is...

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:51

Crazy-

Best life ever

Misschien heel erg OT:

Hoe heb jij de KPN decoder op je PVR 150 aangesloten? Dit aangezien je hiervoor normliater coax moet gebruiken wil je zenders zoeken/zappen met je MCE machine. Ben benieuwd...

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• The Otherside
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:58:
heb je toevallig een andere videokaart om mee te proberen? vriend van mij zit met een 9800Pro en als die op zijn tv zat (82cm breedbeeld beeldbuis) was het beeld gewoon belabberd, en nu met zijn Asus radeon 9250TD geeft die een schoon beeld door, terwijl die kaart eigelijk een stuk zwakker is...
Nope helaas niet.
Crazy- schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 20:01:
Misschien heel erg OT:

Hoe heb jij de KPN decoder op je PVR 150 aangesloten? Dit aangezien je hiervoor normliater coax moet gebruiken wil je zenders zoeken/zappen met je MCE machine. Ben benieuwd...
Het is idd wel een beetje offtopic en met de search vind je het antwoord maar ok :).

Mijn PVR 150 is verbonden met de decoder van KPN door middel van Composite ingang.

Dus scart kabel naar audio/video tulpjes en die in mijn PVR150MCE gestopt op de juiste plaatsten.
Om te zappen heb je een IR-Blaster nodig die je aansluit op de IR ingang van de MCE Remote. In MCE kan je de remote leren hoe hij van kanaal moet veranderen op de KPN Decoder.

Zie anders:

http://www.microsoft.com/...ediacenter/settopbox.aspx

Ik had overigens begrepen dat er een fout zit in de hard/software config van de composite ingang(PAL) bij de PVR150/500MCE. Het beeld schijnt veel beter te zijn met S-Video maar helaas ondersteunt MCE dit niet met de KPN Decoder :(

• The Otherside
Schopje :X

• hanhoo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-01 14:33
Dit probleem zal je nooit oplossen. Ik heb zelf ook een KPN digitale decoder en die heb ik aangesloten gehad op een NVidia NVTV, een Pinnacle PCTV en een Pinnacle Studio AV/DC kaart.

Het probleem zit hem in de enorme compressie op in het KPN signaal om het uberhaupt door de ether te krijgen. Dat gaat nog redelijk indien je het rechtstreeks weergeeft op een televisie. Op een LCD begint de kwaliteit als beduidend minder te worden. Op de pc is het drama.

Je bent namelijk bezig een verschrikkelijk gecompressed signaal wat vertaald wordt naar composite (Digitaal naar Analoog) om te zetten in wederom Digitaal en werderom weer aan het compressen naar MPEG2 oid. Daar blijft feitelijk geen drol van over.

Sluit de PVR150 kaart gewoon aan op de analoge kabel. Die kwaliteit is stukken beter omdat het signaal analoog binnen komt.

• hanhoo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-01 14:33
Oh ja, de KPN Digitale decoder ondersteund RGB en Composite. Op RGB heb je een beter beeld, maar RGB input kaarten voor de pc zijn nauwelijks in een betaalbare prijsklasse verkrijgbaar.

Een DVB-T kaart in de PC levert ook een aanzienlijke verbetering op. Helaas werken we in NL met smartcards. Dus je moet een conax module voor de PC hebben. Die zijn weer duur en worden eveens niet ondersteund in MCE.

• The Otherside
Ok bedankt voor je reply.

Niks aan te doen dus ;(

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met digitale TV van Casema met het samsung kasje.\
Het beeld is echt onscherp zoals de screenshot eerder in dit topic, heb echt geen idee hoe dit te verbeteren, wordt er een beetje moedeloos van, ik heb de Leadtek WinFast PVR2000 TV Card
Is het mischien een Codec probleem ?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:56
The Otherside schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:54:
Sinds 3 weken heb ik Windows MCE op me PC.
Hier bij een Hauppauge PVR 150MCE en een MCE Remote gekocht. Het werkt allemaal wel. Maar de kwaliteit vind ik flink onder de maat.

Beeld is wazig/dof terwijl mijn gewone TV scherp beeld geeft. Aan de resolutie zal het deels liggen.
Ik maak gebruik van KPN Digitale televisie.
Wat voor drivers gebruik je en hoe heb je digitale decoder aangesloten op je Hauppauge 150?
Ik weet van de PVR150 dat de composite/tuner ingang problemen heeft met PAL signalen.
Ook is het beeld met de laatste pre-beta drivers minder scherp doordat het COMB filter is uitgeschakeld..
Zie ook mijn posting hier:
http://www.degroeneknop.n...,376.msg5250.html#msg5250

Als het mogenlijk is probeer eens de S-Video aansluiting van de PVR150
Dit zou al een veel beter en scherper beeld moeten opleveren.
MCE moet gewoon met S-Video kunnen werken, mits er een S-Video signaal uit de KPN decoder komt natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door The_Doman op 11-09-2005 23:14 ]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:07

paQ

Ik heb ook soortgelijke problemen.
Mijn beeld is dan nog best wel om aan te zien eerlijk gezegd.
Ook op mijn LCD tv.
Probleem zit hem een beetje in het feit dat ik niet op LCD tv resolutie kan kijken.
Althans niet beeldvullend.
Ik kom niet verder dan 1024 ;( en zou zo graag op 1360 willen proberen.
maar het lijkt mij dat dit iets betreft wat ik de hauppauge moet meegeven.

ik gebruik maar een elcheapo 5200 kaart en zogezegd gaat het redelijk goed met kpn. Ik vraga me dus ook al de hele tijd af, of een duurdere tv kaart juist voor beter beeld zorgt, of dat dat nou net in de videokaart moet zitten.

edit:
nee man dat tootlje van Guldan werkt perfect. :)
krijg er pria beeld mee.
Het is belangrijk dt je de beeldafstel instructies van MCE exact zo opvolgt. trek er even wat tijd vooruit.
met het tooltje heb ik enkel de blur lager gezet, en de sharpness iets hoger.
en bijna helemaal goed nu :)

[ Voor 21% gewijzigd door paQ op 14-09-2005 23:06 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1